בעוד תמונת המחדל של מתקפת 7 באוקטובר סביב התצפיתניות ממשיכה להתבהר, ההורים שלהן כבר נכנסים לפעולה: אמש (חמישי) התכנסו בבית משפחת אברמוביץ בגבעת ברנר 54 נציגים מ-18 משפחות של תצפיתניות וסמב"ציות שנפלו במתקפה, והחליטו על הקמת מטה פעילות משותף. המפגש נערך בביתם של יוסי ואדווה אברמוביץ, הוריה של רב"ט נועם אברמוביץ ז"ל, ששירתה כבקרית איסוף יבשתי ונפלה גם היא בשבת השחורה.
1 צפייה בגלריה
הורי תצפיתניות וסמב"ציות שנהרגו ב7 באוקטובר נפגשו בביתם של אדווה ויוסי אברמוביץ במטה להקים מטה משותף
הורי תצפיתניות וסמב"ציות שנהרגו ב7 באוקטובר נפגשו בביתם של אדווה ויוסי אברמוביץ במטה להקים מטה משותף
הורי התצפיתניות מתאגדים
מטרות הקמת מטה הפעילות המשותף כוללות הנצחה ראויה של הנופלות, וכן התנעת מהלכים נדרשים לחקירה סביב המחדלים שגבו מחיר דמים מהתצפיתניות ובני משפחותיהן. הפגישה הייתה סגורה לבני משפחה בלבד. המשפחות שיתפו כי הן כבר מתייעצות עם אנשי מקצוע ואנשי מערכת הביטחון לשעבר, שאמורים ללוות אותן. המשפחות התחלקו לצוותי עבודה שיצאו לפעילות בשטח כבר במהלך השבוע הקרוב.
נציגי המשפחות החליטו במשותף לדרוש כבר עכשיו, במהלך ימי הלחימה, חקירה ממצה. לדבריהן לא מדובר רק בחקירה הנדרשת לגבי התרעות המודיעין וקריסת הקונספציה, אלא ההפקרה המתמשכת שהביאה לכך שמרביתן לא שרדו. "הצבנו את הדרישה שהנושא לא ירד מסדר היום, מאחר שהייתה כאן שרשרת גדולה של מחדלים והפקרה", אמר אייל אשל, אביה של רוני אשל ז"ל.
מוקדם יותר השבוע נודע כי קבוצה של תצפיתניות מקימה בימים אלה עמותה שתתמוך בהן. "התפקיד נשאר איתך גם אחרי השחרור, עכשיו כולם מבינים את החשיבות שלו", סיפרה אחת מהן, והתייחסה לביקורות: "לפעמים הייתי צריכה לדפוק על השולחן כדי שיקשיבו".