החשדות החמורים נגד הנהג הדורס כוללים המתה בקלות דעת ונסיעה תחת השפעת אלכוהול וסמים - אבל את השבועיים הקרובים לפחות הוא יעשה בביתו בבאר יעקב: בית משפט השלום בתל אביב שחרר הבוקר (יום ו') למעצר בית למשך 14 יום את ערן אזולאי (40), שלפי החשד דרס למוות בערב יום כיפור את הילד ברק חורי (12) שרכב על אופניים בכביש 4 סמוך לגבעת שמואל.
2 צפייה בגלריה
ברק חורי שנהרג בתאונת דרכים בכיפור
ברק חורי שנהרג בתאונת דרכים בכיפור
ברק חורי
(באדיבות המשפחה)
שחרורו של אזולאי למעצר בית הותנה בהפקדה במזומן על סך 3,000 שקלים, עד יום ראשון בשעה 12:00. עוד סוכם כי יחול איסור יצירת קשר כלשהו, ישיר או עקיף, עם מי מהמעורבים הנוספים בפרשה: חשודים, עדים או מתלוננים, למשך 30 יום מהיום. אזולאי ישהה במעצר בית מוחלט בבית אביו בבאר יעקב עד 8 באוקטובר, ויגיע לחקירה על-פי דרישת המשטרה. כמו כן, חל איסור יציאה של החשוד מהארץ והפקדת דרכונו עד החלטה אחרת.
החלטת בית המשפט התקבלה אחרי שבפעמיים הקודמות נקבע כי אזולאי ימשיך להיחקר מאחורי סורג ובריח. בדיון שנערך אתמול בבית המשפט נחשף כי אזולאי לא רק שתה אלכוהול לפני הנסיעה הקטלנית, אלא גם נסע תחת השפעת קנאביס.
פרקליטתו, עו"ד יפית מלמה, אמרה אתמול בדיון כי אזולאי נמצא במצב נפשי מורכב ומוטב שיהיה עם משפחתו. במשטרה, מנגד, טענו כי הנהג הדורס מהווה סכנה לציבור. המשטרה אף ביקשה אתמול להאריך את מעצרו של הנהג לפחות עד יום ראשון, אך השופט עדי הדר האריך את מעצרו עד היום. במקביל ביקש השופט מהפרקליטות להגיש נגדו הצהרת תובע כדי שניתן יהיה לבחון את מסוכנותו לפני הגשת כתב אישום.
2 צפייה בגלריה
ערן אזולאי החשוד בדריסתו של הילד ברק חורי
ערן אזולאי החשוד בדריסתו של הילד ברק חורי
אזולאי. עורכת דינו: "הוא במצב נפשי לא פשוט"
(צילום: מוטי קמחי)
החשד המרכזי המיוחס לאזולאי הוא המתה בקלות דעת. פרקליטתו אמרה עוד כי הוא משתף פעולה עם חוקריו, וביקשה להעביר אותו למעצר בית. לדבריה, "מצבו הנפשי לא פשוט, גם הוא זקוק לתמיכה. הוא עבר טראומה, הוא חייב להימצא בקרבת המשפחה שלו. ליבו יוצא למשפחת הקורבן".
בדיון הראשון בעניינו של אזולאי, ציין נציג המשטרה: "מסוכנותו זועקת לשמיים. זה תיק של תאונה כתוצאה משכרות בפעם השלישית ולנו יש אינטרס שיגיע לכתב האישום כעצור. יש פה מסוכנות שהתממשה. הבן אדם נוהג לשתות ולהתנהל. אנחנו רוצים אותו תחת השגחתנו. החקירה לגביו מבחינתנו לא הסתיימה. זוהי הפעם השלישית שהוא אוחז בהגה כשהוא שיכור. הוא לא לומד לקח, הפעם התוצאה הייתה טראגית. ברור לכל כי בכיפור יש הרבה אופניים על הכביש. הנהג זלזל בחיי אדם".
בדבריו התייחס נציג המשטרה לעובדה שאזולאי הורשע בעבר פעמיים בגין נהיגה בשכרות. אחד המקרים התרחש לפני כשש שנים בבת ים: אזולאי נהג אז תחת השפעת אלכוהול, איבד שליטה על רכבו, עלה על המדרכה והתנגש בגדר.

צופית, אמו של ברק, סיפרה בבית המשפחה ברמת גן לאחר היוודע האסון: "ברק ניצל כל דקה בחיים שלו, הוא אפילו היה אוכל מהר וחוזר להמצאות והרעיונות שהיו לו. עד הדקה שהיה הולך לישון היו רצים לו מיליון רעיונות בראש. יש אנשים שאומרים יש לי רעיון טוב ולא עושים דבר, אבל הוא לא. הוא עבד על כמה פרויקטים במקביל, או מצייר ושם אוזניות עם מוזיקה של בטהובן".
האם אמרה עוד: "הוא עבד כאילו הוא על זמן שאול, כאילו הרגיש שזה ייגמר. פעם הוא הלך לריאיון, וכששאלו מה חסר לך הוא אמר 'זמן'. אני מניחה שהתכוון לכמה שעות ביממה ולא חשב שזה יהיה לזמן שאול בעולם הזה".
את בר המצווה שאמור היה ברק לחגוג בעוד חודש, הוא תכנן ושרטט בראשו. "הוא אמר שהוא רוצה פסנתר שיורד מהתקרה, ושהלהקה שלו תבוא ותופיע איתו. בכניסה לאולם הוא רצה תערוכה של כל התמונות שלו", סיפרה האם. למרות זאת, כשהתקרב לגיל 13, הוא כבר שינה גישה – ואמר שהוא רוצה לנוח, ולא לעבוד. "אני רוצה ליהנות", הוא אמר להוריו. "פתאום המשמעות של 'לנוח' השתנתה", אמרה האם.
למרות הכאב הגדול והקושי, ההורים מנסים לא להתעסק בכעס. "אני מנסה לא להגיע למחוזות האלה", אמר האב איציק. "זה מאוד קשה. אתה אומר 'מה אם' ו'למה?', שאלות מאוד קשות, אבל כדאי לא להיכנס לשם. צריך פשוט לחיות עם זה". האם הוסיפה: "אני חושבת שזה לא היה היום שלו. זה יכול היה לקרות גם ליד הבית. אם זה הגורל שלו, זה דברים שלא בשליטתנו כנראה".
לטובת הנצחתו של ברק, פתחו ההורים קמפיין מימון המונים להשלמת בניית רובוט שאותו החל הילד לפתח.