הממשלה ביטלה רשמית את מינויו של ראש העיר מעלה אדומים לשעבר בני כשריאל לשגריר באיטליה, עקב סירוב האיטלקים לאשר את המינוי. כתחליף, משרד החוץ מתכוון למנות את כשריאל לשגריר בהונגריה.
ל-ynet נודע כי חטיבת משאבי אנוש של משרד החוץ פרסמה הבוקר (חמישי) מכרז כללי למינוי לשגריר באיטליה, מקרב עובדי משרד החוץ. המשמעות היא שמינוי כשריאל לשגריר באיטליה בוטל באופן סופי. הסיבה לכך: סירובם של האיטלקים לאשר את מינויו בשל העובדה שכיהן כראש עיר מעבר לקו הירוק ושימש בעברו כראש מועצת יש"ע.
2 צפייה בגלריה
בני כשריאל
בני כשריאל
בני כשריאל
(צילום: גיל יוחנן )
בעקבות זאת, במשרד החוץ מתכוונים למנות את כשריאל לתפקיד שגריר ישראל בהונגריה, בשל ההערכה שהונגריה - אחת מידידותיה הבודדות של ישראל באיחוד האירופי - תהיה גם היחידה שתאשר את מינויו.
כדי למנות את כשריאל לשגריר בהונגריה יצטרכו למצוא תפקיד אחר לדיפלומט הבכיר והמוערך יוני פלד, שהממשלה אישרה את מינויו לתפקיד השגריר בבודפשט כבר בדצמבר האחרון. בין היתר נשקלת האפשרות שפלד ימונה כתחליף לשגריר ברומא.
נשיא איטליה סרג'יו מטרלה הוא שסירב לאשר את מינויו של כשריאל. כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, משרד החוץ אף ביקש את התערבותו של נשיא המדינה יצחק הרצוג מול האיטלקים, אך אלו עמדו בהתנגדותם.
2 צפייה בגלריה
 נשיא איטליה מטרלה. סירב לאשר את מינוי כשריאל
 נשיא איטליה מטרלה. סירב לאשר את מינוי כשריאל
נשיא איטליה מטרלה. סירב לאשר את מינוי כשריאל
(צילום: רויטרס)
הפרשה גרמה מבוכה רבה ואיימה לפגוע בשמו של כשריאל, שעל סמך ההבטחה לקבל את המינוי לאיטליה הסיר את מועמדותו לתפקיד ראש העיר מעלה אדומים ולמעשה נשאר קירח מכאן ומכאן. גורמים המעורבים בנושא אומרים כי לכשריאל - שכבר החל בלימודי איטלקית - נגרם עוול, ולא שיקפו לו את המצב האמיתי.
מינויו של כשריאל נעשה על ידי שר החוץ הקודם אלי כהן. שר החוץ הנוכחי ישראל כץ מנסה לתקן את המשבר שנגרם, בין היתר דרך אותה הצרחה עם השגריר המיועד בהונגריה.
הפרשה מזכירה את זו לפני שמונה שנים, אז סירבה ברזיל למנות את דני דיין לתפקיד השגריר בשל מגוריו בשטחים והיותו יו"ר מועצת יש"ע בעבר.