2 צפייה בגלריה
אמבולנס
אמבולנס
צוותי מד"א קבעו את מותם של השניים
(צילום: shutterstock)
גבר בשנות ה-60 לחייו נמצא מת היום (רביעי) בחניון של מרכז מסחרי בבת ים, שעות לאחר מכן נמצא בעיר גבר בשנות ה-50 לחייו, ללא רוח חיים במקלט של בניין מגורים. ההערכה היא שייתכן שהשניים מתו מהיפותרמיה, בשל מזג האוויר הקר והגשמים העזים ביומיים האחרונים.
סמוך לשעה 14:09 אזרחים דיווחו למוקד 101 של מד"א על אדם שנראה ללא רוח חיים בחניון של מרכז מסחרי בבת ים. צוותי מד"א שהגיעו למקום קבעו את מותו של דר הרחוב במקום. הגבר, שהסתתר מפני הקור בחניון המרכז המסחרי, נפטר לפי הערכות משילוב של צריכת אלכוהול והקור העז ששרר בחוץ.
ארבע שעות אחר כך, סמוך לשעה 18:00, התקבל דיווח נוסף במוקד 101 של מד"א במרחב איילון על גבר שמוכר כדר רחוב שנמצא מחוסר הכרה במקלט בניין מגורים בבת ים. חובשים ופראמדיקים של מד"א שהגיעו למקום מצאו את הגבר כשהוא כבר אינו בין החיים וקבעו את מותו.
2 צפייה בגלריה
מזג אוויר סוער בנמל תל אביב
מזג אוויר סוער בנמל תל אביב
בעירייה טוענים: הזהרנו את דרי הרחוב מפני מזג האוויר
(צילום: דנה קופל)
הוא נכנס למקלט של הבניין כדי למצוא מחסה מהקור. על גופו היה חלוק דק של בית חולים וגופו היה קר מאוד. ההערכה שנפטר מהיפותרמיה. מי שמצא את האיש הוא דייר בבניין שלא הבין למה המקלט פתוח כשנכנס פנימה מצא את דר הרחוב המת.
חובש בכיר במד"א חיים אטיה סיפר: "דייר שמתגורר בבניין איתר את הגבר ששכב מחוסר הכרה במקלט והזעיק את כוחות החירום. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".
מעיריית בת ים נמסר: "העירייה בעזרת יחידת דרי הרחוב שהוקמה במיוחד באגף הרווחה נמצאת בקשר רציף עם דרי הרחוב בעיר. רבים מהם אינם חסרי בית ומסרבים לקבל סיוע, אך הצוותים פועלים בכל זאת על מנת לאפשר להם לקבל עזרה מסביב לשעון. העובדים הסוציאליים במשך כל השנה מאתרים ומנסים לגייס את דרי הרחוב לשילוב במסגרות, לבתי מחסה ומסייעים להם במיצוי זכויות. לקראת הסופה שחלה השבוע המחלקה יצאה למבצע נרחב בו סיירו העובדים הסוציאליים והתריעו בפני דרי הרחוב על מזג האוויר העתיד לבוא, וניסו לגייסם להיכנס למסגרות ולשכון בבתי המחסה הייעודים,שם הם יכולים ללון, לקבל מחסה מזון ושירותים נוספים".