שר הפנים אריה דרעי דרש אתמול (שלישי) מהיועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה לקבל סמכות לביטול אזרחותם של כרים ומאהר יונס, המחבלים שרצחו את רב"ט אברהם ברומברג בסוף שנת 1980, בעת שחזר לביתו שבזכרון יעקב מהבסיס שבו שירת ברמת הגולן. אבי ברומברג, אחיינו של אברהם, אמר הבוקר בריאיון לאולפן ynet כי "לא יכול להיות שרוצחים של חייל צה"ל, שבעצם בגדו במדינה, ביד אחת יחזיקו בתעודת זהות כחולה וביד שנייה יחזיקו נשק ויבגדו בה".
ברומברג הוסיף כי "זה לא עניין משפחתי. המדינה צריכה להבין שכדי לייצר הרתעה צריך לשלול את אזרחותם ולגרש את המחבלים וזה המהלך שכרגע מנסה להוביל שר הפנים". הוא שיתף במאמצי משפחתו שלדבריו "מנהלת 20 שנה מאבקים חודשיים להשאיר את המחבלים מאחורי סורג ובריח וכרגע אנחנו עובדים על שלילת אזרחותם. קיימת מערכת צללים גדולה מאוד שעובדת על העניין הזה ואנחנו בקשר עקיף עם השר ועם גורמים נוספים כדי לקדם את זה - הרבה מאוד זמן לפני הבחירות".
1 צפייה בגלריה
אברהם ברומברג. "המשפחה מצפה לשלילת אזרחות הרוצחים"
אברהם ברומברג. "המשפחה מצפה לשלילת אזרחות הרוצחים"
אברהם ברומברג. "המשפחה מצפה לשלילת אזרחות הרוצחים"
ברומברג שיתף בתחושותיו ואמר כי "באופן אישי זה מאוד כואב. לצערי הרב הנשיא שמעון פרס קצב את עונשם לארבעים שנה, לאחר שבעצם הם נידונו לעונש מוות. מאהר יונס נחשב ל'רמטכ"ל' האסירים הביטחוניים והוא הולך להשתחרר לציר ואדי ערה, מה שעלול ללבות את האזור".
לדבריו, "לפני כמה ימים מאהר הוציא מכתב מתוך הכלא בו כתב שלא זנח את האידיאולוגיה. השניים מעולם לא הביעו חרטה ובנקודת הזמן הזאת, מדובר במבחן לממשלת הימין החדשה שהוקמה. אנחנו מצפים לשלילת אזרחותו של כל מחבל ומרצח, במיוחד של ערבי ישראלי שנושא תעודת זהות כחולה".
הוא הוסיף כי "אנחנו מחזיקים בחוות דעת של השב"כ שהתנגד לאורך כל השנים לקיצור החנינה. גופי הביטחון יודעים בדיוק מי זו משפחת יונס. אני בטוח שבסוף מדינת ישראל תדע להתמודד עם שחרורם. כל מרצח יידע בסופו של יום שדמו בראשו. זה עניין של זמן אבל בסוף אנחנו נראה אותם מגורשים או חוזרים לכותלי הכלא".