בלי מטס, בלי משט: בתום התייעצות שנערכה אמש (חמישי) בין הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי לשר הביטחון יואב גלנט, הוחלט לבטל השנה את החגיגות הצבאיות ביום העצמאות, ולכן מטס חיל האוויר והמשט באילת לא יתקיימו.
ההחלטה התקבלה לאור המשך הלחימה ברצועת עזה ובצפון, סוגיית 134 החטופים שעדיין בשבי חמאס, ואלפי בני משפחות החללים והפצועים.

צה"ל הודיע על ההחלטה לאחר דיונים בצבא, "ולאור מיקוד הצבא במלחמה ובהתאם להמלצת מפקד חיל הים ומפקד חיל האוויר". בהמשך יוחלט גם כיצד יתקיים טקס החיילים המצטיינים בבית הנשיא.
ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, כמדי שנה, יתקיים מטס במבנה חסר מעל הר הטייסים והר הרצל בירושלים. ההחלטה של צה"ל ושר הביטחון היא בניגוד לקו החגיגי של הממשלה ועיריות רבות, שהחליטו כן לחגוג השנה בשורה של אירועים בעל אופי חגיגי בערב יום העצמאות.
הפעם, בצל המלחמה וטראומת 7 באוקטובר, המעבר בין אירועי יום הזיכרון ליום העצמאות צפוי להיות עוד יותר טעון ורגשי מבכל שנה. ברשויות מקומיות רבות עדיין מתלבטים כיצד לנהוג, וטרם התקבלה החלטה איך ייראו האירועים השנה. כך למשל בתל אביב, ירושלים, באר שבע, נתניה, אשקלון, אשדוד, לוד וערים נוספות שוקלים אם לצמצם את האירועים או בכלל לבטלם.
רשות לחגוג כך ייראה יום העצמאות ברחבי ישראל
בחלק מהרשויות מתכוונים בשלב זה לקיים חגיגות כמדי שנה, ובאחרות החליטו לשאול את התושבים איך הם מעדיפים לקיים את אירועי יום העצמאות. כך, למשל, בראשון לציון החליטו התושבים לקיים את החגיגות לילדים בלבד.
עיריית ירושלים, שם ההחלטה לקיים תהלוכת עדלאידע מפוארת בפורים עוררה ביקורת רבה מצד אזרחים ומשפחות חטופים בטענה שאין זה הזמן לחגיגות ראוותניות בחוצות העיר, הודיעה כי היא מקיימת בימים אלה דיונים בנוגע ליום העצמאות. “ישנה הבנה כי השנה יש לקיים את האירועים ברגישות ובהבנה לתחושות משפחות החטופים, הנופלים, הפצועים והמפונים”, אמרו בעירייה.