ח"כ גלעד קריב ממפלגת העבודה קרא אמש (שני) בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו לפעול לאיחוד בין מפלגתו לבין מפלגת מרצ, יחד עם "כוחות נוספים חדשים", כלשונו. "איחוד הכוחות בשמאל הציוני זה צו השעה", קבע קריב. "לא חיבור טכני רגע לפני הבחירות, או תגובה לשורת סקרים. איחוד ערכי ומהותי, על היסודות הערכיים של העבודה ועל בסיס התשתיות הפוליטיות שלה. איחוד שיעניק משמעות עדכנית לתפקיד של השמאל הציוני במערכת הפוליטית בישראל".
2 צפייה בגלריה
גלעד קריב בועדת החוקה
גלעד קריב בועדת החוקה
ח"כ קריב. מיכאלי לא מוזכרת בפוסט
(צילום: יואב דודקביץ')
קריב, שלא הזכיר במילה לאורך הפוסט את שמה של יו"ר המפלגה הנוכחית מרב מיכאלי, כתב שהוא קורא לאיחוד כבר עכשיו, אף שהבחירות לא באופק. "אם לא נעשה זאת - לא נוכל לבוא לבוחרים בדקה ה-90 ולשכנע אותם שיש לנו את היכולת להיות גורם משמעותי ומשפיע בזירה הפוליטית. את מלאכת הבנייה של הבית הפוליטי המשותף צריך להתחיל כבר עכשיו. עלינו לפעול לצירוף כוחות נוספים ולחבר אלינו עשרות אלפי חברים וחברות מכל רחבי הארץ, ולהחזיר מאות אלפי תומכים שנדדו למפלגות המרכז".
"כולנו מבינים שהממשלה של נתניהו, לוין, גולדקנופף, סמוטריץ' ובן גביר הוקמה, בין היתר, כתוצאה מהחלטות שגויות שהתקבלו ערב הבחירות במחנה השינוי לכל רוחבו ואורכו. במקום מחנה דמוקרטי שמורכב ממרכז, שמאל ציוני ומפלגות ערביות, הצגנו לבוחרים מפלגות המתחרות בינן לבין עצמן, במקום עם הגוש שמנגד. כך קיבלנו את הממשלה המסוכנת ביותר שידעה ישראל בשבעים וחמש שנותיה", הוסיף קריב. "את שגיאות המרוץ הקודם יש להתחיל ולתקן בהקדם האפשרי".
2 צפייה בגלריה
זהבה גלאון מרב מיכאלי
זהבה גלאון מרב מיכאלי
גלאון ששימשה יו"ר מרצ בבחירות האחרונות ומיכאלי. איחוד בקרוב?
(צילום: מוטי קמחי )
לדבריו, "המרכז הפוליטי מלא וצפוף. 'יש עתיד' ו'המחנה הממלכתי' חתמו בו קבע ובבחירות הבאות יתייצבו בו שחקנים נוספים מימין. אפשר וצריך לאחוז בחזון הציוני ולהבין שחיים משותפים של יהודים וערבים ושותפות פוליטית הם חלק מאותו החזון, ושהעתיד של החזון הזה תלוי בחתירה לפתרון מדיני לסכסוך הישראלי-פלסטיני, בצד העמידה המלאה על האינטרסים הביטחוניים שלנו, ואפשר וצריך להגן על הדמוקרטיה גם בשם היהדות - ולטפח יהדות ישראלית הומניסטית ושוחרת צדק, חופש דת ושלום".
"תמיד חשוב לומר את האמת, אך ישנם רגעים שההצגה שלה גורלית מתמיד. לא נוכל להשפיע על סדר היום של מדינת ישראל אם נהיה סיעה קטנה, המתעקשת לאתר במיקרוסקופ את ההבדלים ביננו לבין אחרים. נעשה זאת רק על ידי שותפות אמיצה ורחבה, שתאפשר לנו לשוב, צעד אחר צעד, אל עמדת ההובלה וההנהגה", הוא הוסיף. "איחוד כוחות בשמאל הציוני, ובניית הבית הפוליטי המשותף עבור מצביעי העבודה, מרצ וקהלים רבים נוספים – זו ההכרעה המתבקשת, ובכוונתי לפעול לקידומה במוסדות מפלגת העבודה ובציבור הרחב בשבועות ובחודשים הקרובים".
בבחירות האחרונות, נזכיר, סירבה מיכאלי לאיחוד עם מפלגת מרצ שבראשה עמדה זהבה גלאון, חרף מאמצים של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד. מיכאלי ספגה ביקורת חריפה במפלגתה אחרי שזכתה לארבעה מנדטים בבחירות, לצד התרסקות של מרצ אל מתחת לאחוז החסימה. גם השר לשעבר עיסאווי פריג' השמיע אחרי הבחירות קריאה לאיחוד בין שתי המפלגות: "את האותיות א-מ-ת ואת האותיות מ-ר-צ צריך להוריד מהמדף", הוא אמר.
פורסם לראשונה: 21:24, 08.05.23