שב"כ הגביר את האבטחה על שרת התחבורה מרב מיכאלי בעקבות איומים שקיבלה סביב הבטחתה לקדם רכבת קלה בשבת. כך נודע היום (שני) ל-ynet.
יצוין כי שרים שאינם זכאים לשמירה צמודה על-ידי שב"כ מאובטחים לרוב במקרה של התרעות מודיעיניות לפגיעה בהם. בשבועות האחרונים קיבלה השרה מסרים מאיימים ולאחר הערכת מצב שנערכה בשבוע שעבר בשב"כ התקבלה החלטה לאבטח אותה בעזרת מאבטחים מיחידת מגן.
1 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי
מרב מיכאלי
מרב מיכאלי ברכבת הקלה
(צילום: אביגיל עוזי )
"זאת החלטה שלי כשרת התחבורה", אמרה שלשום מיכאלי. "עד היום רציתי לשמור על הקואליציה, עכשיו אין קואליציה לשמור עליה. יש חובה אזרחית לציבור הישראלי. אף ממשלה לא תיקח עכשיו אחורה שום החלטה בנושא תחבורה ציבורית בשבת, כי זה פוגע בהכי חלשות וחלשים במדינת ישראל".
השרה הוסיפה כי נעשתה עבודת מטה עד כה גם במשרדה וגם במשרד המשפטים, והדגישה כי המהלך לא מצריך אישורים בכנסת או בממשלה. "זאת החלטה של שרת התחבורה, ושר התחבורה הבא לא יהפוך את זה משום שהרכבת כבר יצאה מהתחנה, ומשום שזה הדבר הנכון לעשות.
"אם אריה דרעי כל כך מודאג מחילול שבת, אז למה צריך לכפות את אי-חילול שבת רק על השכבות המוחלשות ביותר?", שאלה מיכאלי. "למה אריה דרעי לא דרש מאף אחת מהממשלות, שכל צי הרכב הממשלתי, של השרים, והמנכלים והסמנכלים וכו' וכו' וכו' לא יסעו בשבת? למה רק הפריוולגיות והפריוולגים יסעו בשבת? אני קיבלתי החלטה ודואגת שבעוד שנה הרכבת הקלה תסע בשבת ואין ממשלה שתקח אחורה את ההחלטה הזאת. אני אומרת לכם את זה בוודאות".