1 צפייה בגלריה
הארכת מעצרו של אפיק טויבי, שוטר מג"ב, החשוד בירי שגרם למות חברו נעים מאדי בתחנת משטרת עכו
הארכת מעצרו של אפיק טויבי, שוטר מג"ב, החשוד בירי שגרם למות חברו נעים מאדי בתחנת משטרת עכו
מימין: הנאשם טויבי, משמאל: הקורבן מאדי
(צילום: אלעד גרשגורן)
התפתחות משמעותית במשפטו של השוטר שמואשם ברצח חברו ליחידה: שוטר משמר הגבול אפיק טויבי (21) מנוף הגליל, שמואשם ברציחתו באדישות של השוטר נעים מאדי (21) מג'וליס, הודה הבוקר (ראשון) בפעם הראשונה כי הוא ירה בחברו ליחידה. בכך שינה הנאשם את גרסתו שלפיה המנוח שם קץ לחייו.
לפי כתב האישום שהגישה המחלקה לחקירות שוטרים, ב-18 בפברואר 2021 שיחק טויבי עם נשקו האישי במתחם תחנת המשטרה בעכו, כפי שנהג לעשות פעמים רבות. בשלב מסוים, כך נטען, כשבאקדחו מחסנית מלאה בכדורים, ירה טויבי במאדי מטווח אפס. עוד צוין בכתב האישום כי טויבי ניסה לטשטש ראיות ולביים את התאבדות חברו ליחידה.


לאורך כל חקירותיו, לרבות אחרי הגשת כתב האישום נגדו, עמד טויבי על כך שחברו לפלוגה שם קץ לחייו וכי לא הוא זה שירה בו. בתחילה הגישה מח"ש כתב אישום נגד השוטר בגין המתה בקלות דעת, שהעונש המרבי עליה הוא 12 שנות מאסר, אולם בעקבות זעם משפחת המנוח ובכירים בעדה הדרוזית, החליט פרקליט המדינה עמית איסמן על רקע המלצת בג"ץ, להחמיר באופן חריג את סעיף האישום לרצח באדישות - עבירה שעליה ניתן לגזור מאסר עולם.
לאחר שכפר לאורך כל הדרך בעבירות שיוחסו לו, הודיעה היום סנגוריתו של טיבי, עו"ד תמי אולמן, לבית המשפט המחוזי בחיפה כי מרשה מודה שהוא אכן ירה בפניו של מאדי, אך ציין כי הדבר נעשה שלא בכוונה. לדברי הסנגורית, הירי בוצע מאקדחו של טויבי והוא מודה כי הוא זה שהפיץ את השמועה ולפיה מאדי התאבד, ולכן הוא מצר על כך. לדברי הסנגורית, הנאשם הגדיר את מאדי כ"חבר הכי טוב שלי".

"הוא פשוט הכפיש וחילל את שמו וזכרו של הבן"

זוהדי מאדי, אביו של נעים ובעצמו קצין מג"ב בדימוס, אמר בתגובה: "הדברים האלו מקלים במקצת, אבל לא מנחמים. אי אפשר לכפר על הרצח הנתעב הזה, ואי אפשר לכסות על האובדן כי החלל שנשאר במשפחתנו הוא לעולמים. זהו פצע שלא יגליד לעולם. טענותיו של הנאשם ברצח לאורך כל הדרך, כי הבן היקר והאהוב שלנו, התאבד, הן בלתי נסלחות.
"הוא פשוט הכפיש וחילל את שמו וזכרו, ורצח את כל המשפחה שלנו. ההודאה היום לא באה לחינם אלא היא בהכוונה של הסנגורים שלו כדי כאילו לצייר איזושהי תמונה שהוא מודה ורוצה לחסוך זמן לבית המשפט, ורוצה להביע חרטה. מבחינתנו הכול זה שקר גס ועלוב, שקר שנועד ליצור תודעה לטובתו על מנת להקל בעונשו".
האב אמר עוד: "לא נסכים בשום אופן לאפשרות של הקלה בסעיף האישום נגדו במסגרת הסדר טיעון. אנחנו מצפים שהנאשם שרצח את הבן שלנו יקבל מאסר עולם ורק מאסר עולם, אליו יתווספו שנות מאסר נוספות על סעיפי אישום נוספים המיוחסים לו. רק אז אולי יוקל לנו ולו במעט. אנחנו בכאב ובייסורי נפש כבדים".