1 צפייה בגלריה
 ביידן ונתניהו. פנייה ל"מנהיגי ישראל", רגע לפני ההצבעה
 ביידן ונתניהו. פנייה ל"מנהיגי ישראל", רגע לפני ההצבעה
ביידן ונתניהו. פנייה ל"מנהיגי ישראל", רגע לפני ההצבעה
( צילום: EPA, יונתן זינדל)
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הפציר בישראל בהודעה שפרסם אמש (ראשון) לא למהר בקידום המהפכה המשפטית, שאותה הגדיר כ"מפלגת", על רקע האתגרים הנוספים שמולם ניצבת ישראל.
לדברי ביידן, "מנהיגי ישראל לא צריכים למהר ולרוץ קדימה עם זה, זה לא הגיוני. הם צריכים להתמקד באחדות ובמציאת קונצנזוס".
בהודעה שפורסמה לראשונה על ידי העיתונאי ברק רביד באקסיוס ובוואלה, ואחר כך הועברה לסוכנות הידיעות הצרפתית מהבית הלבן, הוסיף ביידן כי "מנקודת המבט של ידידי ישראל בבית הלבן, זה נראה שהרפורמה המשפטית המוצעת הופכת ליותר ויותר מפלגת, ולא להפך".


לאחר שיחתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הראשונה זה ארבעה חודשים, שוחח ביידן עם פרשן ה"ניו יורק טיימס" תומאס פרידמן, והבהיר לו כי המסר שהעביר לנתניהו הוא - "לעצור את החקיקה עכשיו".
אמש, במאמר חדש שפרסם פרידמן - למעשה מכתב פתוח לביידן - הוא השווה את המצב בישראל לזה שהיה במלחמת יום הכיפורים וכתב כי "רק נשיא ארצות הברית יכול להציל את ישראל".
"כשהצבא הישראלי היה במצוקת תחמושת ב-1973, ריצ'רד ניקסון הורה על רכבת אווירית מאסיבית של כלי נשק שעזרו להציל את הדמוקרטיה היהודית היחידה מהשמדה מבחוץ", כתב פרידמן. "50 שנה מאוחר יותר, אדוני הנשיא, הדמוקרטיה היהודית הזו זקוקה בדחיפות לרכבת אווירית נוספת כדי להציל אותה מהשמדה מבפנים. היא זקוקה לאספקה דחופה של אמיתות קשות - משהו שרק אתה יכול לספק".