3 צפייה בגלריה
אריה דרעי מגיש מכתב התפטרות ליו"ר הכנסת מיקי לוי
אריה דרעי מגיש מכתב התפטרות ליו"ר הכנסת מיקי לוי
אריה דרעי מגיש מכתב ההתפטרות
(צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
יו"ר ש"ס אריה דרעי הגיש הבוקר (ראשון) ליו"ר הכנסת מיקי לוי את התפטרותו מהכנסת בעקבות חתימתו על הסדר הטיעון שבו הודה בעבירות מס ועבירה על חוק מיסוי מקרקעין. דרעי יישאר יו"ר המפלגה בעודו מחוץ לכנסת, ובמקומו ייכנס יוסי טייב למשכן.
במסגרת ההסדר, היועמ"ש אביחי מנדלבליט לא יבקש מבית המשפט להטיל על דרעי קלון שימנע מדרעי לחזור לפוליטיקה. עם זאת, היועמ"ש לא מתחייב שלא לדרוש זאת אם דרעי ירצה לכהן בעתיד כשר.
לאחר חתימת ההסדר מסר דרעי כי הוא "מודה לבורא עולם על סיום של כמעט שבע שנות חקירה מייסרות שהיו עבור משפחתי ועבורי תקופה קשה מנשוא. החקירה החלה בקול רעש גדול, בחשדות חמורים מאוד, והסתיימה כפי שהגדיר אותה היועץ המשפטי לממשלה 'מהתיק הזה לא נולד אפילו עכברון'". דרעי הוסיף כי בכוונתו להמשיך בפעילות ציבורית ולהנהיג את ש"ס "במלוא הכוח ובאמונה", כלשונו. "בכל הקשור למחלוקות המס, החלטתי לקחת אחריות על טעויות שנעשו ללא כוונת זדון על מנת לשים את הפרשה מאחוריי ולחסוך ניהול משפט שלם בעניין".
3 צפייה בגלריה
מכתב ההתפטרות של אריה דרעי
מכתב ההתפטרות של אריה דרעי
מכתב ההתפטרות
כתב האישום מייחס לח"כ דרעי שני אירועים - עסקת גבעת שאול והכנסות מחברת גרין אושן. פרשת גבעת שאול קשורה לעסקת נדל"ן משנת 2013, שבה מכר דרעי לאחיו שלמה נכס בשכונת גבעת שאול בירושלים. על פי כתב האישום, הדיווחים שהועברו לרשויות מיסוי מקרקעין במסגרת טפסי הדיווח המקוונים (טופס מש"ח), כמו גם חוזה המכירה שצורף, לא שיקפו את מלוא פרטי העסקה, לרבות גובה התמורה.
צירוף פרטי העסקה החסרים למש"ח היה מאפשר לרשויות המס לשום את העסקה כראוי ולהעמיד את שווי התמורה על סך 1.6 מיליון דולר (כ-5.8 מיליון שקל), ולא 4.25 מיליון שקל, כפי שדווח. בשל הדיווח החסר לרשויות מיסוי מקרקעין, מס הרכישה שנדרש שלמה דרעי לשלם הופחת שלא כדין. בגין כך נאשם ח"כ דרעי בסיוע לעריכת הצהרה שאינה נכונה.
3 צפייה בגלריה
אביחי מנדלבליט בכנס שנתיים לפטירתו של מאיר שמגר
אביחי מנדלבליט בכנס שנתיים לפטירתו של מאיר שמגר
לא דורש קלון. היועמ"ש אביחי מנדלבליט
(צילום: מוטי קמחי)
הפרשה השנייה מתייחסת ל"גרין אושן", שהייתה קרן פיננסית להשקעות בארה"ב. ב-2011 היא החלה לשלם לח"כ דרעי עמלת מגייס בגין גיוס משקיע לקרן. לפי כתב האישום, החל מינואר 2013, כשחזר לחיים הפוליטיים, הורה ח"כ דרעי לגרין אושן להעביר את סכומי העמלות שלהם היה זכאי לאחיו שלמה. בהתאם, בשנים 2015-2013 שולמו לשלמה דרעי כ-630 אלף שקל כנגד חשבוניות ייעוץ. דרעי לא כלל את ההכנסה בסך 101,074 שקל בדוח שהגישה החברה בבעלותו ל-2013, וכן לא ניהל פנקסי חשבונות ולא הגיש את דו"חות החברה שבבעלותו לרשויות המס לשנים 2015-2014, ובכך נמנע מלדווח בפני פקיד השומה על הכנסה בסך כ-534 אלף שקל לשנים אלו. בגין פרשה זו הוא נאשם בעבירות של הכנת דו"ח וידיעות לא נכונים וכן אי הגשת דו"ח ואי ניהול פנקסי חשבונות.