3 צפייה בגלריה
מתחם בדיקות קורונה בגני התערוכה בתל אביב
מתחם בדיקות קורונה בגני התערוכה בתל אביב
מתחם בדיקות קורונה בגני התערוכה בתל אביב
(צילום: יובל חן)
משרד הבריאות הודיע הערב (שבת) על 20 מאומתים חדשים לקורונה שנדבקו בזן האומיקרון - ובכך עלה המספר ל-55 נשאים ברחבי הארץ. לראשונה נרשם מקרה של נשא שלא התחסן נגד קורונה, ומצבו מוגדר כעת קשה.
מבין הנשאים הקיימים 26 שבו לאחרונה מדרום אפריקה, בריטניה, צרפת, ארצות הברית, איחוד האמירויות, בלארוס, הונגריה, איטליה ונמיביה. 11 נדבקים באו במגע עם חוזרים מדרום אפריקה ואנגליה, ו-8 נדבקו בקהילה.

המאבק באומיקרון - כתבות נוספות

עוד נמסר כי מתוך 55 המאומתים הקיימים, 13 נחשבים לא מוגנים. כלומר, לא התחסנו, מחלימים שחלפה חצי שנה מאז שחלו, ומחוסנים בשתי מנות שחלפה חצי שנה מאז המנה האחרונה. 42 מהנדבקים נכנסים תחת ההגדרה של "מוגנים". כמו כן, קיים חשד גבוה ל-51 מקרים נוספים של חשיפה לזן החדש, אך טרם התקבלו תוצאות סופיות של הזן שבו נדבקו.
3 צפייה בגלריה
נוסעים בנתב"ג
נוסעים בנתב"ג
מחצית מהנשאים חזרו לאחרונה מחו"ל
(צילום: AFP)
בסך הכל, 40 בני אדם מבין המאומתים וה"חשודים" בחשיפה לזן חווים תסמינים, בהם כאמור אחד שנמצא במצב קשה, 63 לא חווים תסמינים, ושלושה עדיין נמצאים בתהליך בדיקה.
במחקר של בית החולים שיבא שהציגה הערב פרופ' גילי רגב, מנהלת היחידה למניעה ובקרת זיהומים, נבדק אם קיים שוני בין דמם של מחוסנים בשלוש מנות לפני חודש לעומת מחוסנים בשתי מנות לפני חמישה או שישה חודשים, בכל הנוגע לרמות הנטרול של הנגיף. המחקר, שנערך בקרב 40 נבדקים בריאים (20 מכל קבוצה), מצא שמחוסנים ללא בוטסר לא מוגנים בכלל נגד קורונה ורמת הנטרול קרובה לאפס. מנגד, מחוסנים בבוסטר עדיין מוגנים. אמנם רמת ההגנה נמוכה יותר לעומת הדלתא - אך היא עדיין פעילה.
לאור התפשטות הזן, ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח הערב עם מנכ"לים ויו"רים של קופות החולים במטרה להגביר את קצב ההתחסנות. "האסטרטגיה הלאומית שלנו מורכבת משתי לבנים", אמר רה"מ בשיחה שהשתתפו בה גם שר הבריאות, מנכ"ל משרד הבריאות, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות וממונה הקורונה.
"הלבנה הראשונה היא עיכוב, ככל האפשר, של חדירת זן האומיקרון לישראל, והלבנה השנייה היא הגברת רמת החיסוניות של אזרחי המדינה", אמר בנט. "קצב ההתפשטות של הזן הוא הגבוה ביותר. אנחנו רואים את הנתונים מהעולם. אני מוטרד מזה ומחויב לעשות הכול כדי לעכב את קצב חדירת הזן ארצה בצורה רחבה.
3 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
מוטרד מהתפשטות האומיקרון. רה"מ בנט
(צילום: AP)
"הכלל בניהול מגפה הוא להגיב מיד על ההתחלה, כשהמצב עדיין מאפשר לנקוט פעולות יעילות", הוסינף רה"מ. "הסיבה שהמצב בישראל טוב היא שפעלנו במהירות ובנחישות. קוראים לזה הפרזה? אני קורא לזה אחריות. ככל שנגן על ישראל מכניסת האומיקרון בגבולות, נוכל לשמור על המשק פתוח ולאפשר את המשך שגרת החיים. בניהול נכון צלחנו את הגל הרביעי ללא סגר. אנחנו נחושים להצליח גם עכשיו".
קופות החולים הציגו לבנט את סטטוס ההתחסנות ודנו בדרכים להרחבת היקפי ההתחסנות שאינם מספיקים בשלב זה לטעמו של בנט. "ראש הממשלה הדגיש בפני ראשי הקופות כי מדובר במאמץ לאומי, וכי הוא מצפה מהם לפעול בכל הכלים שעומדים לרשותם, תוך הסתייעות בדרג המדיני ובדרגים המקצועיים במשרדי הממשלה במידת הצורך, על מנת לעמוד ביעדי ההתחסנות", נמסר.