ראש העיר פתח תקווה נשאר במעצר, והתלונן על פרעושים וקרציות בתא: שופט בית משפט השלום בראשון לציון, גיל גבאי, האריך היום (שני) בצהריים בארבעה ימים את מעצרו של ראש העיר פתח תקווה, רמי גרינברג, החשוד בין היתר בקבלת שוחד. נציג המשטרה ציין שהשוחד ניתן בדמות כסף והוצאות פרסום. לאחר מכן הוארך בארבעה ימים גם מעצרו של יניב בניטה, מנכ"ל עירית פתח תקווה יניב בניטה.
פרקליטו של גרינברג, עו"ד עופר ברטל, תיאר את תנאי המעצר של ראש העיר: "בבית המעצר פוגשים פרעושים וקרציות, והרבה זמן לא שמעתי שנותנים רק מזרן אחד של חמישה סנטימטר. אז גם עוקצים אותך וגם אתה לא יכול לישון. זה מתחת לכל ביקורת. הפרעושים והקרציות פוגעות בצלם אדם".
גרינברג נעצר ביום שלישי שעבר. החקירה עסקה בסכומי כסף ובציוד שקיבלו הוא והמטה שלו, לכאורה בתמורה לקידום עניינים של אנשי עסקים ויזמים. לפני חודש הוא עוכב לחקירה במשך שעות רבות על פרשה אחרת, שבמסגרתה ניסה להעביר את מתנגדיו מתפקידים בעמותות שמקבלות תקציבים מהעירייה. פרקליטו של אחד החשודים בפרשה, איש העסקים רון עומייסי, הציע למשטרה חתימה על הסכם עד מדינה. בידי המשטרה תיעוד שבו הוא נצפה מעביר חצי מיליון שקל במזומן לגרינברג.
1 צפייה בגלריה
רמי גרינברג
רמי גרינברג
ראש העיר פתח תקווה רמי גרינברג
(צילום: ריאן פרויס )
המשטרה ביקשה להאריך בחמישה ימים את מעצרו של גרינברג, עו"ד ברטל ביקש לשחררו: "הוא יעמוד בכל תנאי ואיסור שבית המשפט יבקש. כששולחים אותו לעוד לילה להיפגש עם החברים, עדיף שיהיה בבית ויענה על כל השאלות".
השופט נעתר באופן חלקי לבקשת המשטרה והתייחס גם לתנאי המעצר: "קיימת עילת מעצר - חשש מפני שיבוש החקירה. שמעתי על התנאים שיש לחשוד והקושי במעצר ואיני מתעלם, יחד עם זאת הצורך בפעולות חקירה מחייב את הארכת המעצר. מצופה משב"ס להחזיק את החשוד בתנאים הולמים". הוא הורה בנוסף שמנהל בית המעצר בתל אביב ישיב על הטענות בנוגע לתנאים בתא.
בדיון הודיע גם עו"ד ברטל שבמהלך הימים האחרונים נחקרו גם כמה בכירים נוספים בעירייה. "ביצענו עשרות פעולות והחשוד נחקר ארבע פעמים ולכן הבקשה שלנו היום היא מידתית", אמר נציג המשטרה על הבקשה, שבסופו של דבר התקבלה כאמור באופן חלקי.
בתוך כך, הוועדה להשעיית ראשי רשויות שהוגש נגדם כתב אישום במשרד הפנים דחתה את בקשת היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה בנוגע להארכת השעייתו של ראש עיריית חדרה צביקה גנלדמן, המואשם בעבירות שחיתות, והחליטה כי הוא יחזור לכהן בתפקיד ב-23 באוגוסט. הוועדה הבהירה כי החלטתה אינה נוגעת להליך הפלילי שעודנו מתנהל נגד גנדלמן.