החשוד ברצח רבאב אבו סיאם מובא להארכת מעצר
(צילום: משי בן עמי)

בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (חמישי) בשבוע את מעצרו של תושב לוד החשוד במעורבות ברצח אשתו לשעבר רבאב אבו סיאם, שהייתה בהליך גירושים ממנו. החשוד - שבית המשפט אסר לפרסם את שמו ותמונתו - נעצר במוצאי שבת בביקורת הדרכונים בנתב"ג בכניסה לישראל. לפי החשד, הוא הזמין את הרצח של אבו סיאם.
1 צפייה בגלריה
חשוד ברצח רבאב אבו סיאם מובא להארכת מעצר בבית המשפט
חשוד ברצח רבאב אבו סיאם מובא להארכת מעצר בבית המשפט
רבאב אבו סיאם עם בנותיה, והחשוד
(צילום: יריב כץ)
אבו סיאם, מורה במקצועה ואם לשלושה, נרצחה לפני שבוע וחצי ביריות לעיני בנותיה בביתם בלוד. היא הוזהרה על ידי המשטרה כי חייה בסכנה, לפני שכדורי האקדח הקטלניים מצאו אותה. צו איסור פרסום הוטל על על פרטי החקירה, כולל כאמור על שמו ותמונתו של החשוד.
החשוד שהה בחו"ל בשעת הרצח, ונעצר מיד עם נחיתתו בארץ. מהדיון בבית המשפט הבוקר עלה כי החשוד נעצר על סמך מניע אפשרי ומידע מודיעיני שהוצג לבית המשפט. לפי נציג המשטרה בדיון, "החשד התעבה" מאז המעצר בנתב"ג. שופט בית משפט השלום בראשון לציון, טל ענר, לא נעתר למלוא בקשת המעצר של המשטרה - והחליט להאריך את מעצרו השני של החשוד בשבעה ימים, עד ל-10 באוגוסט.
המתנקשים מגיעים לבית ההורים - ונמלטים
עו"ד עבד נבולסי, סנגורו של החשוד, מסר כי הוא מכחיש בתוקף את החשדות. "הוא נוסע רבות לחו"ל והוא בעצמו מאוד עצוב בגלל הרצח, הרי זאת אם ילדיו", אמר הסנגור. "החשוד נמצא בהליך מסודר להיפרד מאשתו בבית הדין השרעי וזה לא הגיוני שהוא לפתע יזמין מעשה כזה נפשע. המעצר שלו הוא מעצר סתמי. אמנם חומר החקירה לא נחשף בפניי אבל לטעמי, אין פה שום התקדמות בחקירה. אין למשטרה שום דבר שקושר אותו לאירוע הזה, ממש שום דבר".
רבאב אבו סיאם התגוררה אצל אחותה בבאר שבע בעקבות האיומים עליה, אבל בערב שבו נרצחה חזרה ללוד בשל הגעגועים לשלוש בנותיה - שחזו ברצח. "המשטרה לקחה אותה בעבר לבית המשפט, רצו לעצור אותה כדי להגן עליה", אמר גורם במשטרה ל-ynet לאחר הרצח. "השופט הסביר שאין לו סמכות לעצור אותה". הגורם הוסיף כי "מדובר במקרה רצח מקצועי. הובהר לה לא מעט שהיא בסיכון ממשי וקונקרטי".
גורם בכיר אחר שטיפל באבו סיאם סיפר ל-ynet כי "היה ברור שהיא בסיכון גבוה מאוד. המטרה בלקחת אותה לבית המשפט הייתה להגן עליה. למרות ניסיונות חוזרים ונשנים, היא סירבה להגיע לפגישות ברווחה. המשטרה הייתה מאוד אקטיבית, אספה מידע ואמרה לה שהיא בסיכון. התקיימו שמונה הערכות ברמה מרחבית".
לדברי הגורם, "היה הליך משפטי על המזונות והיא בשלב מסוים רצתה לוותר כדי לפתור את הכול. היה לה סכסוך גירושים קשה, היא לא התרכזה בהכפשות. במצבים מסוימים הילדות היו אצל האבא, והיא דאגה להן. היא הייתה אישה מרשימה וכריזמטית, היה לה אכפת בעיקר מהילדות שלה".