אף שהכרזה רשמית על מלחמת ירושה בליכוד טרם נשמעה, ובנימין נתניהו מצהיר שאין לו כוונה לפרוש על רקע ההפסד בבחירות והמשפט הפלילי שמתנהל נגדו, מתחת לפני השטח כבר רוחש הקרב על תפקיד היו"ר הבא של המפלגה. הבוקר (יום ה'), בעקבות פרסום תמונה ממפגש עם בני הזוג נתניהו במסעדה בתל אביב, אמר ח"כ ישראל כץ בראיון לאולפן ynet כי הוא מקווה שאם וכאשר – נתניהו יעניק לו את התמיכה. צפו בראיון המלא.
3 צפייה בגלריה
ישראל כץ בריאיון באולפן
ישראל כץ בריאיון באולפן
ישראל כץ בריאיון באולפן
(צילום: משה מזרחי)
מתחילים להרגיש שהוא משקיע בך יותר. אולי אתה תהיה יו"ר הליכוד הבא כשהוא ייקח פסק זמן? "קודם כל, אני מקווה שאם זה יקרה - אז אכן הוא יתמוך בי. התמיכה שלו היא בעלת משמעות רבה כי הוא נהנה מתמיכה ציבורית מאוד רחבה. אבל אנחנו כרגע מתרכזים במשימה של להחליף את הממשלה. זו הייתה פגישה בהמשך לפגישה שקיימנו בסוכות אצלנו בבית. דיברנו על מגוון רחב מאוד של נושאים".
אתה מרגיש שהמפגש הזה נחוץ בגלל כוחות אחרים בליכוד שאולי מנסים לסמן לו את הדרך החוצה? "לא צריך לחפש דברים נגטיביים. כוחי מספיק גדול כדי לטפל בכל דבר שאני אצטרך. המפגש היה חיובי, הוא לא נגד מישהו".
3 צפייה בגלריה
ניר ברקת
ניר ברקת
ניר ברקת. "הוא אפילו לא הבא בתור אחריי"
(צילום: מוטי קמחי)
ראינו את התמונה. מה ניר ברקת היה אומר על זה? "אני לא דבררתי אנשים חשובים ממנו, אז בטח שלא אותו. בניגוד למה שחלק מכם חושב, ברקת הוא לא גורם כל כך חשוב בליכוד. אין לו שורשים עמוקים בליכוד. הוא אפילו לא הבא בתור אחריי בתחרות. הדברים נבדקים לעומק כל הזמן".
אתה אומר שכל הסקרים שמופצים שבהם השם שלו מוביל ברשימה, "זה פייק"? ברקת חלש ממך בליכוד? "חד משמעית. לא רק ממני, גם מאחרים. אין שורשים, אין תמיכה אמיתית. אני לא עושה סקרים, אבל אחרים עושים די הרבה והתוצאות דומות כמעט בכל מקום. הפער מאוד גדול, בטווח של כעשרה מקומות. יחסי ציבור הם לא תמיד התשובה. הליכוד מפלגה מאוד שורשית".
3 צפייה בגלריה
גדעון סער ונפתלי בנט
גדעון סער ונפתלי בנט
גדעון סער ונפתלי בנט. "תזכרו את אהוד ברק"
(צילום: ערוץ כנסת)
ח"כ כץ התייחס לטיסה לחו"ל של בני משפחתו של ראש הממשלה נפתלי בנט, חרף המלצתו לשאר האזרחים להישאר בארץ: "הוא גרם לדעתי לעשרות אלפי אנשים לבטל את הטיסות. המון גורמים נפגעו, גם סוכנויות תיירות. הוא פגע קשה מאוד באמון הציבור, בדוגמה האישית. התגובה שהוא נתן היא לא פחות חמורה, אפס באמינות".
נניח שאשתך וילדיך רוצים לנסוע בניגוד לדעתך. מה אתה אמור לעשות? לנעול את הדלת של הבית? "איש שנושא בהגה המדינה - ואני מאמין שאני אשא באחריות - לא יכול להיות מצב שבשעה שנדרשת דוגמה אישית, אז משפחתי תעשה ההפך. להציג את זה כסוג של פמיניזם זה פשוט לא נכון, זה ניסיון להרחיק מבנט את האחריות".
זה גם קרה במהלך הסגר הראשון, כשנתניהו נפגש עם בנו שלא גר בבית. גם הנשיא דאז ראובן ריבלין עשה סדר עם משפחתו. זה לא חריג. "אני לא אגן על שום דבר לא תקין. הייתה התנצלות על הדבר הזה, גם של ראש הממשלה לשעבר וגם של הנשיא לשעבר". על האפשרות להפלת ממשלת בנט-לפיד אמר ח"כ כץ: "כל יום מתפרסם סקר שמראה על היקף התמיכה הגבוה בליכוד לעומת השפל של מפלגות הימין שהצטרפו לקואליציה. אם הן יישארו ללא בוחריהן, חלק מהחברים בהן יצטרכו להסיק מסקנות, כי אף אחד לא בא לחיים הפוליטיים כדי להיעלם".
יש חברים בימינה שיעזבו ויעברו אליכם? "להערכתי, בטווח של חודשים עד חצי שנה, אנשים יצטרכו. זה לא שאני במגע עכשיו עם מישהו. הם יצטרכו לעשות חשבון נפש פוליטי ולשאול אם ממשיכים איתו לאבדון. אני מדבר על סמך ניתוח המערכת. תזכרו את אהוד ברק, זו הדוגמה הכי טובה: הוא נבחר בניצחון גורף, הקים קואליציה עם חלק ממחנה הדתיים והימין, וכשאיבד את אמון הציבור - כולם קרסו והוא הלך לבחירות".