במשטרה ממשיכים בצהריים (יום ג') לחקור את נסיבות האירוע שבו לפי החשד רצח גבר בשנות ה-40 לחייו את אשתו, כבת 30 במותה, ואז העלה באש את ביתם הפרטי ברחובות. הבעל נפגע בשריפה ופונה במצב קשה לבית החולים. גם בתם בת ה-4 של בני הזוג, שלהם היו שלושה ילדים, נפגעה באורח קל משאיפת עשן, וכך גם אביו של החשוד שמתגורר בסמוך.
האירוע דווח תחילה לשירותי הכיבוי בעקבות השריפה שפרצה בבית, והכבאים שגילו את גופת האישה זיהו עליה סימני חבלה בצוואר. לפני הצהריים עדכנה המשטרה כי על גופת האישה גילו חוקרי זיהוי פלילי סימני דקירה. הבעל, נמסר, חשוד במעורבות ברצח, וגורם במשטרה הבהיר כי בכוונת החוקרים לחקור אותו בהקדם האפשרי. "ברגע שהוא יתעורר – אזיקים לידיים ולרגליים בזמן שהוא במיטה", אמר הגורם בשיחה עם ynet.
6 צפייה בגלריה
זירת הרצח
זירת הרצח
זירת הרצח ברחובות, הבוקר
(צילום: נדב אבס)
6 צפייה בגלריה
זירת הרצח
זירת הרצח
(צילום: נדב אבס)
6 צפייה בגלריה
זירת האירוע ברחובות
זירת האירוע ברחובות
(צילום: נדב אבס)
בני הזוג, שהיו נשואים במשך תשע שנים, לא היו מוכרים לשירותי הרווחה ובמשטרה הדגישו כי לא היו אירועים או תלונות קודמות שדווחו להם. "אין רקע שיכול היה לנבא את האירוע הטרגי הזה. החקירה נכון לעכשיו מתקדמת בלהבין מה הטריגר, מה הביא לאותה התפרצות באירוע שהסתיים בצורה כל כך קשה", אמרו שם. ברשתות החברתיות כינה בעבר הבעל החשוד את אשתו "הנסיכה שלי", ולפני שנישאו כתב לה: "את החיים שלי, את הדבר שעושה אותי הכי מאושר בעולם הזה".
הבעל, שף במקצועו, מאושפז כעת בבית החולים קפלן ברחובות, ושם עדכנו הבוקר כי הוא צפוי לעבור ניתוח. מצבו הוגדר הבוקר אנוש, אך בצהריים נמסר כי המצב מוגדר כעת קשה. לבית החולים קפלן פונתה גם הילדה בת הארבע, שסובלת משאיפת עשן. תחילה הוגדר מצבה בינוני, ובהמשך נמסר כי הוא מוגדר קל וכי היא מאושפזת בטיפול נמרץ ילדים ב"מצב טוב", ללא כוויות משמעותיות וללא צורך בתמיכה נשימתית.
ד"ר אורי בלה, מנהל מלר"ד הילדים במרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית, עדכן כי "עובדת השירות הסוציאלי של בית החולים נמצאת בקשר עם המשפחה ומעניקה למשפחה סיוע ותמיכה ככל הנדרש". האב של הבעל, גבר בן 63, נפגע בשריפה באורח קל ופונה לבית החולים שיבא בתל השומר.
שכנים ומכרים של הזוג הביעו תדהמה מהרצח ואמרו שלא ידעו על סימנים מקדימים. אחת המעסיקות לשעבר של החשוד אמרה ל-ynet: "אני מכירה אותו תקופה לא מבוטלת של זמן. תגיד לי כל אחד שחשוד ברצח אני אאמין. אבל לא הוא. אין סיכוי. מההיכרות איתו זכיתי להכיר אדם שדאג תמיד למשפחה ואהב את אשתו וילדיו. מקווה שהדבר הזה יתברר כלא נכון".
6 צפייה בגלריה
זירת האירוע ברחובות
זירת האירוע ברחובות
(צילום: נדב אבס)
6 צפייה בגלריה
זירת האירוע ברחובות
זירת האירוע ברחובות
(צילום: נדב אבס)
6 צפייה בגלריה
זירת הרצח
זירת הרצח
(צילום: נדב אבס)
קרובת משפחתו של הבעל שהגיעה הבוקר לזירה הביעה גם היא זעזוע: "אנחנו מנסים להבין עדיין מה קרה. לפי מה שאנחנו מבינים אומרים שהוא רצח את אשתו וניסה להתאבד. הלם גדול". שכן שמתגורר בסמוך לזירה סיפר כי הכיר את בני הזוג, ולדבריו הם היו "נורמטיביים": "בחיים לא ראיתי או שמעתי אותם רבים. השם ישמור וירחם. התעוררתי מריח של שריפה וראיתי מלא כבאיות מגיעות לכאן".
מכרה של הנרצחת סיפרה: "כל הסיפור הטרגי הזה מעלה מלא שאלות. מעולם לא שמעתי ממנה מילה על בעיות בזוגיות. אף אחד לא יודע מה קורה בין זוג בתוך כותלי הבית. מקווה שנקבל הסברים איך היא נרצחה".
לזירה הגיע הלילה מפקד משטרת מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון. הוא ערך שם הערכת מצב יחד עם פיקוד המחוז ומרחב שפלה, במסגרתה סקרו בפניו את הממצאים הפורנזיים והעדויות שנאספו עד כה. ביטון הורה כי החקירה תנוהל על ידי היחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב שפלה.
השר לביטחון הפנים עמר בר-לב אמר בעקבות התקרית הקשה כי "אלימות נגד נשים חוצה מגזרים, והמאבק בה נמצא בראש סדר העדיפויות שלי. לא תמיד אפשר לזהות מראש בית בו אישה נמצאת תחת אלימות פיזית, נפשית או כלכלית; לעיתים, לדאבון הלב, ידנו קצרה מלהושיע. אך אני נחוש להמשיך ולהפוך כל אבן על מנת להעניק ביטחון לנשים שחייהן נמצאים בסכנה".