עבריין מפרשת דודו טופז מאושפז במצב קשה מאוד בבית החולים הלל יפה בחדרה, אחרי שהיה מעורב בקטטה שהתרחשה אמש (שני) בפרדס חנה. על פי החשד, הרקע הוא סכסוך בין העבריין לגבר אחר, סאן רז לבונה (37), שהתחיל עם בתו.
העבריין שמאושפז נשלח ב-2010 לחמש שנות מאסר לאחר שהיה מעורב בתיווך בין מנחה הטלוויזיה לתוקפיו של מנכ"ל קשת אבי ניר. בהתאם להסדר הטיעון שנחתם איתו, הורשע אז העבריין בעבירה של חבלה בכוונה מחמירה.
2 צפייה בגלריה
זירה קטטה פרדס חנה כרכור
זירה קטטה פרדס חנה כרכור
זירת הקטטה בפרדס חנה
(צילום: דוברות איחוד הצלה)
על פי החשד, הפצוע בקטטה אמש, גבר בן 49, כעס על כך שהגבר התחיל עם בתו - והגיע אליו כשהוא מצויד בסכין. הוא תקף אותו, גם באמצעות הסכין, וגרם לו לשריטה. הגבר שהותקף, יחד עם שכנו, תקפו את האב באגרופים - והוא נפל על הקרקע ואיבד את הכרתו. למקום הוזעק צוות איחוד הצלה שטיפל בגבר ופינה אותו לבית חולים הלל יפה בחדרה כשהוא במצב אנוש.
בית משפט השלום בחדרה האריך בהסכמת הצדדים בשלושה ימים את מעצרו של לבונה. המשטרה אישרה בדיון כי לבונה, ללא עבר פלילי, התקשר שלוש פעמים למוקד 100 וטען כי הוא מאוים על-ידי הפצוע וכי שוטר אף הגיע לביתו.
בחקירתו טען לבונה כי הוא מתראה עם בתו של הפצוע, ואף ציין כי אביה כבר שנים מתנכל לו. החשוד הוסיף כי הגבר שמאושפז במצב קשה מאוד הגיע אתמול עם סכין באורך 20 סנטימטרים, התנפל עליו באמוק ותקף אותו וכי הוא ושכנו הגנו על עצמם. עוד טוען לבונה כי הפצוע שחרר את הכלבים שלו מהחצר ושהם משוטטים ברחוב.
מהמשטרה נמסר כי "למקום הוזעקו שוטרי משטרת זכרון יעקב אשר מצאו את הגבר כשהוא מחוסר הכרה ועצרו את שני החשודים שתקפו אותו באגרופים ואלימות קשה שגרמה למצבו האנוש". עוד נמסר כי בין החשודים לבין הקורבן שעל פי החשד בא לתקוף והותקף בעצמו, קיים סכסוך אישי.
2 צפייה בגלריה
דודו טופז. הודה בחקירה ושם קץ לחייו
דודו טופז. הודה בחקירה ושם קץ לחייו
דודו טופז. הודה בחקירה ושם קץ לחייו
(צילום: ירון ברנר)
נדב גוב, חובש איחוד הצלה ששהה בסמוך, והגיע ראשון לזירה, סיפר: "ביצעתי בו פעולות החייאה ממושכות בסיוע רופא מתנדב באיחוד הצלה, תוך מתן שוק חשמלי ולאחר שלמרבה הנס שב לבו לפעום הוא פונה לבית החולים במצב קשה".
פרשת דודו טופז, נזכיר, החלה בחרושת שמועות לפיה "מלך הרייטינג" הוא החשוד המרכזי בתקיפת אנשי התקשורת אבי ניר, שירה מרגלית וסוכן השחקנים בועז בן-ציון. טופז נעצר במאי 2009, הכחיש את כל החשדות נגדו - אך בסופו של דבר נשבר בחקירתו והודה בהזמנת התקיפות. בכתב האישום שהוגש נגדו נכתב כי "טופז גמר אומר בלבו להתנקם בבכירים בתקשורת אשר ייחס להם חלק בהאטה בקריירה שלו". כחודשיים אחר כך, ב-20 באוגוסט 2009, שם טופז קץ לחייו בתא המעצר.