שגריר ישראל באוקראינה מיכאל ברודסקי יגיע מחר (שני) לקייב עם צוות השגרירות, שלושה חודשים לאחר עזיבת המקום והעברת השגרירות ללבוב שבמערב אוקראינה. ברודסקי יגיע לביקור של יומיים בקייב, במהלכו יקיים פגישות עם בכירים במדינה כחלק מההיערכות במשרד החוץ לפתיחתה המחודשת של השגרירות. אחרי הביקור יוחלט אם הגיעה השעה לפתיחה מלאה של השגרירות.
38 מדינות כבר חזרו לקייב ופתחו מחדש את השגרירויות שלהם, אך ישראל, שמיהרה לסגור את השגרירות לפני כמעט שלושה חודשים - עוד לפני פתיחת המלחמה - לא ממהרת לחזור אליה. הביקור של ברודסקי בקייב כבר היה אמור להתקיים לפני כשבועיים אך נדחה.
בין המדינות שפתחו מחדש את השגרירויות בקייב נמנות ארה"ב, איטליה, בריטניה, פולין, צ'כיה, גיאורגיה, לבנון, אוסטריה, בלגיה, ספרד, דרום קוריאה, מולדובה, טורקיה, הולנד, קפריסין, דנמרק, שבדיה, צרפת, איראן יוון, גרמניה, אסטוניה, האיחוד האירופי, קזחסטן, הונגריה, אזרבייג'ן, סלובניה וליטא.
2 צפייה בגלריה
שגריר ישראל באוקראינה מיכאל ברודסקי
שגריר ישראל באוקראינה מיכאל ברודסקי
יקיים פגישה עם בכירים במדינה. שגריר ישראל באוקראינה מיכאל ברודסקי
(צילום: משרד החוץ )
2 צפייה בגלריה
ראש ממשלת קנדה טרודו מניף מחדש את דגל המדינה על שגרירות קנדה בקייב
ראש ממשלת קנדה טרודו מניף מחדש את דגל המדינה על שגרירות קנדה בקייב
ראש ממשלת קנדה טרודו מניף מחדש את דגל המדינה על שגרירות קנדה בקייב
(צילום: שגרירות קנדה בקייב)
אחת המדינות האחרונות שפתחה מחדש את השגרירות שלה היא קנדה. ראש הממשלה שלה ג'סטין טרודו אף הגיע לביקור הזדהות בקייב והניף את הדגל על השגרירות. "זאת עדות כיצד העם האוקראיני היה כל כך חזק ונחוש והצליח להגן על העיר שלו והמשיכו להיאבק על הזהות שלו, השפה שלו, התרבות שלו והמדינה שלו. להניף מחדש את דגל קנדה בשגרירות - עדות לעוצמה ולסולידריות של קנדים ואוקראינים", אמר טרודו. ב-8 במאי גם שגרירות ארה"ב בקייב חידשה את עבודתה בעיר.
הנשיא וולודימיר זלנסקי אמר כי חזרתן של 38 המדינות לקייב היא הוכחה לכך שאוקראינה עומדת איתנה במאבק מול רוסיה. "אני בטוח שבקרוב נציגויות זרות אחרות יחזרו לבירה", הוסיף זלנסקי.
שגריר אוקראינה בישראל יבגן קורניצ'וק אמר ל-ynet ו"ידיעות אחרונות" על חזרת השגרירות כי "העניין הזה הוא יותר אינטרס של ישראל מאשר של הצד האוקראיני - אנחנו מדברים על הנושא הזה הרבה זמן. ההבנה שלנו היא שמיד אחרי האמריקנים הישראלים יעשו את זה, והאמריקנים עשו את זה. אנחנו נארח השבוע את הצוות המקדים של שגרירות ישראל".