שר המשפטים הפלסטיני הודיע אמש (ראשון) כי הקליע שהרג את עיתונאית אל-ג'זירה שירין אבו עאקלה הושב לרשות הפלסטינית על ידי האמריקנים לאחר שנבחן במעבדה. הוא ציין כי הפלסטינים "ממתינים לתוצאות החקירה שיפרסמו הרשויות האמריקניות בעניין". המסקנות של הבדיקה שבוצעה על ידי ישראל צפויות להימסר היום.
2 צפייה בגלריה
הקליע שהרג את שירין אבו אעקלה
הקליע שהרג את שירין אבו אעקלה
הקליע שהרג את שירין אבו אעקלה
שלשום נכנעו הפלסטינים ללחץ האמריקני והסכימו להעביר לבדיקה בליסטית את הקליע שהרג בג'נין את העיתונאית לפני כמעט חודשיים. התובע הכללי של הרשות הפלסטינית הדגיש, עם זאת, בריאיון לאל-ג'זירה: "לא נמסור בשום אופן את הקליע לצד הישראלי. הסכמנו שהאמריקנים יבדקו אותו". למרות הכחשתו, גורמים ישראליים אמרו כי בדיקת הקליע תיעשה על ידי ישראל, בפיקוח אמריקני.
האמריקנים הפעילו לחצים כבדים על הפלסטינים להסכים להעברת הקליע כדי לקבוע מי הרג אותה - חייל צה"ל או חמושים פלסטינים. עד שלשום הפלסטינים סירבו בתוקף להעביר את הקליע וטענו שאין להם אמון בבדיקה הישראלית.
2 צפייה בגלריה
 טקס האשכבה לשירין אבו עאקלה
 טקס האשכבה לשירין אבו עאקלה
אבו מאזן וראש הממשלה הפלסטיני בטקס האשכבה לאבו עאקלה. ביקור ביידן הוסיף לחץ
(צילום: רויטרס )
כדי להבטיח את הצלחת ביקורו הנשיאותי באזור של ג'ו ביידן, שאמור לפגוש גם את יו"ר הרשות אבו מאזן, הגבירו האמריקנים את הלחץ על הפלסטינים להסכים לבדיקה בליסטית. הפלסטינים הסכימו והודיעו רשמית שיעבירו הקליע לבחינת מומחים אמריקנים. ואולם, בכירים בישראל אמרו שעל פי הסיכום שהושג בין ישראל לבין ארצות הברית – סוכם שהקליע יועבר לבדיקה בליסטית בישראל וישראל תפרסם את ממצאי הבדיקה.
ראש הממשלה יאיר לפיד ניהל בסוף השבוע מגעים עם הממשל האמריקני כדי לסכם על העברת הקליע לבדיקה בישראל, שכאמור מתכוונת לפרסם את ממצאי הבדיקה שיקבעו אם הקליע אכן תואם לרובים שבהם נעשה שימוש בפעולה בג'נין.
בשבועות האחרונים פרסמו כמה כלי תקשורת תחקירים שטענו שהירי בוצע על ידי חיילי צה"ל. טענה דומה הועלתה גם על ידי משרד נציבת האו"ם לזכויות אדם בז'נבה. ישראל טענה כל העת שאי אפשר יהיה לדעת מי אחראי לירי כל עוד לא נעשתה בדיקה של הקליע.
פורסם לראשונה: 23:53, 03.07.22