נתניהו לא עוצר את החקיקה, ומארגני המחאה נגד המהפכה המשפטית מבטיחים הסלמה משמעותית: בהודעה שפורסמה אחר הצהריים (יום ו') מסרו המארגנים כי בשבוע הבא יקיימו "שבוע שיתוק לאומי" שיכלול כמה "ימי שיתוק" וכן "פעולות התנגדות" מול ח"כים ושרים בקואליציה, לצד "הפגנת ענק" שמתוכננת בירושלים.
בימים ראשון ושני, כך נכתב בהודעה, "נהיה בכל מקום שחברי הכנסת והשרים נמצאים ונשתק את סדר יומם. נגיע אליהם לכל מקום ונבהיר להם שהדיקטטורה לא תעבור במשמרת שלנו". בשלישי הבטיחו המארגנים "יום שיתוק נרחב ברחבי המדינה, שיהווה עליית מדרגה מימי ההתנגדות הקודמים". ברביעי הם מתכננים "אירועי שיתוק משמעותי בשעות הבוקר" - ולאחר מכן אמרו שהמפגינים יעלו לירושלים להפגנת ענק מול הכנסת, שם יימשך בשבוע הבא בליץ החקיקה. הם מסרו שגם בחמישי יתקיימו אירועי מחאה, כאלו שלדבריהם "איננו יכולים לחשוף כעת".
3 צפייה בגלריה
עימותים בין מפגינים לשוטרים בתל אביב
עימותים בין מפגינים לשוטרים בתל אביב
העימותים אתמול על איילון, ב"יום השיתוק הלאומי". המארגנים מתכננים הסלמה
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
עימותים בין מפגינים לשוטרים בתל אביב
עימותים בין מפגינים לשוטרים בתל אביב
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
עימותים בין מפגינים לשוטרים בתל אביב
עימותים בין מפגינים לשוטרים בתל אביב
(צילום: רויטרס)
"המאבק עולה שלב", מסרו מארגני המחאה - והכריזו כי הסיבה לכך היא "הניסיון של נתניהו לבצע בשבוע הבא השתלטות עוינת על בית המשפט העליון, ולמנות שופטים שפוטים, תוך הפרה בוטה של הסכם ניגוד העניינים, פסיקת בג"ץ, והוראת היועמ"שית". לדבריהם, "אנו נכנסים לשבוע הגורלי בהיסטוריה של מדינת ישראל. ממשלת חורבן הבית קורעת את העם, מפרקת את הצבא ואת הכלכלה הישראלית.
"מול הניסיון להפוך את ישראל לדיקטטורה יתייצבו מיליונים ברחובות ויגנו על מדינת ישראל ועל מגילת העצמאות. חובה על כל אזרח ואזרחית שרוצים לחיות בדמוקרטיה חייבים לצאת לרחובות, להתנגד בכל מחיר לדיקטטורה ולשתק את המדינה. אנו לא מפחדים מדרך ארוכה, עם ישראל ינצח - הדמוקרטיה תנצח".
במקביל, אחר הצהריים קרא גם יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ "להרעיד את המדינה" בעקבות המשך החקיקה. "בשבוע הבא הם מתכננים להפיל את המבצר ולהפוך את בחירת השופטים לפוליטית - ויש לנו מיליון סיבות לצאת ולהיאבק", צייץ גנץ. "מיליון סיבות להרעיד את המדינה. מיליון סיבות לשמור עליה. נתראה במוצ"ש - צאו להשמיע את קולכם".

לפני "שבוע השיתוק הלאומי" שמבטיחים המוחים - אחרי ארבעה "ימי שיתוק" בכל אחד מארבעת השבועות האחרונים - מחר במוצאי השבת ייערכו זו הפעם ה-12 ברציפות הפגנות בעשרות מוקדים ברחבי הארץ, כשהפעם מקווים המארגנים שההפגנה המרכזית ברחוב קפלן בתל אביב תמשוך אליה כמויות גדולות עוד יותר מבדרך כלל, וממתגים אותה כ"הפגנת החירות". בפרסום שקדם להפגנה הם קראו לכל מפגין "להביא לפחות עוד אדם אחד שלא השתתף בהפגנות עד כה".
כמו בכל השבועות הקודמים, לפני ההפגנה המרכזית בקפלן תיערך לשם צעדה מכיכר דיזנגוף בשעה 18:30. עקב היציאה המאוחרת של השבת, המארגנים הודיעו כי ההתאספות בקפלן תחל משעה 19:30, על מנת לאפשר לשומרי השבת להצטרף. בין הדוברים השבוע: פרופ' יובל נוח הררי, השרה לשעבר ציפי לבני, סופיה כהן (בתו של אלי כהן) ועומר בן אלחנן (יו"ר מועצת התלמידים של תל אביב-יפו). את ההפגנה תנחה שקמה ברסלר, ממובילות המחאה שהייתה אחת מבין עשרות המפגינים שנעצרו אתמול בעקבות חסימות הכבישים הנרחבות.