יוסף אוחיון, לשעבר מנכ"ל עמותת "אריות יהודה" שמכינה נוער לגיוס לצה"ל בירושלים, הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות מין בחמש חניכות. כך הותר אתמול (שני) לפרסום. במסגרת ההסדר שהוגש לבית משפט השלום בבירה לפני חודש וחצי, הוסכם כי בית המשפט יתבקש לגזור על אוחיון חמש שנות מאסר וכי הצדדים יטענו לעניין גובה הפיצויים עבור המתלוננות.
1 צפייה בגלריה
יוסף אוחיון , הארכת מעצר ליוסף אוחיון, ראש העמותה שנעצר בחשד לעבירות מין
יוסף אוחיון , הארכת מעצר ליוסף אוחיון, ראש העמותה שנעצר בחשד לעבירות מין
יוסף אוחיון, תמונת פרופיל ותמונה בבית המשפט
( צילום: גיל יוחנן )
אוחיון, ששימש גם כמדריך ראשי בעמותה שבה הוא עבד מ-2011, נעצר במאי בשנה שעברה לאחר חקירה סמויה של המשטרה שנמשכה חודש. בעקבות תלונות על קיום קשר מיני עם כמה נערות בעמותה, הובילה החקירה נגד אוחיון להגשת כתב האישום נגדו. בסופו של דבר הוא הורשע במעשים מגונים בקטינה תוך ניצול יחסי תלות, בעילה אסורה של קטינה תוך ניצול יחסי תלות, תקיפה הגורמת חבלה של ממש ושיבוש מהלכי משפט.
בכתב האישום שהגישה פרקליטות מחוז ירושלים נטען כי אוחיון הציג פרטיים ביוגרפיים שקריים על מנת להאדיר ולהעצים את דמותו בעיני הנערות והנערים שהדריך, אשר ראו בנאשם מושא להערצה, אדם בעל ידע וניסיון רב, מחנך ומדריך קרוב.

עוד נטען כי אוחיון גרם לחמש מתלוננות בגילים 14 עד 18 להתקרב אליו ולהתייעץ עמו בנושאים שונים, אישיים ואינטימיים, בנושאי מיניות ומראה פיזי, כאשר הוא קונה את אמונן. לפי הפרקליטות, הנאשם טיפח את דמותו בעיני המתלוננות והסביבה כדמות משמעותית וקובעת בכל תחומי החיים, תוך שהוא יודע שהתייעצויות רבות נעשות עמו שלא בידיעת הוריהן של המתלוננות, וכי הן מפתחות תלות נפשית ורגשית בו.

גרם לכל מתלוננת לשמור את דבר יחסיהם בסוד

בנוסף צוין בכתב האישום כי אוחיון ניצל תלות זו ונפגש עם כל אחת מהמתלוננות בנפרד, הגביר את תדירות המפגשים בהדרגה, שוחח עם כל אחת מהן בנפרד, ובהמשך אף הגביר את תדירות השיחות וההתכתבויות הטלפוניות עמו. לפי הפרקליטות, הנאשם גרם לכל מתלוננת לשמור את דבר יחסיהם בסוד מפני אחרים ומפני בני משפחתן. בדרך זו גרם הנאשם לכל מתלוננת בנפרד להרגיש כי היא מיוחדת ורצויה על ידו.
כמו כן צוין כי הנאשם טווה סביב כל אחת מהנערות מערכת יחסים של תלות בו ותוך ניצול תלות זו פגע בהן מינית. הפגיעות המיניות שביצע הנאשם התרחשו במקומות שונים - במחסן העמותה, בבסיס צבאי נטוש בסמוך לירושלים, ברכבו ועוד.

כך למשל, הנאשם החל להתכתב בטלפון עם אחת המתלוננות בעת שהייתה כבת 14 בנושאים הקשורים בשיעורים שהועברו בפעילויות העמותה, המתלוננת שיתפה את הנאשם בעניינים אישיים ובהמשך התכתב איתה הנאשם באופן מיני מרומז ואחר כך באופן מיני מפורש ובוטה, בתדירות הולכת וגוברת.
נטען כי בהמשך ביצע בה הנאשם מעשים מיניים בכמה הזדמנויות, כאשר המתלוננת מתלווה אל הנאשם לפעילות העמותה במקומות שונים כ"בת חסותו". במקרה אחר, הנאשם נפגש עם מתלוננת אחרת במחסן המשמש את העמותה, לצורך שיחה אישית ושם ביצע בה מעשים מיניים.
פורסם לראשונה: 22:28, 03.04.23