4 צפייה בגלריה
אילוסטרציה של מסכה בכיתה
אילוסטרציה של מסכה בכיתה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
רשלנות בצהרון: סייעת שלא התחסנה נגד קורונה התייצבה לעבודה בצהרון, אף על פי שיום לפני כן לא הרגישה טוב - והתבררה לבסוף כחולה בנגיף. הסייעת דיווחה מוקדם יותר על מצבה לממונה עליה, וזו ביקשה ממנה "לשתות תה ולהגיע לגן". כתוצאה מכך ילדים רבים נכנסו לבידוד יחד עם הוריהם.
במשרד החינוך מתייחסים בחומרה רבה לרשלנות לכאורה שהתגלתה בצהרון, שנמצא באחריות עיריית הרצליה, רשלנות שסיכנה ילדים רבים. הורי הילדים, שלא יכלו ללכת לעבודתם בשל העובדה שנכנסו לבידוד, התלוננו בפני הנהלת הצהרון. מבדיקה שנעשתה עלה כי הסייעת התייצבה ערב לפני שהתייצבה לעבודה במתחם בדיקות, אך שם התבשרה שלא תוכל להיבדק מכיוון שהיא מבוטחת בקופת חולים אחרת.
4 צפייה בגלריה
היום הראשון ללימודים בבית ספר ארזים בתל אביב
היום הראשון ללימודים בבית ספר ארזים בתל אביב
ארכיון
(צילום: רויטרס, EPA )
במכתב תגובה להורים כתב יעקב חרל"פ, מנהל רשת המרכזים הקהילתיים בהרצליה: "נעשתה טעות בשיקול הדעת של הסייעת המובילה. כמו כן נעשתה טעות של רכזת הצהרונים, אשר לא הכריחה אותה להיבדק או לא דרשה ממנה לעכב את פתיחת הצהרון עד מציאת עובדת מחליפה. אם יהיה צורך יתקיימו הליכים משמעתיים נגד השתיים".
התו הירוק החדש נכנס היום לתוקף, והחל מהבוקר מחויבים צוותי ההוראה בתו ירוק או בדיקת PCR כתנאי לכניסה לבתי הספר - אך רק 64% מהם זכאים לו, לאחר שהתחסנו בחיסון שלישי או שהחלימו.
4 צפייה בגלריה
חצאים נפתלי בנט מחלקת קורונה
חצאים נפתלי בנט מחלקת קורונה
"הכוונה שלנו לסיים את הבידודים ההמוניים". בנט
(צילום: טל שחר, EPA)
החל מ-15 באוקטובר משרדי הבריאות והחינוך יבחנו את המשך ניהול ההתמודדות עם הנגיף במוסדות החינוך. שני מודלים מרכזיים נבחנים: מודל "הכיתה הירוקה" - שלפיו אם נמצא תלמיד מאומת לקורונה אז כל התלמידים נבדקים מיד. מי שייצא חיובי בבדיקה נשלח לבידוד, וכל השאר חוזרים לכיתה ונבדקים מדי יום במשך שבוע. הפיילוט עתיד להתרחב ל-18 ערים נוספות, ובהן רחובות, לוד ובאר שבע. המודל השני היא "מגן חינוך", ולפיה בבתי ספר שבהם הסכמה של 70% מההורים - כל תלמיד יהיה מחויב בשתי בדיקות כל שבוע.
ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס אמש לירידה בהיקף התחלואה. "אנחנו נמצאים בשלב קריטי, עם הפתיחה המחודשת של מערכת החינוך והכוונה שלנו לסיים את הבידודים ההמוניים ולעבור למודל של בדיקות נרחבות ובידודים למאומתים בלבד", אמר. "דווקא עכשיו עלינו להקפיד על התו הירוק. אני קורא למי שעדיין לא התחסן כנדרש - עשו זאת בהקדם".

בשבוע שעבר, עם שובם של 1.6 מיליון תלמידי גני הילדים ובתי הספר היסודיים בגילים 3-12 למוסדות החינוך בתום חופשת סוכות, הם נדרשו להציג טופס הצהרה על תוצאות בדיקת אנטיגן כתנאי לכניסתם. יותר מ-600 אלף הורים הצהירו במערכות המידע של משרד החינוך על תוצאות בדיקת אנטיגן שביצוע לילדיהם, ולפחות על פי הנתונים הראשוניים - רק מעט יותר מ-500 אובחנו כחיוביים בבדיקה, פחות מעשירית האחוז.
על פי הנתונים המעודכנים התקבלו 613,373 דיווחים, מתוכם, 571.343 דיווחו כי ילדיהם נמצאו שליליים בבדיקת האנטיגן, 41,512 היו פטורים מהבדיקה ו-554 - חיוביים. מתוך 1.6 מיליון הילדים שחזרו למוסדות החינוך, כ-160 אלף מהם מחלימים הפטורים מביצוע בדיקת אנטיגן.