בדומה למחאות הקודמות, גם אתמול (ה') נרשמו עימותים בין מפגינים לבין נהגים ועוברי אורח. עם זאת, ובניגוד לחשש בשל העימותים בהפגנה הקודמת - ההפגנה בבני ברק עברה הפעם בשקט יחסי, ורוב התושבים קיבלו את המפגינים עם אוכל, שתייה, פרחים וממתקים. לצד זאת: חמישה נעצרו שם בגין תקיפת מפגינים והשלכת חפצים לעברם. בפתח תקווה התעמת השר לביטחון פנים לשעבר עמר בר-לב עם שוטרים. המשטרה: 115 נעצרו ברחבי הארץ - 76 בתל אביב, 73 מתוכם שוחררו בתנאים מגבילים, והשלושה שנותרו במעצר יובאו היום להארכת מעצר בבית משפט השלום בעיר.
כבר לפני שכעשרת אלפים המפגינים הגיעו לעיר, הציבו תושבים עמדות עם כיבוד ושתייה עבורם. חלק מהמפגינים הגיעו חבושים בקסדות, זכר לביצים שהשליכו עליהם תושבים בבני ברק בהפגנה שהתקיימה בעיר בשבוע שעבר. כשהגיעו המפגינים לעיר, כיבדו אותם התושבים במזון מבושל, בממתקים, בקבוקי מים ופרחים. שירת "שלום עליכם" הופעלו ברמקולים וריגשה את המוחים. חרף זאת, ולצד המחוות המקרבות, נרשמו מספר אירועים שבהם נצפו פעילי ימין שאינם חרדים שהתעמתו עם המפגינים, וכמה זיקוקים אף נורו לעבר מוחים. המשטרה עצרה חמישה בני אדם בגין תקיפה של מוחים, החזקת אמצעי פירוטכניקה, ובחשד ליידוי ביצים וחפצים לעבר המוחים.
7 צפייה בגלריה
מפגין בוכה מהתרגשות בזמן שירת שלום עליכם בבני ברק
מפגין בוכה מהתרגשות בזמן שירת שלום עליכם בבני ברק
תושבים מחלקים פרחים למפגינים, והמוחה שהתרגש עד דמעות משירת "שלום עליכם"
7 צפייה בגלריה
חרדים מכינים כיבוד ושתיה למפגינים בבני ברק
חרדים מכינים כיבוד ושתיה למפגינים בבני ברק
המקומיים חילקו גם אוזני המן למפגינים
(צילום: רועי רובינשטיין)
7 צפייה בגלריה
מחאה בבני ברק
מחאה בבני ברק
אך גם זה קרה: זיקוקים שנורו מחלונות בית לעבר המפגינים
(צילום: AFP)
לפני שההפגנה בבני ברק עברה בשלום, היה מתח רב לקראתה, בעיקר בשל אירועי השבוע שעבר. ראש העיר אברהם רובינשטיין אמר אתמול בריאיון לאולפן ynet כי הוא "חושש משפיכת דמים". ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא לחרדים "לא להיגרר לפרובוקציות", והנחה את מזכיר הממשלה יוסי פוקס לשוחח עם ראשי המפלגות החרדיות, מנהיגים ומובילי דעת קהל כדי שיקראו לציבור לא להגיע לאזורי החיכוך. גם נשיא המדינה יצחק הרצוג קרא אתמול בבוקר לציבור "לגלות אחריות ולהימנע מהעמקת הקרע".
"אני הייתי מוותר על ה'חגיגה' הזאת", אמר אתמול בבוקר ראש העיר רובינשטיין. "הייתי מצפה מהמשטרה שלא תאפשר להפגנה הזאת להתקיים. אם ירצו 4,000 תושבי בני ברק לעשות הפגנה ברחוב דיזנגוף בתל אביב או ברמת אביב ג', המשטרה הייתה מאפשרת? היא לא הייתה מאשרת הפגנה כזאת בלי רישיון. בני ברק זה אזור חיכוך, דעתם של תושבי בני ברק ידועה לכל תושבי מדינת ישראל. אז למה לאפשר להם להפגין במקום חיכוך שכזה, שיכול להיות גם מקום של סכנה? למה מאפשרים את החיכוך הזה? גם בהפגנה מתחת לבית של ח"כ גפני היה חיכוך".


7 צפייה בגלריה
מחאה בתל אביב
מחאה בתל אביב
המכת"זית מופעלת נגד המפגינים בתל אביב
(צילום: דנה קופל)
אתמול נפתח אוהל הידברות של כלל מקצועות הרפואה בגבול בני ברק ורמת גן, שם התקיים שיח עם תושבי האזור על השכלה ועבודה ברוח הרמב"ם.

בתל אביב: המכת"זית הופעלה נגד מפגינים, בפ"ת: השר לשעבר בר-לב נהדף ע"י שוטרים

לצד ההפגנה המרכזית בבני ברק, התקיימו אמש במקביל מחאות בתל אביב ובפתח תקווה. בתל אביב אלפים צעדו מכיכר דיזנגוף לכיוון רחוב קפלן, שם בהמשך חסמו לסירוגין את רחוב מנחם בגין, ואף ניסו לרדת לאיילון. המשטרה ניסתה למנוע מהמוחים לחסום את הצירים המרכזיים, ובהמשך אף השתמשה במכת"זית נגד כמה מהם. מכתז"ית הופעלה נגדם גם שעות לפני במהלך, כחלק ממאמצי הפינוי של המפגינים שחסמו את איילון במהלך שעות הצהריים.
בפתח תקווה הפגינו אמש כמה מאות מול כנס של הציונות הדתית בהשתתפות שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. במהלך ההפגנה תועד השר לביטחון פנים לשעבר, עמר בר-לב, נהדף בכוח על-ידי שוטרים. גורמים במשטרה הסבירו כי הדחיפות נעשו במסגרת הניסיון להדוף את כל המפגינים אחורה.
7 צפייה בגלריה
מחאה ברמת השרון
מחאה ברמת השרון
ההפגנה ברמת השרון נגד רוטמן

אמש נרשמה הפגנה נוספת וספונטנית נגד חבר הציונות הדתית, יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן, אחרי שלמוחים נודע כי הגיע לפגישה בביתו של יובל טל, נשיא חברת ההייטק פיוניר, ברמת השרון. מאות מפגינים הגיעו לשם עם דגלים ושלטי מחאה וצעקו בין היתר: "בושה! רוטמן הפחדן!". שוטרי מג"ב רבים הגיעו למקום, במטרה לחלץ את רוטמן מהבית - והוא יצא לבסוף ברכבו שהוקף בשוטרים.
פורסם לראשונה: 22:54, 23.03.23