לימור חבקוק, אשתו של יונתן חבקוק שנרצח בפיגוע באלעד, סיפרה כי בעלה נלחם במחבלים במשך דקות ארוכות ובכך הציל את בנו בן ה-6 שהיה עימו. הבן ברח הביתה וסיפר כי אביו נרצח. "לבי מסרב להאמין שנשארתי לבד עם חמישה יתומים. לבי נשרף שילדי הרך ראה את אביו ברגעיו האחרונים", כתבה בפוסט בקבוצת "רק באלעד" בפייסבוק.
"בעלי נלחם נגדם בגבורה רבה והציל נפשות רבות. הוא נלחם איתם דקות ארוכות, מה שאפשר לרבים לברוח מהמקום", הוסיפה. היא חתמה את הפוסט: "ה' יקום דמך בעלי היקר והאהוב. אתה תחסר לנו מאוד".
6 צפייה בגלריה
ההרוג בפיגוע יונתן חבקוק
ההרוג בפיגוע יונתן חבקוק
"הציל נפשות רבות". יונתן חבקוק
יונתן חבקוק, תושב אלעד, הותיר אחריו חמישה ילדים. תושבים באלעד אמרו כי חבקוק היה מוכר בעיר. "הוא תמיד היה עם חיוך ורצון לעזור כולם קראו לו 'אחינו' בגלל שתמיד הוא היה שואל בחיוך 'מה קורה אחינו', וכך נדבק בו החיוך. היום 'אחינו' כבר לא איתנו".
מאיר אילוז, גיסו של יונתן חבקוק, אמר כי "הוא היה אדם מדהים. לא ראיתי אדם כזה. הוא תמיד חייך. אף פעם לא כעס. היה אדם של אושר ושמחה. זה היה המוטו שלו רק לחייך. רק את האנשים הטובים לוקחים, רק את המלאכים. זה מצער מאוד. הוא חיפש לעשות רק טוב. אנחנו מנסים לעכל את האבידה. זו אבידה לכל העיר. יש את הילד בן ה-6 שעכשיו צריך לטפל בו".
6 צפייה בגלריה
יונתן חבקוק
יונתן חבקוק
יונתן חבקוק
(באדיבות המשפחה)
בפיגוע נרצחו גם אורן בן יפתח (35) ובועז גול (49). גול, גם הוא תושב אלעד, הותיר אחריו חמישה ילדים. בן יפתח, תושב לוד, הותיר אחריו שישה ילדים.
הבוקר פרסמה המשטרה את תמונותיהם של המחבלים, וביקשה את עזרת הציבור באיתורם. השניים - אסעד אל-ריפאעי (19) וסובחי אבו שקיר (20) - פלסטינים תושבי הכפר רומאנה שבאזור ג'נין, נמלטו מהזירה לאחר הפיגוע. "יש לדווח למוקד 100 של המשטרה על כל חשד או מידע הנוגע למקום הימצאם", נמסר, בעוד המצוד אחריהם עדיין נמשך.

6 צפייה בגלריה
ירי פיגוע יריות אלימות טרור ערבים אלעד רחוב אבן גבירול פלסטינים מחבלים פיגועים
ירי פיגוע יריות אלימות טרור ערבים אלעד רחוב אבן גבירול פלסטינים מחבלים פיגועים
זירת הפיגוע באלעד
(צילום: AFP)
6 צפייה בגלריה
המחבלים מהפיגוע באלעד ובחי אבו שקירר ואסעד אל-ריפאעי
המחבלים מהפיגוע באלעד ובחי אבו שקירר ואסעד אל-ריפאעי
המחבלים מהפיגוע באלעד
בתיעוד מזירת הפיגוע אפשר לראות את המחבלים רצים ברחוב כשהם חמושים בגרזן, ופוגעים ברכב שעובר במקום. בבית החולים בילינסון בפתח תקווה עדיין נאבקים על חייהם של שני הפצועים מהפיגוע. מבית החולים נמסר כי הפצוע בן 38 נותח במהלך הלילה והועבר להתאוששות, אך הוא עדיין לא יצא מכלל סכנה. לפנות בוקר הוכנס לחדר ניתוח נוירוכירורגי הפצוע בשנות ה-70 לחייו. מצבו לא יציב ונשקפת סכנה לחייו. בבית החולים שיבא בתל השומר מאושפז פצוע נוסף שמצבו מוגדר קשה, צעיר בן 20.
עיריית אלעד הודיעה כי "בהיוועצות עם גורמי הבטחון, ולאחר הערכת מצב שהתקיימה, הוחלט כי היום, יום שישי, יתקיימו לימודים במוסדות החינוך, תוך עיבוי של מערך האבטחה בכל רחבי העיר. אנא, נהגו בזהירות, ודווחו למשטרה במוקד 100 על כל תנועה חשודה. החל מאמש פועל מוקד מידע מאויש למשפחות העיר, על ידי השירות הפסיכולוגי החינוכי ומחלקת הרווחה".
6 צפייה בגלריה
טקס יום הזיכרון לשורה ביד ושם
טקס יום הזיכרון לשורה ביד ושם
הבטיחו לרדוף את המחבלים "וסביבתם". הרצוג ובנט
(צילום: רויטרס)
נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח עם ראש העיר ישראל פרוש. בציוץ בטוויטר כתב: "התקשרתי בבוקר של יגון קודר לראש העיר לנחם ולחזק אותו ואת תושביו. שלושה אבות שנרצחו אמש באכזריות תהומית על ידי מחבלים בני עוולה שנרדפם ונשיגם ונשיב להם ולשולחיהם כגמולם. חיבוק למשפחות הדואבות ולפצועים".
הבוקר מסרו ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד תנחומים למשפחות הנרצחים. אמש הם ערכו התייעצויות ביטחוניות עם שרי הביטחון, ביטחון הפנים וראשי גופי הביטחון. לאחר הערכות המצב החליט הדרג המדיני להאריך הסגר הכללי על הפלסטינים עד ליום ראשון, ובסוף השבוע הסוגיה תעלה שוב לדיון. מלשכת רה"מ נמסר כי בהתייעצות הביטחונית, שבה נכחו גם מפכ"ל המשטרה, ראש שב"כ, הרמטכ"ל, ראש המוסד ובכירים נוספים, הוצגה לבנט השתלשלות האירועים בפיגוע וכן המאמצים שנעשים בשטח לאיתור המחבלים.
"אויבינו יצאו למסע רצח נגד יהודים באשר הם", אמר בנט לאחר ההתייעצות הביטחונית. "מטרתם לשבור את רוחנו - אך הם ייכשלו. אנחנו נשים ידינו על המחבלים ועל סביבתם התומכת, והם ישלמו את המחיר. אני מוסר את תנחומיי מעומק ליבי למשפחות הנרצחים".