1 צפייה בגלריה
רמי גרינברג, להב 433
רמי גרינברג, להב 433
ראש העיר פתח תקווה גרינברג
(צילום: ריאן פרויס, דנה קופל)
חמישה חודשים לאחר מעצרו של ראש העיר פתח תקווה רמי גרינברג, הוא זומן לחקירה על ידי חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433. חוקרי יאח"ה אף עיכבו חשודים נוספים, המעורבים על פי החשד בביצוע עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד, הלבנת הון ועבירות על פי פקודת מס הכנסה וחוק מס ערך מוסף.
חקירת המשטרה הגלויה בפרשה החלה באוגוסט האחרון בעקבות חשד כי במהלך מערכת הבחירות לרשויות המקומיות שנערכו בשנת 2018 בעלי עניין העבירו כספים, בסך מאות אלפי שקלים, לקמפיין הבחירות של גרינברג. בתמורה לכך, על פי החשד, הבטיח להם גרינברג - שנבחר בסופו של דבר לראשות העיר - כי יפעל לקידום ענייניהם הכלכליים, לאחר היבחרו.
הבוקר, ולפי המשטרה בעקבות "התפתחויות משמעותיות בחקירה", ראש העיר גרינברג זומן לחקירה, ועוכבו חשודים נוספים. החקירה מתנהלת בשיתוף יחידת יהלום של רשות המיסים ומלווה על ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.
במשטרה אמרו כי "נמשיך לפעול בכל מקום שבו יעלה חשד לשחיתות ציבורית הפוגעת בסדרי שלטון ונבצע חקירה במטרה לחשוף תהליכים פסולים, להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם העבריינים".

חקירתו של גרינברג לאחר מעצרו באוגוסט עסקה בסכומי כסף ובציוד שהוא והמטה שלו קיבלו לפי החשד בתמורה לקידום עניינים של אנשי עסקים ויזמים. חודש לפני כן נחקר ראש העיר פתח תקווה במסגרת פרשה אחרת בחשד לעבירות של מרמה והפרת אמונים, סחיטה באיומים, שימוש לרעה בכוח המשרה, מתן שוחד וקשירת קשר לביצוע פשע.
אחרי הארכת המעצר הראשונה של גרינברג באוגוסט, תיאר פרקליטו, עו"ד עופר ברטל, את תנאיו מאחורי סורג ובריח: "בבית המעצר פוגשים פרעושים וקרציות, והרבה זמן לא שמעתי שנותנים רק מזרן אחד של חמישה סנטימטר. אז גם עוקצים אותך וגם אתה לא יכול לישון. זה מתחת לכל ביקורת. הפרעושים והקרציות פוגעים בצלם אדם".