שוטר המשרת בסיירת מג"ב מואשם כי העביר מידע משטרתי חסוי לארגון הפשע של שלום דומרני. השוטר שלו סבן, בן 20 מקריית גת, העביר לכאורה לעבריינים מידע על פעילויות מבצעיות של יחידות משטרה, במטרה למנוע אותן. אמו של סבן משרתת במשטרה שנים ארוכות, וכך גם קרובי משפחה נוספים שלו.
בכתב אישום שהגישה היום (ראשון) עו"ד נטלי חגי המחלקה לחקירות שוטרים לבית משפט השלום בבאר שבע נכתב כי סבן הזהיר עבריינים בכמה הזדמנויות והעביר מידע חסוי על אודות פעילויות מבצעיות של יחידות משטרה שאליהן סופח, בין היתר בנוגע לחיפושים ומעצרים עתידיים.
3 צפייה בגלריה
הערכת מעצר שוטר מג"ב העביר חומרים למשפחת דומרני
הערכת מעצר שוטר מג"ב העביר חומרים למשפחת דומרני
השוטר שלו סבן (בפנים מכוסות) מובל לדיון בהארכת מעצרו בבית המשפט, בתחילת החודש
(צילום: יואב דודקביץ')
3 צפייה בגלריה
הערכת מעצר שוטר מג"ב העביר חומרים למשפחת דומרני
הערכת מעצר שוטר מג"ב העביר חומרים למשפחת דומרני
סבן בבית המשפט, החודש. אימו משרתת במשטרה כבר שנים ארוכות
(צילום: יואב דודקביץ')

באחד המקרים, במסגרת פעילות משטרתית חסויה, קיבל סבן לידיו מסמך חסוי שכלל פירוט של אנשים המהווים "יעדי פעילות" של המשטרה בדרום הארץ ומידע על אודות פעילויות משטרתיות שעתידות להתבצע בנוגע אליהם. הנאשם העביר, באמצעות אינסטגרם, את המסמך והמידע לגורמים העבריינים, ולאחר מכן מחק את התכתובות. בהמשך היום צילם הנאשם את התארגנות כוחות המשטרה, כולל מספרי הרישוי של כלי הרכב המשטרתיים, לקראת מעצר של אחד מ"יעדי הפעילות". הוא העביר באמצעות אינסטגרם את התמונה לאחד מאותם גורמים עבריינים ולאחר מכן מחק את ההתכתבויות.
במקרה אחר נאשם סבן כי לאחר שקיבל מידע במסגרת פעילות משטרתית שלפיו עתיד להתבצע חיפוש בכמה יעדים עברייניים בעיר קריית גת התקשר סבן לאחיו, מתוך ידיעה שהוא מקורב לעבריינים, ומסר לו את הפרטים. כתב האישום מייחס לשוטר עבירות של גילוי בהפרת חובה, שיבוש מהלכי משפט והפרת אמונים.
3 צפייה בגלריה
שלום דומרני
שלום דומרני
שלום דומרני
(צילום: הרצל יוסף)
מח"ש ביקשה מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו, או לשחררו בתנאים מגבילים. עו"ד נטלי חגי ממח"ש אמרה בבית המשפט כי סבן "ניצל ניצול בוטה את האמון שניתן בו כעבוד ציבור וכשוטר במשטרת ישראל".
עורכת דינו של שלו סבן, רלי אבישר-רווה, מסרה בתגובה: "היום הוגש כתב אישום כנגד מרשי. בית המשפט הורה על שחרורו בתנאים מגבילים, זאת בהסכמת מח"ש. כתב האישום שהוגש מצומצם באופן משמעותי בעובדותיו ובהוראות החיקוק מהחשדות אשר יוחסו למרשי מלכתחילה. טענתו של מרשי כי למעט הדברים אותם מסר בגרסתו, לא היו דברים נוספים, התבררו כנכונות. לאחר שאקבל את חומר הראיות בתיק, אוכל להתייחס לעובדות כתב האישום לגופן".