שר הביטחון יואב גלנט קיים היום (שלישי) הערכת מצב על גדר המערכת בגבול רצועת עזה, קיבל סקירה על התוכניות המבצעיות להמשך הפעולה הצבאית בחאן יונס, ואמר כי "המקום הפך לבירת הטרור החדשה - לא נרפה מפעולתנו שם עד שנביא את בכירי החמאס. הפעולה הקרקעית תתרחב למקומות נוספים".

2 צפייה בגלריה
יואב גלנט בהערכת מצב על גדר המערכת בגבול רצועת עזה
יואב גלנט בהערכת מצב על גדר המערכת בגבול רצועת עזה
"בכירי חמאס יסיימו בבית קברות או בבית הכלא"
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
השר צפה בתקיפות המשולבות מהאוויר ומהיבשה המתמקדות להשלמת הפעולה בשג'אעיה וג'באליה, וקיבל סקירה על העמקת הפעולה להשמדת תשתיות התת-קרקע. "ביקרתי היום במרחב רצועת עזה עם המפקדים, והוצגו בפניי התוכניות המבצעיות שצה"ל מגבש. הפעולה מאוד מאוד שיטתית, מסודרת, שומעים ברקע את תקיפות חיל האוויר, את רעמי התותחים, וצה"ל מתקדם למשימותיו", אמר גלנט בתום הערכת המצב.
לדבריו, "בצפון הרצועה הפעולה מתמקדת בטיהור סופי של המרחב העזתי וכניסה אל תת-הקרקע, אל מנהרות בעומקים גדולים שאנחנו מוצאים שם שלל גדול ומביאים אותו אלינו. בדרום הרצועה, חאן יונס הפכה להיות בירת הטרור החדשה. אנחנו פועלים שם, ממקדים את המאמצים, הפעולה תהיה חוצת שלבים, ותימשך עד שנגיע ליעדים שלנו לא נרפה מהמקום הזה. נביא את בכירי הארגון הרצחני למקום שמגיע להם - או לבית הקברות או לבית הכלא".
הכותרת
המלחמה שנשכחה, אבל משפיעה על המערכה נגד חמאס
28:26

גם דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי התייחס הערב ללחימה בחאן יונס, ואמר במהלך הצהרתו היומית לתקשורת כי "אנחנו מעבים כוחות ומעמיקים את הפעולה כדי להוביל לפירוק חמאס. נמשיך לעשות זאת בנחישות בכל מקום שנידרש". לדבריו, "אנחנו מעמיקים את הלחימה במרכזי הכובד של חמאס, ולוחמינו נלחמים מעל ומתחת לקרקע. מתחילת הפעולה הקרקעית בעזה אותרו כ-1,500 פירים ותוואי מנהרות של חמאס".
על הלחימה בגבול לבנון, הוסיף דובר צה"ל כי "תקפנו לאורך היום כמה מטרות טרור של חיזבאללה, בהן תשתיות טרור, מבנים צבאיים, מחסן אמצעי לחימה ועמדת שיגור. בנוסף, תקפנו וחיסלנו חוליית מחבלי חיזבאללה. ארגון הטרור בלבנון ממשיך לפעול כמגן חמאס-דעאש, ומסכן בכך את מדינת לבנון ואזרחיה".
תא"ל הגרי התייחס גם לסוגיית החטופים, וציין כי "צה"ל משקיע כוחות מיוחדים ומודיעין באיתור חטופים חיים. זו משימה עליונה, גם הכוחות בשטח תודרכו איך לחפש חטופים חיים ואנחנו נמשיך לעשות את כל המאמצים האפשריים להשיבם".
2 צפייה בגלריה
יואב גלנט בהערכת מצב על גדר המערכת בגבול רצועת עזה
יואב גלנט בהערכת מצב על גדר המערכת בגבול רצועת עזה
יואב גלנט בהערכת מצב על גדר המערכת בגבול רצועת עזה
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
הערכת המצב, שבה השתתפו סגן הרמטכ"ל אלוף אמיר ברעם, מפקד פיקוד הדרום אלוף ירון פינקלמן ומפקד החטיבה הצפונית באוגדת עזה אלוף-משנה חיים כהן, התקיימה לאחר דיון סוער בקבינט, שבמהלכו התפתח עימות חריג בין הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר.
דובר צה"ל תא"ל הגרי נשאל הערב על הדיון בקבינט, והשיב: "אני לא מתייחס לדיונים מקבינט מלחמה סגור. אני חשוב שציטוט או התייחסות לקבינט מלחמה סגור זה פגיעה בביטחון מדינת ישראל. העוצמה שלנו היא להשאיר את זה בחדרי חדרים, זו הדרך לנצח במלחמה - להתמקד במשימה אחת ולהשיג את מטרות המלחמה".
הקבינט דן, בין היתר, על המאמצים לתפוס או לחסל את מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר. הרמטכ"ל אמר לשרים שאת רב המחבלים אוסמה בן לאדן האמריקנים חיסלו רק 10 שנים אחרי פיגועי 11 בספטמבר, אך ציין: "כאן עובדים על זה טובי האנשים, זה ייקח הרבה פחות". שר המשפטים יריב לוין קפץ: "מה? בשביל זה יצאנו למלחמה, בשביל להביא את סינוואר בעוד 10 שנים?".
מירי רגב הוסיפה: "מי בכלל יודע מי יהיה פה ומה יהיה פה בעוד 10 שנים. אין לנו מה לחכות 10 שנים. צריך עכשיו". שר החוץ אלי כהן סיכם: "נהיה פה עוד 10 שנים אבל לא צריך לחכות כל כך הרבה זמן".