כתב אישום הוגש היום (שלישי) לבית משפט השלום בירושלים נגד יוסף אוחיון, מנכ"ל עמותת "אורות יהודה", המכינה נוער לגיוס לצה"ל. אוחיון נעצר לפני כחודש בירושלים בעקבות תלונות על קשר מיני עם כמה נערות בעמותה וגרימת נזקים נפשיים חמורים. כתב האישום מייחס לאוחיון מעשים מגונים בקטינה תוך ניצול יחסי תלות, בעילה אסורה של קטינה תוך ניצול יחסי תלות, שיבוש מהלכי משפט ותקיפה הגורמת חבלה של ממש.
לפי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד אפרת פילזר מפרקליטות מחוז ירושלים, אוחיון הציג פרטיים ביוגרפיים שקריים על מנת להאדיר ולהעצים את דמותו בעיני הנערות והנערים שהדריך, אשר ראו בנאשם מושא להערצה, אדם בעל ידע וניסיון רב, מחנך ומדריך קרוב.
עוד נטען כי אוחיון גרם לחמש מתלוננות בגילים 14 עד 18 להתקרב אליו ולהתייעץ עמו בנושאים שונים, אישיים ואינטימיים, בנושאי מיניות ומראה פיזי, כאשר הוא קונה את אמונן. לפי הפרקליטות, הנאשם טיפח את דמותו בעיני המתלוננות והסביבה כדמות משמעותית וקובעת בכל תחומי החיים, תוך שהוא יודע שהתייעצויות רבות נעשות עמו שלא בידיעת הוריהן של המתלוננות, וכי הן מפתחות תלות נפשית ורגשית בו.
1 צפייה בגלריה
יוסף אוחיון , הארכת מעצר ליוסף אוחיון, ראש העמותה שנעצר בחשד לעבירות מין
יוסף אוחיון , הארכת מעצר ליוסף אוחיון, ראש העמותה שנעצר בחשד לעבירות מין
מנכ"ל העמותה יוסף אוחיון
(צילום: גיל יוחנן)
בכתב האישום נאמר כי אוחיון ניצל תלות זו ונפגש עם כל אחת מהמתלוננות בנפרד, הגביר את תדירות המפגשים בהדרגה, שוחח עם כל אחת מהן בנפרד, ובהמשך אף הגביר את תדירות השיחות וההתכתבויות הטלפוניות עמו. לפי הפרקליטות, הנאשם גרם לכל מתלוננת לשמור את דבר יחסיהם בסוד מפני אחרים ומפני בני משפחתן. בדרך זו גרם הנאשם לכל מתלוננת בנפרד להרגיש כי היא מיוחדת ורצויה על ידו.
עוד צוין כי הנאשם טווה סביב כל אחת מהנערות מערכת יחסים של תלות בו ותוך ניצול תלות זו פגע בהן מינית. הפגיעות המיניות שביצע הנאשם התרחשו במקומות שונים – במחסן העמותה, בבסיס צבאי נטוש בסמוך לירושלים, ברכבו ועוד.
כך למשל, הנאשם החל להתכתב בטלפון עם אחת המתלוננות בעת שהייתה כבת 14 בנושאים הקשורים בשיעורים שהועברו בפעילויות העמותה, המתלוננת שיתפה את הנאשם בעניינים אישיים ובהמשך התכתב איתה הנאשם באופן מיני מרומז ואחר כך באופן מיני מפורש ובוטה, בתדירות הולכת וגוברת.
נטען כי בהמשך ביצע בה הנאשם מעשים מיניים בכמה הזדמנויות, כאשר המתלוננת מתלווה אל הנאשם לפעילות העמותה במקומות שונים כ"בת חסותו". במקרה אחר, הנאשם נפגש עם מתלוננת אחרת במחסן המשמש את העמותה, לצורך שיחה אישית ושם ביצע בה מעשים מיניים.

המשטרה טענה כי "במסגרת פועלו זיהה אוחיון בנות עם בעיות רגשיות ומצוקה נפשית. הוא יצר איתן מערכת אמון המבוססת על מצג שווא". המשטרה השלימה בימים האחרונים את החקירה לאחר שהתגבשה תשתית ראייתית נגדו לפגיעה בחמש הנערות.
חוקרי המשטרה חשפו כי העבירות בוצעו במגוון מקומות שונים, בהם כאמור בית ספר שבו למדה אחת הקורבנות, ברכבו הפרטי, בשטחים ציבוריים, במחסן המשמש את העמותה שבראשותו ועוד. עוד התברר כי העמותה שאותה ניהל פעלה בשיתוף ובתחומי מוסדות חינוך בירושלים והסביבה, מה שהצריך את חוקרי המשטרה גם לחקירה וגביית עדויות ממנהלי אותם מוסדות חינוך.
עו"ד נוגה ויזל, שמייצגת את אוחיון, מסרה בתגובה: "הלחץ שהופעל על מרשי ועל בני משפחתו בחקירה היה בניגוד לכל דין, הלחצים הללו הובילו את מרשי ללחץ נפשי כבד ועשו ממנו שבר כלי. משפחתו אף היא ספגה לחצים שאין לתאר למרות שאין עוררין על כך שאין להם יד ורגל בעבירה המיוחסת למרשי.
"לעניין כתב האישום, בחודש האחרון המשטרה הפעילה מערך יחסי ציבור מתוזמן ומתוזמר נגד מרשי, אלא שבית המשפט לא קנה את רעשי הפרקליטות וקבע כי התיק יתנהל בבית משפט השלום ולא המחוזי, מאישומים חמורים מאוד לאישומים רגילים. מרשי ממשיך להכחיש כל אישום נגדו".