ישראל תציג בפני נשיאת הצלב האדום דוח חסוי, שגובש על ידי הצוותים הרפואיים שטיפלו בכל החטופים ששוחררו משבי חמאס ברצועת עזה.
נשיאת הצלב האדום, מיריאנה ספולאריץ', צפויה להגיע מחר (יום ה') לביקור בישראל, עשרה ימים לאחר שביקרה ברצועת עזה. ספולאריץ' תיפגש עם נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החוץ אלי כהן ושר הבריאות אוריאל בוסו. כמו כן, ספולאריץ' תיפגש עם משפחות חטופים ותקיים סיור בכפר עזה בליווית השר כהן.

שר הבריאות בוסו יציג לספולאריץ' דו"ח חסוי שגובש על ידי הצוותים הרפואיים, שטיפלו בכל השבים על מה שהם עברו מבחינה רפואית בשבי, המחסור באוכל, תרופות וטיפולים רפואיים.
בפגישה יבהירו לנשיאת הצלב האדום כי כל יום שעובר מבלי שמאפשרים לחטופים גישה רפואית ומידע על מצבם - הם נמצאים בסכנת חיים.

נשות הדסה במכתב: לפני שיהיה מאוחר מדי

יום לפני בואה של נשיאת הצלב האדום, שלח ארגון נשות הדסה, ארגון נשים ציוניות באמריקה, הבעלים של בתי החולים הדסה בירושלים, מכתב דחוף לספולאריץ', תחת הכותרת "כישלון הצלב האדום במילוי תפקידו ההומניטרי למען החטופים הישראלים".
נשות הדסה כתבו כי "אין משמעות לביקורך בישראל מחר אם הצלב האדום אינו מבקר ומטפל בחטופים הישראלים בעזה. אנו דורשים מכם למלא את התפקיד שלשמו הוקמתם ולדאוג לחטופים עכשיו, לפני שיהיה מאוחר מדי".
"אין זה מתקבל על הדעת שבמשך יותר מ-60 יום הצלב האדום לא נפגש עם החטופים המוחזקים בעזה, לא בדק את מצבם הפיזי והפסיכולוגי, לא דרש הבטחות לגבי שלומם או סיפק תרופות", הדגישו נשות הדסה. "למעשה, הצלב האדום נראה בסכסוך הזה כחברת הסעות להעברת החטופים המשוחררים מחמאס לישראל, תפקיד קוסמטי גרידא בעיצומה של הזוועה הזו. האם אי פעם הצלב האדום לא הצליח לטפל בחטופים ובקורבנות מלחמה בצורה כה בוטה, או שמא הטיפול הזה שמור לאנשים שנחטפו מישראל בלבד?".

הביקור בעזה

בשבוע שעבר ספולאריץ' הגיעה לביקור בזק במצרים ובעזה, בין השאר כדי לקדם ביקורים של הארגון אצל החטופים וכדי לנסות להעביר להם תרופות. הביקור התקיים בהמשך לפגישתה בדוחא שבקטאר עם מנהיג חמאס איסמעיל הנייה. בהמשך צפויה ספולאריץ' להגיע לביקור בן יומיים בישראל, על רקע ביקורת חריפה בירושלים על תפקודו של הצלב האדום במלחמה.
1 צפייה בגלריה
נשיאת הצלב האדום מיריאנה ספולאריץ
נשיאת הצלב האדום מיריאנה ספולאריץ
נשיאת הצלב האדום מיריאנה ספולאריץ
במהלך ביקורה בעזה היא פרסמה סרטון בן שתי דקות, ובו הזכירה במשפט אחד קצר את החטופים שמוחזקים ברצועה וקראה "לשמור על זכויותיהם", בעודה מזכירה באותו הסטטוס גם את "העצורים" - כשהיא מתכוונת לאלה שמוחזקים בבתי הסוהר בישראל.
ביתר הסרטון דיברה ספולאריץ' על מצב בתי החולים בעזה, על פצועים קטועי-איברים ועל האוכלוסייה האזרחית ברצועה ועל הסבל שלה. "נאמר לי שבצפון רצועת עזה איבדו בתי החולים את היכולת הכירורגית שלהם", הוסיפה ופנתה לקהילה הבינלאומית: "אנחנו חייבים למצוא פתרונות לזה, אי אפשר להתעלם מהכישלון המוסרי הברור הזה. אני קוראת לכל מי שיש השפעה על כך - להפחית את ההסלמה ולמצוא פתרונות שאינם צבאיים לסבל העצום בשני הצדדים".