צה"ל התיר לפרסום הערב (שבת) כי מאור כהן איזנקוט, אחיינו של השר גדי איזנקוט, נפל ברצועת עזה - יום לאחר שבנו של הרמטכ"ל לשעבר, רס"ר (במיל') גל מאיר איזנקוט, נהרג ברצועה. הוא יובא למנוחות מחר בחלקה הצבאית בבית העלמין באילת.
2 צפייה בגלריה
סמל מאור כהן איזנקוט ז"ל ורס"ר במיל' גל מאיר איזנקוט ז"ל
סמל מאור כהן איזנקוט ז"ל ורס"ר במיל' גל מאיר איזנקוט ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
סמל מאור כהן איזנקוט נפל אתמול יחד עם סמ"ר יונתן דין חיים כתוצאה מפיצוץ מטען במסגד. באירוע נפצעו באורח קשה גם קצין ושני לוחמים.
מאור כהן איזנקוט, בן 19, הותיר אחריו הורים - מייקל מישל כהן ושרון איזנקוט, אחותו של גדי איזנקוט - ושני אחים, עדן ואלמוג. הוא למד בתיכון גולדווטר באילת ושיחק בקבוצות הנוער של מועדון הכדורגל מכבי בני אילת. במועדון ספדו לו: "מאור היה שחקן רציני, אחראי ואכפתי שאהב מאוד את המועדון וחבריו לקבוצה. המועדון, הצוות המקצועי והשחקנים שהכירו את מאור כואבים ושבורי לב, ומבקשים לחזק את משפחתו האבלה".
ראש העיר אילת אלי לנקרי ספד לו: ״מאור, מטובי בניה של העיר אילת, אהוד ואהוב על כולם, בן למשפחה אילתית שורשית, גיבור ישראל שלחם למען הגנה על המולדת וחירף נפשו למען קיומנו בארצנו. אילת כואבת ביחד עם כל עם ישראל את האסון של משפחת איזנקוט - נפילת מאור ביום שבו נטמן בן דודו. אנו נושאים תפילה שנהיה ראויים לנחישותם ואצילות נפשם של גיבורי הזמן הזה".
רס"ר במיל' גל מאיר איזנקוט, בן 25 מהרצליה, נהרג כאמור שלשום בלחימה ברצועה. הוא שירת כחובש ולוחם חי"ר בגדוד 699, בחטיבת המילואים 551. בבוקר אותו יום ביצע הכוח שבו היה גל איזנקוט סריקות בפאתי ג'באליה, באזור שייח זייד. הם זיהו פיר פתוח, התקרבו אליו ביחד עם כוח של יהל"ם- ואז אירע פיצוץ עז של מטען חבלה. גל איזנקוט נפצע קשה מאוד בפיצוץ ופונה לבית החולים אסותא באשדוד, שם נקבע מותו.

2 צפייה בגלריה
רס"ר (במיל') גל מאיר איזנקוט ז"ל
רס"ר (במיל') גל מאיר איזנקוט ז"ל
השר איזנקוט ובנו גל, ב-2018
השר איזנקוט היה באותה עת בביקור בדרום בבסיס ה"קדמית" של אוגדה 162 בעוטף, שבמסגרתה פעלה החטיבה שבה שירת בנו, ועודכן על התקרית בעת שאירעה. בחלוף דקות, ראש מטה האוגדה, תא"ל (במיל') משה מאיו, בישר לו שאחד הפצועים אנוש בתקרית הוא בנו. גל איזנקוט התגייס לשייטת 13 ועבר ליחידה המובחרת מגלן שם שירת כחובש קרבי, ובמילואים שירת כלוחם חי"ר. לאיזנקוט חמישה ילדים, גל היה בנו הצעיר.
אתמול בבוקר, בחלקה הצבאית בבית העלמין בהרצליה, הובא גל איזנקוט למנוחות. להלוויה, שבה נכחו אלפי בני אדם, הגיעו נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש הממשלה בנימין נתניהו ובכירים נוספים בעבר ובהווה במערכת הפוליטית ובצה"ל.