החזרה לבית הספר לאחר חופשת סוכות
(צילום: רועי עידן)

יותר מ-600 אלף הורים הצהירו במערכות המידע של משרד החינוך על תוצאות בדיקת אנטיגן שביצוע לילדיהם לפני החזרה מחופשת סוכות, ולפחות על פי הנתונים הראשוניים - רק מעט יותר מ-500 אובחנו כחיוביים בבדיקה, פחות מעשירית האחוז. לעומת זאת, יותר מ-40 אלף קיבלו פטור מביצוע בדיקה במסגרת "מבצע אנטיגן 2".
על פי הנתונים המעודכנים, התקבלו 613,373 דיווחים - אך הנתון אינו סופי משום שרבים מההורים הציגו טפסים ידניים. מתוכם, 571.343 דיווחו כי ילדיהם נמצאו שליליים בבדיקת האנטיגן, 41,512 היו פטורים מהבדיקה ו-554 - חיוביים. 1.6 מיליון תלמידי גני הילדים ובתי הספר היסודיים בגילאי 3-12 נדרשים להציג טופס הצהרה כתנאי לכניסתם למוסדות החינוך. מתוכם, כ-160 אלף מחלימים הפטורים מביצוע בדיקת אנטיגן.
"שוב ההורים בישראל ובכלל המגזרים מלמדים את ילדיהם וחלק מהציבור המבוגר יותר, שיעור באחריות ובמחויבות חברתית ראויות לציון", אמר מנכ"ל משרד החינוך יגאל סלוביק. "למרות ספקות שעלו בקרב רבים ואי שיתוף פעולה שהתעורר מצד אחרים, הורי התלמידים בגני הילדים ובבתי הספר היסודיים מוכיחים בפעם השנייה שניתן לסמוך עליהם. אני מבטיח בשם שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון, ובשם משרד החינוך כולו להמשיך ולפעול למען חינוך כל ילדי ישראל ולמען בריאותם".
1 צפייה בגלריה
שירה הורוביץ שילדיה חזרו ללימודים בבית הספר גיל רבין בשדרות
שירה הורוביץ שילדיה חזרו ללימודים בבית הספר גיל רבין בשדרות
שירה הורוביץ: "מקווה מאוד שכל הילדים עשו בדיקות"
(צילום: רועי עידן)
על החלטת קבינט הקורונה חובת הצגת טופס הצהרת בדיקת אנטיגן עם תוצאה שלילית כתנאי לכניסה לגני הילדים ולבתי הספר תקפה להיום בלבד ותלמידים שיגיעו מחר אינם נדרשים להציג את ההצהרה. בעקבות זאת, לא מעט הורים העדיפו להשאיר את ילדיהם בבית היום (ואתמול, אם היו אמורים להיות בצהרון) - ולשלוח אותם למערכת החינוך מחר, ללא הבדיקה.
שירה הורביץ משדרות, אמא לשלושה ילדים, הייתה עם ילדיה בבידודים כבר חמש פעמים בתקופה האחרונה, והיום חזרה לשגרה עם הרבה חשש: "הילדים היו שלושה ימים בבית הספר ונכנסו לבידודים בזה אחרי זה. אחר כך כבר לא שלחתי אותם לבית ספר כי חששתי שנאלץ להיות בבידוד גם בסוכות. כולי תקווה שזה לא יקרה שוב".
"היום בבוקר עשינו ממש מסדר בבית וכל אחד עשה בדיקה", סיפרה. "למזלי כולם היו שליליים ושלחנו את התוצאות למחנכות. אני מקווה מאוד שכל הילדים עשו בדיקות. הילדים חייבים לחזור לשגרת לימודים. הם חייבים את זה בשביל הנפש שלהם. אנחנו מנצלים כל יום כדי לחזור לשגרה. עושים את המיטב ומקווים לטוב".