2 צפייה בגלריה
עידו אביגל ז"ל
עידו אביגל ז"ל
עידו אביגל ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
שר הביטחון בני גנץ וסגנו אלון שוסטר סיכמו על הקצאת 57 מיליון שקל לעיבוי החלונות בממ"דים בבניינים של יותר משלוש קומות בשדרות. בעקבות המלצת צה"ל ופיקוד העורף, המסתמכת על העבודה שנעשתה בעקבות מותו של הילד עידו אביגל (5) שנהרג מרסיס שחדר לחלון הממ"ד במבצע שומר החומות, הוחלט לעבות את החלונות לעובי של 32 מ"מ.
ההמלצה מתבססת גם על דו"ח מודיעיני מעודכן שניתח את היכולות המתפתחות של אמצעי הלחימה של ארגוני הטרור, והמימון למיגון החלונות אושר. מחר תעלה הצעת החלטה בנושא זה לאישור ועדת השרים למוכנות הזירה האזרחית למצבי חירום בראשות גנץ. במימוש התוכנית ייקחו חלק משרד הביטחון, פיקוד העורף ועיריית שדרות. החלונות יוחלפו ותחתם יותקנו חלונות עבים וממוגנים יותר.
ההחלטה לא כוללת את יתר יישובי העוטף שדרשו החלפת חלונות בממ"דים וכן לא בתים פרטים בשדרות, אלא רק בניינים. במערכת הביטחון מבהירים כי הסיבה לכך היא מבצעית וכי הם אינם יכולים לפרט על כך.
2 צפייה בגלריה
בני גנץ במליאת הכנסת
בני גנץ במליאת הכנסת
בני גנץ
(צילום: יואב דודקביץ' )
שר הביטחון גנץ אמר כי "מוכנות העורף היא חלק בלתי נפרד מהחוסן הלאומי ומהיכולת של צה"ל לממש את משימתו המבצעית, ולכן אנחנו מקדמים את פרויקט 'מגן הצפון' וממשיכים בביצור מרכיבי הביטחון בדרום וברחבי הארץ. אני מבקש להודות לראש עיריית שדרות אלון דוידי שנרתם למהלך והוא שותף מלא לביצוע".
סגן שר הביטחון שוסטר הוסיף: "עיבוי החלונות בממ"דים בשדרות הוא צעד לשיפור המיגון במבנים מאוימים שעליו החלטנו בהמלצת פיקוד העורף נוכח נסיבות מותו של הילד עידו אביגל. האחריות שלנו היא להעניק מיגון מתאים לתושבי שדרות ועוטף עזה כדי שבמצבי חירום יוכלו לשמור על ביטחונם האישי. נמשיך לפעול בנחישות למען הביטחון ותחושת המוגנות של תושבי קווי העימות".
ראש העיר דוידי שיבח את שר הביטחון גנץ ואת גורמי פיקוד העורף שנמצאים איתו בקשר ישיר. עם זאת, בשיחה עם גורמים בפיקוד העורף מחה דוידי בפניהם על כך שרק דיירי בניינים רבי-קומות (שלוש קומות ומעלה) יזכו להחלפת החלונות, ולא כלל התושבים. גורמי ביטחון הסבירו כי מדובר בשיקולים מקצועיים וכי בשלב זה לא יוחלפו החלונות בבתי קרקע ובבניינים בני שתי קומות. בעירייה מקווים שבשלב השני יוחלפו כלל חלונות הממ"דים הלא-תקניים בעיר.