פרסום ראשון: שר הביטחון יואב גלנט חתם אתמול (ד') על צו לתפיסת כספים מהמחבלים כרים ומאהר יונס, שרצחו את החייל אברהם ברומברג ז"ל בשנת 1980 ושוחררו באחרונה מהכלא הישראלי - וזאת בגין קבלת כספים שהועברו להם כתגמול על מעשיהם מהרשות הפלסטינית.
השר חתם על הצו בהתאם להמלצת המטה ללוחמה כלכלית בטרור (מט"ל) במשרד הביטחון, ולאחר שהתקבל מידע חדש בעניין היקף התשלומים שקיבלו המחבלים למשפחת יונס. הסכום שיילקח מהמחבלים עומד על כחצי מיליון שקלים.
2 צפייה בגלריה
יואב גלנט
יואב גלנט
קיבל מידע על היקף התשלומים שהועברו למחבלים מהרשות הפלסטינית. גלנט
(צילום: EPA )
2 צפייה בגלריה
כרים יונס ומאהר יונס
כרים יונס ומאהר יונס
הסכום שיילקח מהם עומד על חצי מיליון שקלים. מאהר וכרים יונס
בהמשך לצו, פעל המט"ל, בשיתוף המשטרה ויחידת החילוט במשרד המשפטים, לתפיסת כספים ולעיקול רכב יוקרה שנמצא בבעלות מוטבת של משפחת יונס. פעילות זו של מט"ל מהווה נדבך נוסף במערכה הכלכלית בטרור ולעידודו על-ידי הרשות הפלסטינית. מדובר בצעד השני שנוקט השר גלנט בהקשר בני הדודים יונס, כשלפני שבועיים ביטל את אישורי הכניסה של בכירי הרשות הפלסטינית שנכנסו לישראל כדי להשתתף במפגן התמיכה שנערך לרגל שחרורם.
מאהר יונס, נזכיר, שוחרר ממאסר ביום חמישי שעבר, כשמאות קיבלו את פניו בכפר עארה עם חגיגות, שכללו שירים, חלוקת ממתקים וקריאות "הגיבור הגיע". בן דודו כרים, שהיה שותפו לחטיפת רב"ט אברהם ברומברג והרצח שלו, שוחרר בתחילת החודש. יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בירך את יונס לאחר שחרורו, ואמר שהוא "מעריך את האיתנות של הלוחם מאהר יונס בבתי המעצר, שם בילה 40 משנות חייו והפך לסמל של עמנו". אבו מאזן הדגיש כי נושא האסירים הוא נושא של העם הפלסטיני כולו, ושגם ותיק האסירים יישאר בראש סדר העדיפויות. "נעשה כל מאמץ כדי לשחרר אותם ממרכזי המעצר של הכיבוש הישראלי", אמר אבו מאזן.
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי, נזכיר, קיימו דיון עם בכירים נוספים במשטרה במטרה "למצוא דרכים חוקיות" שיאפשרו לאסור על קיום חגיגות של משפחות מחבלים משוחררים. לאחר שחרורו בשבוע שעבר של מאהר יונס אמר השר כי הוא מרוצה מפעילות המשטרה בכפר עארה. "המשטרה לא אפשרה הקמת אוהלי תמיכה בטרור, לא הנפת דגלי אש"ף ופת"ח ברחובות, לא מיצג שהידים ולא התכנסות של תמיכה בטרור", אמר בן גביר. "אני מקווה שהמשטרה תמשיך לשלוט על האירוע והמחבל יקבל חיבוקים רק בתוך הבית, עד אשר נעביר חוק שיאפשר לשלוח אותו לסוריה".
פורסם לראשונה: 21:27, 25.01.23