ראש הממשלה נפתלי בנט הוזעק הערב (שני) למליאת הכנסת מהבידוד, לאחר שנחשף לבתו שנדבקה בקורונה - ובסבירות גבוהה שבזן האומיקרון. הסיבה לכך היא דיון 40 חתימות שיזם הליכוד שבו בנט חייב להיות נוכח, וסירוב האופוזיציה לקזז אותו למרות החשש מהתפרצות במשכן.
מלשכתו של בנט נמסר כי נעשו ניסיונות רבים כדי לפטור אותו מההגעה, אך ללא הצלחה. כדי להשיג רוב במהלך הדיון נאלצו בקואליציה להזעיק גם את חברת הכנסת שירלי פינטו, שילדה לאחרונה. גם חבר הכנסת מאזן גנאים, שנמצא בחו"ל, לא קיבל קיזוז.
2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט ביציע המבודדים במליאת הכנסת
נפתלי בנט ביציע המבודדים במליאת הכנסת
בנט ביציע המבודדים, הערב
(צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

בשל היעדר הרוב מליאת הכנסת שאמורה הייתה להתכנס ב-16:00 נדחתה לשעה 18:00 על-ידי יו"ר הכנסת מיקי לוי, שרצה לאפשר לבנט להשתתף בדיון. חבר הכנסת יעקב אשר (יהדות התורה) כינה זאת "פשיטת רגל של מוסד הכנסת".
"האופוזיציה בראשות נתניהו מסרבת לאפשר קיזוז למרות שנאמר להם שהאומיקרון מדבק מאוד ומחייב היערכות שונה של המבודדים בכנסת", אמרו בלשכת רה"מ. בנט עצמו האשים את האופוזיציה בזלזול בבריאות הציבור, ואמר: "בעוד אנחנו עושים הכל כדי להעלות את תחושת האחריות של כל אזרח ואזרח נוכח העלייה בתחלואה, נתניהו משחק עם המגפה בשביל הישג פוליטי קטנטן. נתניהו איבד כל שמץ אחריות לאומית".
2 צפייה בגלריה
שירלי פינטו במליאה מספר ימים לאחר הלידה
שירלי פינטו במליאה מספר ימים לאחר הלידה
שוב הוזעקה לכנסת. שירלי פינטו
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בליכוד תקפו בחזרה ומסרו: "בנט מפחד. בניגוד לתקנון הכנסת ובאופן חסר תקדים, בנט ניסה לברוח מלמסור דין וחשבון לציבור. גם בזה הוא נכשל. בשיא משבר הקורונה אנחנו לא סגרנו את הכנסת ולא ברחנו מדיונים כמו בנט. על פי הנחיות משרד הבריאות ועל פי כללי הכנסת, בנט חייב להתייצב לדיון ולהשתתף בו ביציע המבודדים. לכן הספין של בנט הוא קשקוש - לא אכפת לו מבריאות הציבור אלא מהבריאות הפוליטית שלו, והיא אכן בסכנה.
בנט, נזכיר, נאלץ אתמול לצאת באמצע ישיבת הממשלה כשנודע לו על כך שבתו נדבקה בקורונה. גם שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון לא הגיעה מלכתחילה לישיבה לאחר שאחד מילדיה אובחן גם הוא. שניהם נבדקו לקורונה אתמול ונמצאו שליליים, אך בנט נשאר בבידוד לאחר שככל הנראה בתו נדבקה באומיקרון.

סערה בוועדת הכנסת: "נהייתם חולי נפש"

במקרה אחר, בדיון בוועדת הכנסת, זעמו חברי האופוזיציה על הייעוץ המשפטי שלטענתם מוטה לטובת הקואליציה - ובועז טופורובסקי תקף: "כל מי שלא מסכים איתכם איבד את זה, לא לגיטימי - המשטרה, הפרקליטות, בג"ץ. ראש האופוזיציה מדבר באנגלית ומשחיר את מדינת ישראל". חבר הכנסת אופיר אקוניס ענה לו: "סיסמאות, בלה בלה בלה", והוא סיכם: "התחרפנתם, נהייתם חולי נפש".
חברת הכנסת מיכל וולדיגר מהציונות הדתית תקפה בתגובה: "ממלא יו"ר הכנסת השתמש בביטוי 'חולי נפש' כלפי האופוזיציה. ישבתי בחדר שלי יחד עם מתמודד נפש שחיכה הרבה זמן להיפגש איתי ודיבר איתי על תלאותיו ומה עובר עליו. כששמענו את זה הוא פשוט התחיל לבכות ואמר לי 'את רואה?'".


"נורא קל לכם, לקואליציה, לצעוק עלינו שאנחנו אלימים ובריונים - אבל תבדוק טוב טוב איך אתם מתייחסים לכמעט 150 אלף מתמודדי נפש כרוניים, שיחד עם בני המשפחות שלהם זה כחצי מיליון איש. כל כך קשה להם ואתם במחי יד גורמים לעוול כפול ומכופל. כואב הלב. אני מבקשת מטופורובסקי לבקש סליחה ולומר שזה לא יקרה יותר". לאחר מכן התנצל טופורובסקי במליאה בפני הח"כים ואמר: "לא התכוונתי לפגוע חלילה בתשושי הנפש ולא התכוונתי להשוות".