הבוקר (יום שישי) הוארך מעצרו עד יום ראשון של ערן אזולאי, תושב באר יעקב בן 40 שדרס למוות ילד בן 12 מרמת גן בערב יום הכיפורים בכביש 4, ליד גבעת שמואל לאחר שנחשד שנהג בשכרות. לאזולאי שתי הרשעות קודמות בגין נהיגה בשכרות - אחת מהן מתאונה שבה היה מעורב לפני שש שנים.
לידי ynet הגיע המסמך המפרט את האישום וגזר הדין נגד הנהג הפוגע מ-2015 שניתן על-ידי בית משפט לתעבורה בתל אביב. לאזולאי באותו זמן היו 41 הרשעות קודמות בעבירות תנועה, בהן "עבירות מהירות חוזרות ונהיגה תחת השפעת משקה משכר משנת 2014 שבגינה קיימת פסילה על-תנאי".
4 צפייה בגלריה
הארכת מעצר לנהג שפגע והרג רוכב אופניים בן 12 בגבעת שמואל
הארכת מעצר לנהג שפגע והרג רוכב אופניים בן 12 בגבעת שמואל
אזולאי בבית המשפט, הלילה
(צילום: ניצן דרור)
בכתב האישום בנוגע לאותו מקרה נכתב, בין היתר, כי ב-6 באוגוסט 2015 "נהג הנאשם ברחוב בלפור בבת ים. הנאשם נהג ברכב בהיותו שיכור כשריח אלכוהול חזק נדף מפיו, התנהגותו פרועה, צועק, דוחף שוטרים, סירב לבדיקת נשיפון והתנדנד בעמידה. הנאשם סירב לבדיקת נשיפון, נהג בקלות ראש, איבד שליטה על הרכב, עלה על המדרכה ופגע בגדר".
4 צפייה בגלריה
כתב אישום לערן אזואלי משנת 2015 על נהיגה בשכרות
כתב אישום לערן אזואלי משנת 2015 על נהיגה בשכרות
האישום נגד אזולאי מ-2015
4 צפייה בגלריה
ערן אזולאי לוקח אחריות על מעשיו בכתב אישום משנת 2015 על נהיגה בשכרות
ערן אזולאי לוקח אחריות על מעשיו בכתב אישום משנת 2015 על נהיגה בשכרות
"לוקח אחריות, רוצה לראות את חיי בלי סיטואציות כאלה". אזולאי ב-2015
בית המשפט גזר ב-2015 על אזולאי עונש של 350 שעות לתועלת הציבור ופסל את רישיון הנהיגה שלו למשך שנה וחצי, מאסר על תנאי למשך חצי שנה וקנס כספי, זאת לאחר שנחתם עמו הסדר טיעון.
"עבירה של נהיגה בשכרות הינה עבירה חמורה, שעלולה לגרום לנוהג הרכב לאבד שליטה על רכבו ומערכותיו ובתוך כך לגרום לתאונת דרכים ולפגיעה בנפש", נכתב. "במקרה שלפניי הנאשם גרם לתאונת דרכים עצמית, ורק בנס הסתיימה התאונה כפי שהסתיימה. הדברים מקבלים משנה תוקף שכן עסקינן בעבירת שכרות שנייה הנזקפת לחובת הנאשם". במשפטו אמר אזולאי: "אני לוקח אחריות על מעשיי. אני בטוח שזה לא יחזור. אני מסתכל קדימה ורוצה לראות את חיי בלי סיטואציות כאלה".
חברו לכיתה של הילד שנהרג, שלמד איתו בבית הספר ברמת גן, אמר במפגש שקיים הצוות החינוכי עם התלמידים כי "הוא תמיד היה החבר הכי טוב שלנו. אנחנו לא מאמינים".
אביה של אחת מחברותיו לכיתה סיפר כי מדובר היה בילד מבריק: "הוא היה בוגר, תלמיד מצטיין ומוזיקאי מחונן. הוא הצליח בכל מה שנגע בו - אלוף במדעים, ברובוטיקה. צייר ואמן מחונן שתמיד עיצב לעצמו את התחפושות הכי ייחודיות בפורים. אי אפשר לעכל את זה בכלל, כולם בהלם - הילדים וההורים. זה אובדן שלא ניתן לתאר". הילד שנהרג זכה לאחרונה בהאקתון, אחרי שקבוצתו פיתחה משקפי תלת-ממד שמדמים כניסה לסיפור המקראי.
4 צפייה בגלריה
ערב יום כיפור בתל אביב
ערב יום כיפור בתל אביב
טרגדיה בערב יום הכיפורים
(צילום: מוטי קמחי)
קודם לכן סיפרה ל-ynet נטע שפיר, שפגשה אותו בשעה שרכב על אופניו דקות ספורות לפני התאונה, כי הנהג החשוד בנהיגה בשכרות נסע במהירות גבוהה מאוד לעברם. היא הגיעה לכביש, הבחינה בו והחלה לרכוב לצידו. "הוא שאל אם זו הדרך לפתח תקווה - ופתאום הגיע רכב במהירות מטורפת", סיפרה ל-ynet. "הוא לא ניסה לזוז הצידה, לא לבלום. נסע ישר אלינו. רציתי למשוך את הילד וזה היה מאוחר, ואז שמעתי פיצוץ. הסתובבתי אחורה, ראיתי עננת אבק גדולה והתחלתי לצרוח".
ראש העיר רמת גן כרמל שאמה הכהן כתב כי "קצת לפני השעה שמונה בבוקר שלחה אליי תושבת העיר הודעה מזעזעת ומצמררת. בנה, חודש לפני הבר מצווה, נדרס למוות בכביש 4 על ידי נהג, שככל הנראה היה שיכור. שוחחתי איתה ועם בעלה ומיד התחלנו לדאוג להם ולשני ילדיהם (14 ו-10) ולילדים בבתי הספר שלהם".