מטוס ראש הממשלה, המכונה "כנף ציון", מבצע הבוקר (רביעי) את טיסתו המבצעית הראשונה לחו"ל - ועושה את דרכו לאתונה בירת יוון. ל-ynet נודע כי המטוס ינחת בצהריים באתונה ויחזור בערב. צפו בתיעוד ההמראה לטיסה המבצעית הראשונה:

על הטיסה שנועדה לתרגל את כלל מערכות יהיו בסך הכל כ-20 אנשי צוות - ואחריה יכנס "כנף ציון" לשמישות מבצעית מלאה וקבועה עבור נסיעותיהם של נשיא המדינה יצחק הרצוג וראש הממשלה בנימין נתניהו. המטוס היה אמור לבצע את טיסתו המבצעית הראשונה כבר בחודש נובמבר האחרון - לוועידת האקלים בדובאי, אך בסופו של דבר בוטלה הטיסה בצל המלחמה וביטול נסיעתו של נתניהו לאירוע. הנשיא הרצוג שייצג את המדינה בוועידה טס לדובאי במטוס חכור של ישראייר. כפי שפורסם לראשונה ב-ynet ו"ידיעות אחרונות", המטוס ביצע טיסות כשירות מבצעית מעל שמי ישראל, אך כאמור זו הטיסה הראשונה מחוץ למדינה.

1 צפייה בגלריה
מטוס כנף ציון
מטוס כנף ציון
בדרך לאתונה. "כנף ציון"
(צילום: יאיר שגיא)

"כנף ציון" נחת לראשונה בישראל ביולי 2016 ומאז עבר תהליך ארוך של שדרוג, שיפוץ, התאמה וגם לא מעט מאבקים על ההחלטה האם הוא ימריא או לא. מדובר במטוס מסוג בואינג 767, כבן 20 שנה, המכיל 120 מושבים. כשליש מהמטוס שזוכה לכינוי "אייר פורס 1 הישראלי" שייך לראש הממשלה וכולל חדר שינה, מקלחת קטנה, מראת איפור ומושבים למאבטחים ולמזכירות.
בעבר פורסם כי במטוס הושקעו כ-730 מליון שקל, אך מנגד בלשכת ראש הממשלה אומרים שמדובר היה בהערכות מוקדמות - ושהסכום בפועל עמד על כ-400 מיליון כפי שקבע בזמנו הקבינט. בדוח מבקר המדינה שפורסם במרץ 2022 נכתב כי במטוס בוצעו שינוים ביטחוניים באיחור, בין היתר בגלל שילוב מאוחר של דרישות שב"כ, המאבטח את ראש הממשלה.
עלויות המטוס התייקרו גם בשל שינויים של עיצוב וספות שדרשה לשכת ראש הממשלה נתניהו למתחם האישי שנבנה עבורו במטוס, ועלו במצטבר כ-60 מיליון שקלים. בין היתר נוספו למטוס בשלב מתקדם גם מקלחון בעלות של 4.3 מיליון שקלים, מערכת בידור בעלות של שני מיליון שקלים ומערכת שקעי חשמל, גם היא בעלות של שני מיליון שקלים. במטוס יש גם חדר ניתוחים, בדומה ל"אייר פורס 1" של נשיא ארה"ב. הוא ממוקם בתוך חדר הדיונים במטוס, ו"בלחיצת כפתור" הוא מוסב לחדר ניתוחים שבו ניתן לבצע בעת מקרי חירום ניתוחים מצילי חיים.
ראש הממשלה הקודם יאיר לפיד התנגד להשמשת המטוס והנחה לבחון את מכירתו. בעקבות הנחייתו קורקע המטוס ופורקו מספר מערכות, בהן מערכת להגנה מפני טילים, שבינתיים הוחזרה אליו. עם חזרתו של רה"מ נתניהו לשלטון הוא הנחה נתניהו להשמיש אותו ולהכינו לטיסה.
בסוף החודש שעבר בוצעה טיסת הדמיה מקיפה ראשונה של מטוס ראש הממשלה, ועל הטיסה היו 50 עובדים של משרד רה"מ, מאבטחים, מהנדסים, עובדי התעשייה האווירית, דיילים ואנשי צוות המטוס שדימו טיסה מבצעית, כאשר שני אנשים אף דימו את ראש הממשלה ורעייתו.
במהלך הטיסה הופעל לראשונה המטבח על המטוס והמטבח הוציא ארוחות לרה"מ, רעייתו והפמליה וכן לשאר הנוסעים במטוס.