חרף המתיחות המדינית עם ירדן וההסלמה הביטחונית, התיירים הישראלים בממלכה השכנה לא ממהרים לבטל את התכניות שלהם. במהלך חול המועד הפסח נכנסו לירדן יותר מ-9,000 תיירים ישראלים דרך מעברי הגבול נהר הירדן שליד בית שאן ויצחק רבין שליד עקבה, וגם דרך האוויר. "אין שום חשש או תחושת עוינות", אמרה תיירת ישראלית ל-ynet.
אדוה לבוצ'קין מאשקלון מטיילת בימים אלה עם בעלה ושתי בנותיה באזור עקבה. "אין שום חשש ואף פעם לא היה", היא אומרת נחרצות. "יש איתנו במלון המון המון ישראלים, וכולם מספרים את אותו הדבר. אנחנו בפעם השלישית בעקבה, תמיד חוזרים לאותו המלון בגלל שהוא בתוך מתחם סגור ומאובטח. אין תחושת עוינות או חוסר ביטחון, בשום שלב לא הרגשנו ככה".

1 צפייה בגלריה
אדוה לבוצ'קין ומשפחתה בעקבה
אדוה לבוצ'קין ומשפחתה בעקבה
אדוה לבוצ'קין ומשפחתה במעבר הגבול לירדן
(צילום: אדוה לבוצ׳קין)
גם ענבל שלו וקסם שוקר מטיילות עכשיו בפטרה. "הגענו לירדן אתמול, היא מושלמת ומזג האוויר מדהים", הן אומרות. "אנשים פה סופר-נחמדים, יש הרגשת ביטחון מטורפת. סוכן הנסיעות אסף אותנו משדה התעופה ודואגים לנו להכול".
עם זאת, ברשתות החברתיות התפרסמו פוסטים של ישראלים שתכננו לנסוע לירדן השבוע, אך לאור המצב הם תוהים אם כדאי לדחות או לבטל את נסיעתם. אחד מהם כתב בקבוצת פייסבוק העוסקת בטיולים לירדן: "המכתב הירדני פשוט מביש. ראוי שכולנו נתמוך בעמדה הישראלית ונצביע ברגליים כפי שעשינו בטורקיה. היינו כמה פעמים בירדן ומאד נהנינו. חשבנו להגיע מחר, בחרנו להצביע ברגליים ולא להגיע. חבל". הוא התייחס לאיגרת שהעבירה ירדן לישראל אתמול הכוללת דרישה להפסקה מיידית של "כל ההפרות הישראליות והניסיונות הישראליים שמטרתם לשנות את הסטטוס-קוו ההיסטורי והמשפטי במסגד אל אקצא".
חרף המצב המתוח, אזהרת המסע של המטה ללוחמה בטרור לגבי ירדן לא השתנה ונותרה על כנה. כלומר באופן רשמי מבחינת מדינת ישראל אין החמרה באיום על ישראלים בירדן לעומת מה שהיה ערב חג ליל הסדר. דרגת האיום היא 2 מתוך 4 המוגרת "איום מזדמן". באתר נכתב כי "בשל איומי טרור מתמשכים, ועקב עוינות חלקים מהציבור הירדני לישראל, ישנו איום על ישראלים בירדן". לישראלים מומלץ "אמצעי זהירות מוגברים".

אלונה טטרסקי, סוכנת נסיעות ישראלית שגרה בירדן, מספרת שהיחס לישראלים נותר כבשגרה. רוב לקוחותיה לא שינו את התכניות והיו רק מעטים שביקשו לבטל את הנסיעה. "כרגע יש המון מטיילים ישראלים בדרום ירדן, עקבה פטרה וואדי ראם. בתי מלון בעקבה מלאים. מתוך כל ההזמנות שהיו לי לפסח כמעט אף אחד לא ביטל. החוויה היחידה הלא נעימה שהייתה זה תור ארוך במעבר הגבול ביום ראשון הירדנים מקבלים יפה את הישראלים".
גם מבחינת הירדנים המצב המדיני לא אמור להשפיע על אירוח התיירים הישראלים, ונראה שם לא מתכוונים לתת למצב לפגוע להם בעורק הפרנסה החשוב. "הכול כאן כשורה, הכול ממש בסדר", אומר עאמר, סוכן נסיעות ירדני. "דווקא עכשיו בגלל החגים היהודיים יש כמות גדולה של ישראלים, וכולם מרוצים ושמחים - גם המארחים הירדנים וגם האורחים הישראלים. להערכתי יש כרגע יותר מעשרת-אלפים תיירים מישראל באזור עקבה ופטרה. כרגע אני במעבר הגבול עקבה ויש תיירים שנכנסים והכל בסדר גמור. אני פונה לתיירים הישראלים ואומר לכם שאין לכם מה לחשוש הכל רגוע ורגיל לחלוטין. אין לכם מה לחשוש מלבוא אנחנו מחכים לכם".
בעימותים בהר הבית ביום שישי נעצרו 476 בני אדם. במהלך העימותים נכנסו השוטרים לתוך מסגד אל אקצא, אחרי שצעירים יידו מתוכו אבנים לעברים. הכוחות התמודדו גם עם ירי זיקוקים, ושלושה שוטרים נפצעו. ביום ראשון התחדשו העימותים על רקע עליית מאות יהודים להר הבית בשל חול המועד פסח, אך הם היו מצומצמים יותר והמשטרה לא נכנסה למסגד. גם בעימותים אלה הושלכו אבנים ונורו זיקוקים לעבר שוטרים, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.
העימותים בהר הבית הובילו למתיחות חריפה מול ירדן. המלך עבדאללה תקף את ישראל בחריפות ואמר: "יש לעצור את ההסלמה הישראלית המסוכנת בירושלים ולשמור על הסטטוס קוו במסגד אל אקצא". סגן השגריר הישראלי סמי אבו ג'נב זומן לשיחת נזיפה במשרד החוץ בעמאן.