3 צפייה בגלריה
כלא רימונים
כלא רימונים
כלא רימונים
(צילום: יריב כץ)
"לא יכול להסתפק בנזיפה": השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר זימן לשימוע מספר קצינים בשירות בתי הסוהר, בהם קצינים בכירים בארגון, טרם נקיטת הליכים משמעתיים בעקבות חלקם בהתנהלות ובטיוח אירוע בני הערובה בכלא רימונים, שנחשף בחודש שעבר ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" - והוכחש על ידי שב"ס תחילה.
בחודש ינואר השנה, אסירים המזוהים עם ארגון הפשע ג'רושי החזיקו בשלושה סוהרים כבני ערובה בבית הכלא, אחרי שנקבע כי עודאי ג'רושי לא יוכל לצאת להלוויית אביו. למרות ההכחשות, דוח ביקורת חריף של המשרד לביטחון לאומי - שבוצע בעקבות החשיפה - העלה כי הארגון שיקר, הכחיש והסתיר את האירוע.
3 צפייה בגלריה
ממצאים חמורים בהתנהלות שב"ס
ממצאים חמורים בהתנהלות שב"ס
"התקרית שטויחה"
(מתוך ידיעות אחרונות)

לפי הדוח, האסירים נכנסו לחדר הסוהרים, איימו עליהם בלהבים של פחיות שימורים ולא נתנו להם לצאת מהחדר למשך כשעה וחצי - בדרישה שבכירים בשב"ס יבואו לדבר איתם. הסוהרים חשו סכנה מוחשית לחייהם, אך בשל בעיה בקליטת הסלולר בחדר לא יכלו לדווח על האירוע. אף אסיר לא הועמד לדין והאירוע הושתק.
בין הקצינים שזומנו לשימוע אצל השר בן גביר נמצאים ראש חטיבת המודיעין בשב"ס תת-גונדר רגב דחרוג, סגן מפקד מחוז מרכז בשב"ס תת-גונדר ערן פייר - שהגיע לאירוע עצמו בכלא - מפקד הכלא תת-גונדר איאד סביתי, ומפקד מתחם כלא רימונים אלי בן עוזי. כמו כן הוזמנו מספר סוהרים שמשרתים בכלא ונכחו באירוע החריג.
3 צפייה בגלריה
טקס מינויים והענקת דרגות לדרגת ניצב במשטרת ישראל במעמד השר לביטחון לאומי, ח״כ איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה, רנ"צ קובי שבתאי
טקס מינויים והענקת דרגות לדרגת ניצב במשטרת ישראל במעמד השר לביטחון לאומי, ח״כ איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה, רנ"צ קובי שבתאי
"בן גביר לא יכול להסתפק בנזיפה"
(צילום: רפי קוץ)
תת גונדר רגב דחרוגתת גונדר רגב דחרוגצילום: יריב כץ
גורמים בסביבת השר אמרו כי "בן גביר לא יכול להסתפק בנזיפה. עלו בדוח ממצאים חמורים, גם בעניין המודיעין ובהתנהלות סגל הכלא והמחוז בזמן אמת, ולא פחות חמור - העלמת מצלמות האבטחה שתיעדו את המתרחש".
משירות בתי הסוהר נמסר בתגובה כי "ממצאי דוח קצין הבדיקה הועברו ליחידה הארצית לחקירות סוהרים בלהב 433 לבחינת היבטים פליליים. נדגיש כי מדובר בקצינים בכירים המשרתים בשב"ס ונתנו ממיטב שנותיהם לביטחון המדינה, חלקם כלל לא קשורים לאירוע גם על פי מסקנות דוח מבקר המשרד, ועל כן שמורה להם חזקת החפות והשמירה על שמם הטוב".