אישה בת 33 נמצאה הבוקר (יום רביעי) ללא רוח חיים בחדר מדרגות בבניין מגוריה בלוד, ובמשטרה חוקרים חשד שנרצחה בדקירות. לאחר סריקות, שכן של המנוחה (41) נעצר בחשד לרצח. בתום חקירתו הוא יובא לדיון בבקשה להאריך את מעצרו לצד בקשה לאבחון של גורמי מקצוע.
עשרות שכנים המומים התאספו מחוץ לבניין לאחר הרצח, בהם הוריה של המנוחה שהתייפחו בבכי. "אשתי באה לקחת אותה בשש ורבע לטיפול פוריות, היא חיכתה שתרד", סיפר אביה ל-ynet. "היא ראתה מישהו רץ עם קפוצ'ון, ראתה שצוות מד"א נכנס ואז היא קראה לי".
4 צפייה בגלריה
זירת הרצח בלוד
זירת הרצח בלוד
זירת הרצח בלוד
(צילום: דוברות המשטרה)
4 צפייה בגלריה
מעצר החשוד בזירת הרצח בלוד
מעצר החשוד בזירת הרצח בלוד
"הציק לכל השכנים". מעצר החשוד ברצח בלוד
לדברי אביה של האישה, החשוד ברצח - שגר בקומה שמתחת לדירתה של בתו - היה מציק לבתו והיא פחדה ממנו. "הוא הציק לה ולשכנים כל הזמן, כולם התלוננו. הוא היה מנתק להם את החשמל, דופק על הדלתות ובורח. אני לא חשבתי לרגע שזה יגיע לזה, אם הייתי חושש - הייתי מוציא אותה מפה. היא הייתה מעל ומעבר, ילדה טובה שעוזרת לכולם. היא עבדה במפעל ועצרה בשביל הטיפולים".
השכנה שביצעה באישה פעולות החייאה הייתה המומה הבוקר, וסיפרה ל-ynet כי "היא רצה במדרגות וצעקה הצילו, ניסתה לפתוח דלתות ולא הצליחה. אני ראיתי אותו בורח דרך העינית, אז פתחתי את הדלת. היא שכבה שם ועשיתי לה החייאה עד שמד"א הגיעו ולקחו פיקוד. הכרתי אותה, היא הייתה אישה נפלאה".
בשעה 06:18 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א על אישה שנמצאה מחוסרת הכרה בחדר מדרגות בבניין מגורים בלוד. חובשים ופרמדיקים ביצעו בה פעולות החייאה, אך לבסוף נאלצו לקבוע את מותה. סגן מפקד מחוז מרכז, תנ"צ יאיר חצרוני, קיים הערכת מצב בשטח ובסיומה הטיל את החקירה על היחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב שפלה.
4 צפייה בגלריה
קורל אחות של לידר ז"ל ליד ביתה
קורל אחות של לידר ז"ל ליד ביתה
השכנים ההמומים בזירה בלוד
(צילום: דנה קופל )
4 צפייה בגלריה
זירת הרצח בלוד
זירת הרצח בלוד
(צילום: דנה קופל )
"כשהגענו למקום ראינו את הפצועה שוכבת בחדר מדרגות כשהיא מחוסרת הכרה וסובלת מפציעות בגופה", סיפר חובש רפואת חירום במד"א מואייד ערגאן. "היא הייתה ללא דופק וללא נשימה ומיד התחלנו בביצוע פעולות החייאה ממושכות שכללו עצירת דימומים ומתן תרופות, אבל לצערנו הפציעה שלה הייתה קריטית ונאלצנו לקבוע את מותה".
זו האישה הראשונה שנרצחה בשנת 2023, אחרי שבשנת 2022 נרצחו 19 נשים. עם זאת, בשבוע שעבר התקיים דיון בוועדה לקידום מעמד האישה שעסק באלימות במשפחה, ובכללם ברצח נשים, אך איש מחברי הקואליציה לא טרח להגיע אליו - מלבד ח"כ לימור סון הר מלך (עוצמה יהודית) שהגיעה רק לקראת סוף הדיון השני.
שלשום נורה למוות עלי נהאר בן ה-29 ביישוב מגוריו טובא זנגריה שבגליל. זה היה הרצח ה-13 בחברה הערבית בישראל מאז תחילת השנה, לפני חודש ושבוע. המניין זינק ביום שישי האחרון, אז נרצחו ארבעה בני אדם בתוך 16 שעות בלבד: בשעות הבוקר אירע רצח כפול בנצרת שבו נורו למוות שני אחים מארגון פשע, ובצהריים נרצח צעיר באום אל פחם כשלפי החשד מדובר היה בנקמה על אותו רצח כפול. בשעות הערב של יום שישי נרצח צעיר נוסף בג'סר א-זרקא, שלפי החשד נורה על ידי מתנקש שחיכה לו על גג מבנה.