4 צפייה בגלריה
דיון בקשה לשחרר את רומן זדורוב עד תום ההליכים
דיון בקשה לשחרר את רומן זדורוב עד תום ההליכים
רומן זדורוב
(צילום: גיל אליהו)
שחרורו הקרוב הצפוי של רומן זדורוב למעצר בית העסיק אתמול לא מעט אנשים בקצרין, עירו. "אולגה היא לקוחה, ואנחנו מקווים שיהיה להם קצת שקט עכשיו", אמר פאליק, בעל מכולת במרכז המסחרי. "הרבה אנשים מאמינים בחפותו".
"התחושה שאני שומעת מחברים שגרים פה היא בעיקר של בלבול. מה המשמעות של השחרור, מה קורה עם הפרשה הזו. הרבה מהם חושבים שהשחרור הזה שגוי", אמרה תושבת מושב אניעם שהגיעה לקניון ביישוב, "גם אני חושבת ככה".
4 צפייה בגלריה
פאליק, בעל מכולת בקצרין
פאליק, בעל מכולת בקצרין
"אולגה היא לקוחה". פאליק, בעל מכולת בקצרין
(צילום: אפי שריר)

"אני חושבת שזה 90% שהוא חף מפשע ו-10% שהוא אשם", אמרה יעל קופמן, אף היא תושבת הגולן שאינה מתגוררת בקצרין. "אני מכירה את כל המעורבים. לימדתי את הילד של אולגה בבית הספר, ואני מכירה גם את אילנה ראדה. שני דברים יש לי להגיד על הדבר הזה: טוב מאוד שהוא שוחרר באיזוק אלקטרוני, ואם יתברר שהוא חף מפשע המדינה צריכה לפצות את המשפחה הזו. אחרי 15 שנה הם חייבים לעזור למשפחה הזו להשתקם. מצד שני, אני מקווה שגם אילנה תמצא תשובה, שיהיה לה קצת שקט נפשי, שהיא תדע סוף סוף את התשובות".
"האמת היא שעברו כל כך הרבה שנים, שאני כבר לא בטוחה מה הוא הכי אוהב, אבל אכין לו ארוחה טעימה", כך הבטיחה אתמול בצהריים אולגה זדורוב, זמן קצר לאחר שחזרה מבית המשפט, שם שמעה את קביעת השופט כי יש לשחרר את בעלה, רומן, למעצר בית. "האמת היא שהבנתי שבשנים האחרונות הוא למד לבשל הרבה דברים", אמרה זדורוב בחיוך.
4 צפייה בגלריה
יעל קופמן
יעל קופמן
"חייבים לעזור למשפחה להשתקם". יעל קופמן
(צילום: אפי שריר)
4 צפייה בגלריה
אולגה זדורוב
אולגה זדורוב
אולגה זדורוב
(צילום: אפי שריר)
עד להגעתו של זדורוב הביתה – אם בית המשפט העליון לא יהפוך את ההחלטה על פיה – עוד יעבור זמן, אך בבית המשפחה כבר נערכים. לראשונה מזה שנים מרשה אולגה לעצמה לחוש ולשדר אופטימיות. היא חזרה הביתה כשלוש שעות לאחר מתן החלטת בית המשפט, והתקבלה בהתרגשות על ידי בני המשפחה – הוריה, ילדיה, אחיה ואחייניה – שהתכנסו בבית לארוחת הצהריים. כפי שנמסר לבית המשפט, עם שחרורו ישהה זדורוב בבית הוריה של אשתו, בני משפחת גרישייב, המתגוררים גם הם בקצרין.
"אנחנו צריכים להחליט היכן נגור, כי הדירה שלי קטנה", הסבירה זדורוב לפני כניסתה לבית. "בערב אדבר עם רומן, צריך להכין את הקרקע להכל, איך חוזרים לתקשורת עם הילדים, איך הדברים יתנהלו. נתארגן וניערך לכל לאט לאט.

"אני מאוד שמחה, אני מאושרת. זה עוד לא הסוף, רומן עוד לא עומד פה איתי", אמרה. "אנחנו מתכוננים ומתכננים את התנאים הרלוונטיים למעצר בית. מקווים שהוא יהיה פה בקרוב לידי וגם מקווים שהמשפט החוזר יסתיים בבשורה כזו טובה".
זדורוב נשאלה אם ההחלטה הנחרצת של השופט, כנגד עמדת המדינה, מסמנת מבחינתה את העתיד להתרחש במשפט החוזר. "ההחלטה שלו מאוד משמחת אותי. הייתי רוצה שכל השופטים יגיעו לאותה המסקנה, שמה שהפרקליטות עושה הוא ביזיון גדול. במקום להוכיח את אשמתו הם מחפשים חיזוק לראיות שלא קיימות. אני מקווה שמההחלטה הזו ואילך תתחיל דרך אמיתית, הוגנת וטובה".


ליאון זדורוב, בן ה-15, בנם של אולגה ורומן, שנולד חודש לפני מעצרו של אביו, היה אתמול מאושר גם הוא. "נעשה מסיבה גדולה כשהוא יגיע", אמר הבן. "זו תהיה הפעם הראשונה בחיים שלי שהוא יבוא אליי ולא אני אליו".
לצורך שחרורו של זדורוב למעצר בית באיזוק אלקטרוני חייבים בני המשפחה להשיג סכומי כסף גדולים. הוא עצמו צריך להפקיד סכום של 150 אלף שקל כערבון, וכן עליו לשעבד נכס בשווי של חצי מיליון שקל לכל הפחות, על מנת להבטיח את התייצבותו לכל הדיונים ולקיום תנאי השחרור. כמו כן עליו לחתום על ערבות עצמית בסך 200 אלף שקל, וכל אחד מהמשמורנים – מפקחים שישגיחו ויהיו בחברתו 24 שעות ביממה – יחתום על ערבות צד ג' בשיעור של 150 אלף שקל.
כדי לעמוד בהתחייבויות פתחה זדורוב קמפיין למימון שחרורו של רומן. "הקשיים עדיין רבים, והסכומים האלה הם כרגע מה שעומד ביני לבין בעלי. פתחתי דף מאבק באתר beactive במטרה לממן את ההוצאות. ההירתמות של כולכם למען רומן היא אחד הדברים שהחזירו לי את האמון באנשים".
אף שבית המשפט המחוזי בנצרת הורה לשחרר את זדורוב מהכלא עד לסיום המשפט החוזר נגדו בגין רצח תאיר ראדה, הוא לא שוחרר אתמול. בקרוב אמור להתקיים דיון נוסף בנושא, שעד לקיומו תודיע המדינה אם בכוונתה לערער על ההחלטה לבית המשפט העליון.
פרט להסדרי הערבות, הציב בית המשפט שורת תנאים לשחרורו של זדורוב: חוות דעת של מינהלת האיזוק האלקטרוני, פיקוח 24 שעות ביממה, כל יציאה תדרוש אישור בית המשפט ותיעשה בליווי מפקח.