חברת הכנסת אימאן חטיב-יאסין מרע"מ עוררה היום (ראשון) סערה כשאמרה "לא שחטו תינוקות, לפחות ממה שהיה בסרט, ולא אנסו נשים" ביישובי העוטף ב-7 באוקטובר. כמה שעות לאחר מכן היא פרסמה הודעה, שבה התנצלה על דבריה.

בהודעת ההתנצלות כתבה חברת הכנסת חטיב-יאסין: "טעיתי, אני מצרה על כך ומתנצלת. לא הייתה לי שום כוונה להמעיט או להתכחש לטבח המזעזע ב-7 באוקטובר ולמעשים הנוראיים נגד נשים, תינוקות וקשישים שנרצחו בדרום".
חברת הכנסת מרע"מ הוסיפה: "מהיום הראשון השמעתי עמדה ברורה בדבר גינוי והוקעת המעשים הנאלחים האלה נגד יהודים וערבים אזרחי ישראל באותה שבת שחורה וראוי להדגיש זאת שוב, במיוחד בעת הזו".
בריאיון לערוץ הכנסת הודתה חברת הכנסת מרע"מ כי היא לא ראתה את הסרטון שהציג דובר צה"ל בין היתר בכנסת, ובו מראות קשים מאוד שצולמו ביישובי העוטף, לאחר הטבח שביצעו מחבלי חמאס. "אני לא יכולה לצפות", היא אמרה. "שמעתי ממקור ראשון, שלושה חברים במפלגה שלי נכנסו וראו את הסרט. ישבנו אתמול ודיברנו מה היה בסרט. אני לא פותחת סרטונים כאלה כי זה גורם לעוד כאב".
1 צפייה בגלריה
ההצבעה על הקמת בית החולים בסכנין
ההצבעה על הקמת בית החולים בסכנין
חברת הכנסת אימאן חטיב-יאסין
(צילום: יואב דודקביץ')
יו"ר רע"מ ח"כ מנסור עבאס, שצפה בסרט, התבטא מאז הטבח בגנות חמאס ונגד המעשים. היום הוא אמר לאחר טענותיה של חטיב-יאסין: "הזדעזעתי לשמוע את דבריה. אני ושאר חברי המפלגה גינינו בתוקף מהרגע הראשון את הטבח המזעזע בדרום. אין ולא יהיה מקום בשורותינו לכל גורם שמתכחש או ממעיט בחומרת המעשים המנוגדים לערכים שלנו ושל הדת האיסלאמית. רע"מ מתנגדת בתוקף לפגיעה בחפים מפשע באשר הם, ערבים ויהודים כאחד".
לגבי הטבח שביצעו מחבלי חמאס, היא אמרה: "מה שקרה בשבילי זה לא אנושי. ואני כאישה דתייה ומוסלמית - הדבר נוגד את הדברים של האסלאם, גם בזמן מלחמה. אבל אי אפשר להתעלם ממה שהיה לפני. אבל זה לא מצדיק".