2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה ושר הביטחון בסיור בגבול לבנון
ראש הממשלה ושר הביטחון בסיור בגבול לבנון
"איראן יצואנית הטרור הגדולה בעולם". לפיד וגנץ בסיור
(צילום: עמוס בן גרשום לע"מ)
ראש הממשלה יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ ערכו היום (שלישי) סיור בפיקוד הצפון ובקו הגבול עם לבנון, יממה אחרי הפלת הרחפן שחצה לשטח ישראל. "מדינת ישראל ערוכה ומוכנה לפעול כנגד כל איום", אמר לפיד. "פנינו אינן לעימות אבל מי שינסה לפגוע בריבונות שלנו או באזרחי ישראל - יגלה מהר מאוד שהוא עשה טעות חמורה". השניים פגשו גם את רב-סרן א', שיירטה את הרחפן ששיגר חיזבאללה.
במהלך הסיור קיימו לפיד וגנץ הערכת מצב מבצעית עם המפקדים הבכירים בגזרה. בסיור לקחו חלק היועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל ד"ר איל חולתא, סגן הרמטכ"ל אלוף הרצי הלוי, מפקד פיקוד צפון אלוף אמיר ברעם, המזכיר הצבאי לרה"מ אלוף אבי גיל, המזכיר הצבאי לשר הבטחון תת אלוף יקי דולף ומאו"ג 91 תא"ל שי קלפר.

2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה ושר הביטחון בסיור בגבול לבנון
ראש הממשלה ושר הביטחון בסיור בגבול לבנון
המפגש עם רס"ן א'
(צילום: אריאל חרמוני, לע"מ)
לדברי לפיד, "ישראל מעוניינת בלבנון כשכנה יציבה ומשגשגת שאינה מהווה פלטפורמה לטרור של חיזבאללה ושאינה כלי שרת של איראן. הפעילות של חיזבאללה מסכנת את לבנון, את אזרחיה ואת רווחתם. אין לנו עניין בהסלמה. אבל התוקפנות של חיזבאללה אינה מקובלת ועלולה להוביל את האזור כולו להסלמה מיותרת, דווקא כאשר יש הזדמנות של ממש ללבנון לפתח את משאבי האנרגיה שלה". בכך לפיד התייחס למו"מ על הגבול הימי בין לבנון לישראל, ולכטב"מים ששיגר חיזבאללה לעבר אסדת כריש שסמוכה לשטח במחלוקת.
"מדינת ישראל פועלת ותמשיך לפעול כנגד כל שלוחת טרור איראנית באזור ובכלל", הוסיף לפיד. "איראן היא יצואנית הטרור הגדולה בעולם. נפעל בעצמנו ובשיתוף פעולה עם מדינות אחרות באזור כדי למנוע מאיראן לערער את היציבות האזורית".
שר הביטחון בני גנץ אמר כי "ישראל מוכנה לעשות הרבה כדי ששכנותיה ישגשגו ומוכנה לפעול כל העת כדי להגן על אזרחיה. אנחנו מוכנים בכל המימדים - באוויר, בים, ביבשה ובסייבר. עינינו צופות אל המשבר המתחולל בלבנון, שפוגע באזרחים. מדינת לבנון ומנהיגיה יודעים היטב שאם יבחרו בנתיב האש - ייפגעו ויכוו קשות. אם יבחרו בנתיב היציבות - יסייעו לאזרחי לבנון".

תת-אלוף (במיל') צביקה חיימוביץ', לשעבר מפקד מערך ההגנה האווירית בחיל האוויר, התייחס בריאיון לאולפן ynet לשיגורי הרחפן והכטב"מים האחרונים ואמר כי "צה"ל בונה לעצמו את הכלים והיכולות להתמודד עם האיום הזה". לדבריו, איום הכטב"מים "זה לא אירוע שהתחיל בשבועות האחרונים. אנו כבר עדים לתופעה הזו מספר שנים, זו תופעה חוצת גבולות ומקומות".
אלוף (במיל') ניצן אלון, לשעבר הפרויקטור למאבק באיום האיראני, התייחס לאיום מצד טהרן: "בלי קשר לגרעין הם בונים יכולות של שיגור טילים בליסטיים, טילי שיוט וכטב"מים, גם מאיראן אבל גם ממקומות עם נוכחות של מליציות שיעיות. עיראק, תימן, וקרוב אלינו - חיזבאללה בלבנון. מול היכולות האלה צה"ל צריך להיערך, כולל יכולת הגנתית רחבת היקף וגם יכולת התקפית באיראן. לא ייתכן שישראל תותקף על ידי גורמים איראניים ולא יהיה לה מענה".