1 צפייה בגלריה
ערן חרמוני, מרב מיכאלי
ערן חרמוני, מרב מיכאלי
מפלה למיכאלי. המזכ"ל חרמוני לא יודח
(צילום: יריב כץ, נדב אבס)
מכה למיכאלי: חברי ועידת מפלגה העבודה דחו היום (שני) את הצעתה של היו"ר מרב מיכאלי לבטל את תפקיד מזכ"ל המפלגה, ובכך להדיח את המזכ"ל המכהן ערן חרמוני מתפקידו.
המזכ"ל חרמוני ניהל בימים האחרונים קמפיין עיקש כדי למנוע את הדחתו, וטען שמדובר בהחלטה נקמנית של מיכאלי בעקבות החלטתו להתמודד מולה על הנהגת המפלגה. לצדו של חרמוני התייצבו בכירי המפלגה לשעבר, בהם אברהם (בייגה) שוחט והמזכ"לים הקודמים עוזי ברעם, מיכה חריש, אופיר פינס, איתן כבל וחיליק בר. בסופו של דבר, 1,393 תמכו בהשארת התפקיד ו-901 התנגדו.
עם זאת, בהצבעה שנערכה בקרב כ-3,300 חברי ועידה על תקנון הבחירות הפנימיות, אושרה הצעתה של מיכאלי לקבל שני שריונים אישיים בכל עשירייה, ובכך לבטל את השריון האוטומטי שמקבל מזכ"ל המפלגה ברשימה לכנסת.
"הניסיון לבטל את תפקיד המזכ"ל הנבחר נולד בחטא, וטוב שנדחה", אמר חרמוני. "לא בכדי בכל מפלגות הלייבור בדמוקרטיות המערביות יש מזכ"ל נבחר. חברי הוועידה הוכיחו היום עמוד שדרה ערכי. שמרנו על הבית".
ישראל גל, ראש העיר קריית אונו שחבר במפלגת העבודה, התייצב גם הוא לצד חרמוני ואמר: "לא יעלה על הדעת לבטל מוסדות מפלגה באישון הלילה ועוד באמצעות האינטרנט. איזו בושה. מיכאלי לא קיימה דיונים, לא נפגשה עם חברים, איפה נשמע דבר כזה? אני מחזק ומחבק את החברים שדחו את ההצעה".
בהודעה ששלחה מיכאלי לחברי המפלגה כתבה השרה כי "אני גאה במפלגה הדמוקרטית האמיתית במדינת ישראל. אני מכבדת את ההחלטות הדמוקרטיות שהתקבלו בדעת הרוב, זאת עוד הוכחה שבמפלגת העבודה המתחדשת הוועידה היא לא כלי שרת בידי היו"ר אלא גוף אמיתי שמקבל החלטות. עכשיו זה הזמן לצרף למפלגת העבודה חברות וחברים חדשים שיהיו שותפות ושותפים אמיתיים להחלטות. ובעיקר - להירתם למאמץ המשותף של כולנו להצלחה והגדלה של המפלגה בבחירות החשובות האלה".