בתום הקרבות בין משרד הבריאות לקופות החולים בסוגיית רכישת התרופה רג'נרון שעשויה למנוע הידרדרות במצבם של חולי קורונה באורח קל, הגיעו היום (ה') עשרות אנשי צוות רפואי לבתיהם של 19 ישראלים שנמצאים בשלבים הראשונים של המחלה. משרד הבריאות מימן את רכישת התרופה לאחר הפרסום בנושא ב"ידיעות אחרונות" וב-ynet.
הצוותים הרפואיים הצטיידו בקוקטייל הנוגדנים המנטרלים שניתן בעירוי ונועד לבלום את התפשטות הנגיף במערכת הנשימה, ולמנוע את כניסתו לתאים נוספים. הטיפול לחולים שנמצאים בשלבים הראשונים של המחלה נעשה בהתאם להנחיות משרד הבריאות, שאימץ את מודל הניבוי של קופת החולים כללית לזיהוי חולים בעלי סיכון גבוה להידרדרות לתחלואה קשה ותמותה.
2 צפייה בגלריה
אביה יוסף חולת הקורונה הראשונה שמקבלת את הטיפול התרופתי נגד נגיף הקורונה
אביה יוסף חולת הקורונה הראשונה שמקבלת את הטיפול התרופתי נגד נגיף הקורונה
אביה יוסף - מהראשונים שקיבלו את התרופה נגד קורונה
(צילום: יריב כץ )
החולה הראשונה שקיבלה את הטיפול בביתה היא אישה בת 81 מהיישוב כאבול בגליל המערבי. "עבורי זהו יום היסטורי ומרגש", סיפרה בהתרגשות רינת בסל, מנהלת סיעוד במחוז חיפה וגליל מערבי בכללית. "אני שמחה וגאה להיות בין אנשי הצוות שהגיעו לבית החולה כדי להעניק לה טיפול שעשוי למנוע הידרדרותה למצב קשה.
"נכנסנו לבית המטופלת רופא, אחות וחובש מאמבולנס עם ציוד החייאה. לאחר שבדקנו ולקחנו את המדדים הרפואיים של החולה התחלנו במתן העירוי. היא הייתה רגועה ונשארנו להשגחה עליה לשעה נוספת - זהו טיפול בקהילה, טיפול בבית מקצועי ומלא נשמה".
2 צפייה בגלריה
רג'נרון
רג'נרון
התרופה רג'נרון
(צילום: גטי אימג'ס)
לדברי ד"ר דורון נצר, ראש אגף רפואה בחטיבת הקהילה של כללית: "זהו יום משמעותי נוסף במאבק בנגיף הקורונה. אנו בין הראשונים בעולם להעניק טיפול בנוגדנים בבתיהם של החולים, דבר המעיד על עוצמתה ויכולתה של כללית ומערכת הבריאות בישראל שמאמצת ומעניקה טיפולים חדשניים. מדובר במבצע רפואי ולוגיסטי מורכב ביותר הדורש הקפדה על בטיחות ואיכות הטיפול. אנו ערוכים לתת את הטיפול לחולים בכל רחבי הארץ והמשך הטיפול בחולים יהיה בשיתוף ובסיוע צוותים רפואיים של חיל הרפואה".
בכללית קיבלו את הטיפול 12 מבוטחים ובקופת החולים מאוחדת שני מבוטחים. בקופת החולים מכבי עדכנו כי חמישה מבוטחים כבר החלו בקבלת הטיפול היום וכי מטופלים נוספים יקבלו את התרופה מחר. בתחילת השבוע הבא יתרחב הפרויקט ויגדל מספר המטופלים שיקבלו אותו בבתיהם או בבתי החולים. בקופה ציינו כי מכבי פיתחה מודל מתוקף שמזהה את החולים המתאימים ביותר לטיפול ועל בסיסו הם מאותרים.