מיכאל קאפח, אביו של אלראי קאפח (37), שנפצע באורח קשה בפיגוע הירי היום (ראשון) ליד צומת תקוע, אמר כי קרה למשפחתו נס גדול. "כל מה שאני רוצה זה לדבר איתו ולראות אותו, אפילו שתיים-שלוש מילים. אלראי בכיוון טוב של התייצבות והתאוששות".
מחקירת הפיגוע עלה כי רכב משפחת קאפח האט והיה בכיווונו לתקוע, כאשר רכב המחבלים הגיע ממולו - וממנו נפתחה אש. אלראי, תושב נוקדים, נפצע מהכדורים בחזה ושתי בנותיו, אביגיל (14) ורחל (9), שהיו לצדו ברכב, נפצעו באורח קל לאחר שנפגעו מרסיסים.
3 צפייה בגלריה
אלראי קפאח
אלראי קפאח
קאפח ובתו. "שתי הבנות נפצעו קל, הן כבר בדרכן הביתה"
(צילום: עטא עוויסאת)
המחבל עמאר א-נג'אר (26) מחברון, שביצע את הפיגוע, הוא פעיל חמאס שריצה בעבר מאסר קצר בכלא בישראל. הוא נלכד אחר הצהריים על ידי כוחות הביטחון בתום חילופי אש בבית לחם, לאחר שהתחבא שם בתוך מסגד. כוח של דובדבן הוקפץ לזירה יחד עם מפקד חטיבת עציון, אל"מ איתי מטק, וכוח בידוד של גדוד רם ומג"ב. הכוחות נכנסו לתוך בית לחם, החלו לבצע נוהל "סיר לחץ" על המסגד והוציאו ממנו את המתפללים. במקום התפתחו עימותים ונעשה שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. כעבור זמן קצר המחבל יצא מהמסגד, הסגיר את עצמו - ונעצר. הלוחמים גם עצרו שני חשודים נוספים שיצאו מהמסגד.
3 צפייה בגלריה
המחבל עמאר אלנג'אר
המחבל עמאר אלנג'אר
המחבל שביצע את פיגוע הירי

האב מיכאל סיפר שאתמול נפגש עם בנו. "היינו אצלו ועשינו ביחד שבת. שמחנו מאוד על המקום שהם גרים בו וראינו את השמחה הגדולה שלהם. שאלתי אותו על הכביש החדש שחנכו בגוש עציון ושאלתי אותו מה יהיה באזור שלהם. הוא אמר לי שמדברים על זה והוסיף: 'תראה אבא ברוך השם עד עכשיו לא קרה שום דבר'. זה קרה אתמול והבוקר אני מתבשר בבשורה הזאת, מדובר בפיקוח נפש ובסכנת חיים".
לדברי קאפח מדובר באזור יחסית שקט, "אבל בכל זאת הנסיעה שם היא דרך כפרים ערביים. אני פונה למועצה ולממשלה, לכל מי ששומע ושיש לו יכולת לתרום לעניין - הגיע הזמן לעשות כביש עוקף, דרך סלולה ונורמלית שתביא את האנשים בשלום למחוז חפצם. אי אפשר לשחק בחיים של אנשים. יש שם באזור יישובים כבר שנים ומגיע להם שיקבלו את היחס הזה".
בבית החולים שערי צדק בירושלים הסתיים הניתוח להוצאת הקליע שפגע באלראי. מצבו מוגדר כעת בינוני והוא בהכרה מלאה.
3 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בתקוע
זירת הפיגוע בתקוע
זירת הפיגוע בתקוע
(צילום: דוברות איחוד הצלה)
"הוא נמצא כרגע בחדר התאוששות ומצבו משתפר", סיפר האב. "הוא לקח את שתי בנותיו והם היו בדרך לקייטנה בתקוע. כשהוא עצר בצומת לבצע פנייה, עבר הרכב וירה בו. אני גר במירון. הייתי באמצע פגישה להכנת השנה הבאה בבית הספר באולפנת בני עקיבא ותוך כדי הודיעו לי. הדרך ממירון עד לירושלים נראתה לנו כמו נצח כי לא ידענו מה יספרו לנו כשנגיע ואז הסתבר שהמצב הרבה יותר טוב. ראינו את הנכדות, הן עברו טיפול קצר, אחת מהן עם רסיסים קלים והשנייה כמעט ולא ניזוקה. הן התאוששו והן בדרך הביתה".
הורי אשתו של הפצוע, תמר, הם דב ורחל קול, שנרצחו בפיגוע ירי ב-2005 בגוש קטיף. "לפני שבועיים ציינו 18 שנים לפיגוע בציר כיסופים. הסיפור הזה מזכיר דברים לא נעימים וברוך השם שזה נגמר ככה", אמר קאפח.