אחרי המחאה בזמן ביקורו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בישראל, המשבר במשרד החוץ מגיע לכל רחבי הארץ. עובדי משרד החוץ הגיבו בחריפות להמשך השתיקה מצידו של ראש הממשלה ושר החוץ יאיר לפיד באשר למשבר ההולך ומחריף והיום (ראשון) הועלה קמפיין ארצי על אוטובוסים ובו קריאה ללפיד להתערב באופן מיידי במשבר, שהחל בסוף השנה שעברה בעקבות דרישת העובדים לשיפור תנאי העסקתם.
2 צפייה בגלריה
עובדי משרד החוץ מחריפים את המחאה
עובדי משרד החוץ מחריפים את המחאה
"האחריות כולה מוטלת לפתחו של רה"מ". קמפיין המחאה של עובדי משרד החוץ
בקמפיין מבקשים עובדי משרד החוץ מראש הממשלה, "לפיד, קח אחריות ופתור את המשבר". הקמפיין מפרסם גם תוצאות סקר שבו הציבור מעניק ללפיד ציון "נכשל".
לפי ממצאי הסקר שנערך על ידי מכון "מדגם" בהנהלת מנו גבע, 68% מהישראלים קבועים כי תפקודו של לפיד בניהול המשבר במשרד החוץ הוא "רע מאוד". 73% מהציבור חושב שדרישות עובדי משרד החוץ "מוצדקות".
2 צפייה בגלריה
עובדי משרד החוץ מחריפים את המחאה
עובדי משרד החוץ מחריפים את המחאה
העובדים ידונו בהחרפה נוספת של העיצומים. קמפיין המחאה
עובדי המשרד החליטו להעלות את הקמפיין משום שהמו"מ בין הצדדים תקוע ולא מתקדם. השבוע צפויה גם ישיבה מיוחדת של ועד העובדים ובה ידונו בהחרפה נוספת של העיצומים, בעקבות הקיפאון בשיחות בין הצדדים.
בשבוע שעבר, על רקע ביקורו של הנשיא ביידן, נתלו שלטי מחאה גדולים על בניין משרד החוץ בירושלים והתקיימה צעדת מחאה של העובדים ברחובות קריית הממשלה.
מוועד העובדים נמסר היום: "לצערנו לא נותרה לנו ברירה אלא לזעוק את זעקת עובדי שירות החוץ הישראלי שהולך וקורס ואין מי שיגן עליו. האחריות כולה מוטלת לפתחו של ראש הממשלה ושר החוץ יאיר לפיד. זה הזמן לפתור את המשבר".