בבית המשפט המחוזי בירושלים נמשך היום (שני) משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואיש העסקים אודי אנג'ל העיד במסגרת תיק 1000 (תיק המתנות) - שבו מואשם נתניהו במרמה והפרת אמונים.

אנג'ל, אחד מבעלי רשת 13, מוזכר בכתב האישום בהקשר של אפשרות "מיזוג חברות התקשורת רשת וקשת". המיזוג לא יצא לפועל בסופו של דבר, אך באישום נטען כי המיליארדר ארנון מילצ'ן התעניין בו, ושראש הממשלה התערב בנושא "כפעולה שלטונית שביצע בהיותו בניגוד עניינים מול מילצ'ן, ממנו קיבל טובות הנאה".
לפי כתב האישום, בסמוך ל-2015 אנג'ל הציע למילצ'ן לרכוש מניות בחברת רשת. מילצ'ן גילה עניין, אבל חשב שהעסקה תהיה כדאית עבורו רק אם רשת וקשת יתמזגו. הם סיכמו שאנג'ל יפעל מול חברת קשת לבחינת היתכנות עסקית לכך, ושמילצ'ן יבחן את ההיתכנות הרגולטורית למיזוג. מילצ'ן, לפי האישום, פנה לנתניהו וסיפר לו על רצונו לרכוש מניות ברשת ואת מיזוגה עם קשת.
4 צפייה בגלריה
עדותו של אודי אנג'ל במשפט נתניהו במחוזי ירושלים
עדותו של אודי אנג'ל במשפט נתניהו במחוזי ירושלים
אודי אנג'ל בבית המשפט. "ראש הממשלה לא עזר בשום דבר"
(צילום: שלו שלום )
4 צפייה בגלריה
נתניהו ומילצ'ן. לפי האישום, ראש הממשלה ניסה לסייע בקידום מיזוג קשת ורשת עבור איש העסקים
נתניהו ומילצ'ן. לפי האישום, ראש הממשלה ניסה לסייע בקידום מיזוג קשת ורשת עבור איש העסקים
נתניהו ומילצ'ן. לפי האישום, ראש הממשלה ניסה לסייע בקידום מיזוג קשת ורשת עבור איש העסקים
(צילום: gettyimages)
נטען כי נתניהו ניצל את השפעתו כראש ממשלה ושר תקשורת לשם קידום רכישת המניות על ידי מילצ'ן והמיזוג, בירך על המיזוג וביקש וקיבל עדכונים על התקדמות הנושא. הוא זימן אליו את שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת דאז ועד מדינה בתיק 4000, בשעת לילה מאוחרת, והנחה אותו לבחון כיצד ניתן לסייע למילצ'ן. לפי האישום, מילצ'ן ופילבר שוחחו בנושא ונתניהו הנחה את פילבר להמשיך בקשר עימו.
אנג'ל סיפר בעדותו על פגישה אחת עם מילצ'ן: "דנו בעניין המיזוג, דנו בכל מיני נושאים. אמרתי לו שאם יש מיזוג - שייכנס עכשיו. מילצ'ן אמר שהוא ילמד את הנושא וזאביק פלדמן (רואה חשבון של מילצ'ן) יעבוד מולי. נפגשתי עם זאביק כדי להבהיר שאני מדבר על כניסה מיידית ולא עתידית. זאביק רצה לשמוע על המון דברים, על נושאים ברגולציה, חדשים וישנים, ומה המשמעות שלהם, שעלו מול משרד התקשורת".
4 צפייה בגלריה
עדותו של אודי אנג'ל במשפט נתניהו במחוזי ירושלים
עדותו של אודי אנג'ל במשפט נתניהו במחוזי ירושלים
עו"ד עמית חדד, סנגורו של נתניהו
(צילום: שלו שלום )
לדבריו, "נפגשתי עם מנכ"ל משרד התקשורת וראש הממשלה. עם פילבר נפגשתי פעם אחת יחד עם זאביק פלדמן, בבית של זאביק וביוזמתו. הוא רצה לשמוע את חוות הדעת של פילבר על אפשרות המיזוג, על כל 15 הסעיפים הרגולטוריים ומה תהיה ההתייחסות של המשרד. את פילבר לא הכרתי לפני. לא הייתה אמירה מצידו".
לגבי מילצ'ן, אנג'ל אמר כי "לא פצחנו במשא ומתן כלכלי. האחוזים הצפויים של מילצ'ן היו מועטים בכל מקרה. עם פילבר כנראה הייתה עוד פגישה בנושא רגולציה, לדעתי אחרי". לדבריו, עם ראש הממשלה הוא נפגש לפני השיחה עם מילצ'ן. "השיחות עם נתניהו היו כשהיה שר התקשורת הייתה פגישה אחת או שתיים, אני פניתי אליו, סביב נושאים רגולטוריים. שיחה אחת הייתה בביתו ושיחה אחת של כמה דקות במשרד, לדעתי טרום הפגישה עם מילצ'ן", אמר. על משרד התקשורת אמר כי "בפועל הם לא עזרו בסוף. היו אנשים מול משרד התקשורת שהעלו טענות".
4 צפייה בגלריה
עו"ד בעז בן צור וז'ק חן
עו"ד בעז בן צור וז'ק חן
עו"ד בעז בן צור. ביקש להשתחרר מהייצוג במשפט
(צילום: יואב דודקביץ')
בחקירה הנגדית שניהל סנגורו של נתניהו, עו"ד עמית חדד, אנג'ל סיפר על מפגש עם פוליטיקאי נוסף. חדד אמר לו: "סיפרת שהגעת לבוז'י הרצוג לבית. יו"ר האופוזיציה ומר מילצ'ן אצלו בבית, וניהלתם שיחה חברית, ואמרת למילצ'ן 'מה דעתך לבוא להשקיע?'". העד השיב בחיוב, והבהיר: "לא נחתמה כל עסקה או ראשי תיבות ביני לבין מילצ'ן. דובר על אחוזים נמוכים, לא משהו ספציפי. לא דובר על שיעור ההחזקות".
אנג'ל אישר כי בפגישה עם ראש הממשלה, נתניהו הלין בפניו על הסיקור שלו הוא ובני משפחתו זוכים בחדשות 2 (חדשות 12 כיום). לדבריו, "אמרתי לו שאין לי כל שליטה על ערוץ החדשות". הוא הוסיף כי "ראש הממשלה לא עזר בשום דבר ולא ראיתי שום דבר משמעותי בשיחות האלו. הוא היה שר התקשורת, זו הייתה שיחה כמו עם כל שר תקשורת אחר".
בתוך כך, ראש צוות ההגנה של ראש הממשלה נתניהו, עו"ד בעז בן צור, ביקש להשתחרר מייצוגו במשפט. נמסר כי הסיבה היא מצבו הבריאותי של בן משפחתו, ושההחלטה התקבלה בהסכמה ובתיאום. עו"ד עמית חדד, שמייצג את נתניהו בתיקים 1000 ו-2000, ייצג את ראש הממשלה גם בתיק 4000. ראוי לציין כי על מנת להשתחרר מייצוג, יש צורך בהסכמת השופטים.