שעות אחרי ההלוויה: יריות נשמעו הערב (רביעי) ליד אולם האירועים "בית העם" בטירה, שם הוקמה סוכת האבלים של מנכ"ל עיריית טירה, עבד אלרחמן קשוע, שנרצח שלשום ביישוב.
המשתתפים יצאו מהמבנה עם קול היריות ולטענתם "חשו בסכנת חיים". כוחות משטרה הגיעו למקום.
3 צפייה בגלריה
לאחר רצח מנכ"ל עיריית טירה - יריות ליד סוכת האבלים
לאחר רצח מנכ"ל עיריית טירה - יריות ליד סוכת האבלים
עבד אלרחמן קשוע. ירי ליד סוכת האבלים לזכרו
(צילום: עיריית טירה)
אלפים השתתפו הבוקר בהלווייתו של קשוע (60), שנורה למוות ליד תחנת משטרה בטירה, בהם חברי הכנסת מנסור עבאס, אחמד טיבי, וליד טאהא וראשי רשויות ערביות. שב"כ מעורב בחקירת הרצח.
בתום דיון מיוחד של ועדת המשנה למלחמה בפשיעה בחברה הערבית, שהתקיים הערב במשרד ראש הממשלה, הוחלט כי סמכויות שב"כ לא יורחבו למען הטיפול בנושא - והחוק לא ישתנה, בניגוד לדרישת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. "שב"כ יסייע למשטרה בפעולתה נגד ארגוני הפשיעה בכל הקשור לבחירות לרשויות המקומיות, במסגרת ייעודו ותפקידיו על פי חוק", נקבע כעבור כשלוש שעות של שיח - אך למעשה, בהרבה מובנים התערבות מעין זו מבוצעת כבר כעת.

שב"כ ממילא פועל כאשר מדובר בפגיעה בסמלי שלטון או במקרי הברחות נשק שיש חשש שיזלגו לטרור, וחקירת רצח מנכ"ל עיריית טירה היא דוגמה טובה ועדכנית למעורבותו של הארגון. ישנו חשש כי קשוע נרצח על רקע החלטותיו או פעילותו כנושא משרה - מה שמחזק, תחת החוק הקיים, הצדקה למעורבות שב"כ בחקירה.
בדיון שנערך הערב, ראש השב"כ רונן בר ציין כי הארגון לא צריך להיכנס לכל אירוע, אלא באופן ממוקד בלבד. מנגד, ציין בן גביר: "יש כל מיני תהליכים של חקיקה, זה בסדר וחשוב. העברנו חוק פרוטקשן וחוק נשק, ועכשיו אנו מעבירים חוקים להסמכת המשטרה בעניינים הטכנולוגיים. אבל צריך משהו עכשיו, הרגע, הרי אנשים נרצחים. המציאות היא שהשמיכה קצרה ואין להם כלים טכנולוגיים, ולכן אני דורש אפשרות למעצרים מנהליים ומעורבות של שב"כ בחקירות".
3 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
בן גביר התעקש, אך חוק שב"כ לא ישתנה. השר לביטחון לאומי
(צילום: אלעד גרשגורן)
שב"כ, כאמור, הביע התנגדות להתערבות הארגון בכלל החקירות בחברה הערבית, וציין כי הוא "מוכן להיכנס רק לפגיעה בסמלי וסדרי שלטון". בתגובה, אמר בן גביר: "אבל צריך הרבה יותר. שב"כ צריך להיכנס לכל 150 מקרי הרצח. יש אירועים מדממים, ולשב"כ יש יתרון טכנולוגי וחקירתי".
ראש הממשלה בנימין נתניהו התעמת בדיון הסגור במשרדו על הפשיעה הלאומנית עם יו"ר ועדת הרשויות הערביות, מודר יונס, שסירב לקביעה ולפיה האלימות הגוברת נובעת בעקבות פעילותם של ארגוני הפשיעה. יונס הרים את קולו - במה שהתפתח מיד לקרב צעקות: "אני שומע אתכם מדברים על ארגוני פשיעה, יכול להיות שזה ארגוני פשיעה".
3 צפייה בגלריה
הצהרתם של בנימין נתניהו ויואב גלנט מזירת הפגיעו בהר חברון
הצהרתם של בנימין נתניהו ויואב גלנט מזירת הפגיעו בהר חברון
נתניהו. התעמת עם יו"ר ועד הרשויות הערביות
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
בשלב הזה נתניהו דפק על השולחן והשיב לו בצעקות משלו: "יכול להיות?! אתה יודע שזה ארגוני פשיעה! אני לא יכול לטפל בזה עם ההתכחשות שלך. אליי באו ראשי רשויות ואמרו שהם מפחדים לומר שהם מאוימים". כשנרגעו מעט הרוחות, נתניהו הוסיף: "אני מזדהה עם הכאב שלך ונתתי לך להתבטא - אבל אתה צריך לעזור לי ולא להתכחש שמדובר בארגוני פשיעה. בזה אנחנו הולכים להתמקד".
בתוך כך, מאות בני אדם הפגינו הערב בצומת עין המפרץ בעכו במחאה על "שפיכות הדמים ואוזלת היד של ממשלת נתניהו ובן גביר". חבר הכנסת לשעבר זוהיר בהלול והפעילה החברתית האני ג'דיר ציינו: "האנשים שכאן הם התקווה. האחריות למצב בחברה הערבית היא על ראש הממשלה בלבד, הוא הקטר".