ספינה של ארגון הסיוע הספרדי Open Arms, שהמתינה כמה ימים בנמל לרנקה בקפריסין לקראת מסע ראשון מסוגו במלחמה לעזה, החלה להפליג הבוקר (שלישי) ולצאת לכיוון חופי הרצועה. הספינה גוררת אחריה דוברה שנושאת 200 טונות של קמח ומוצרי מזון שונים - ומסעה לעזה הוגדר על ידי האיחוד האירופי כ"פיילוט" לנתיב הימי הבטוח שמתוכנן מקפריסין לעזה, עוד לפני הקמת הרציף בחופי הרצועה על ידי ארה"ב. כשתגיע לחופי הרצועה, בעוד כשלושה ימים, שני כלי שיט קטנים יותר יגררו אותה לרציף.
ספינה עם סיוע הומניטרי יוצאת מקפריסין
(צילום: רויטרס)

3 צפייה בגלריה
ספינת סיוע של ארגון מ ספרד  Open Arms מחכה ב  נמל לרנקה קפריסין לצאת ל עזה
ספינת סיוע של ארגון מ ספרד  Open Arms מחכה ב  נמל לרנקה קפריסין לצאת ל עזה
(צילום: AP Photo/Petros Karadjias)
3 צפייה בגלריה
היערכות ברצועת עזה לבניית הנמל שיקלוט את הספינה עם הסיוע ההומניטרי מקפריסין
היערכות ברצועת עזה לבניית הנמל שיקלוט את הספינה עם הסיוע ההומניטרי מקפריסין
היערכות בעזה לבניית הנמל שיקלוט את הספינה
הכותרת
אם נפספס את העסקה, חמאס יישאר | היום שאחרי עפ"י לבני
32:57
המשימה, כמו גם שאר הסיוע שמתוכנן לעבור בהמשך דרך הנתיב הימי, ממומנת ברובה על ידי איחוד האמירויות, והיא נתמכת על ידי ארגון סיוע בשם "המטבח המרכזי העולמי" (WCK). "המטרה שלנו היא להקים אוטוסטרדה ימית של ספינות ודוברות עמוסות במיליוני ארוחות שיוזרמו ללא הפסקה לעבר עזה", אמרו בארגון WCK.
ארגוני הסיוע הודיעו כי בכוונתם להעביר את הציוד באופן ישיר לעזה, וציינו כי הוא נבחן על ידי ישראל במהלך השהות בקפריסין. כיוון שטרם הוקם רציף של ממש בחופי עזה - פרויקט שבארה"ב אמרו שייקח עוד כמה שבועות לפחות עד השלמתו - ב-WCK אמרו כי הם מקימים "רציף עגינה" בעזה - מחומרים שנלקחו מהריסות בניינים. בארגון ציינו כי יש להם עוד סיוע במשקל של 500 טונות שממתין בקפריסין.
רשת "סקיי ניוז" בערבית דיווחה על יציאת הספינה מחופי קפריסין, וברצועה דיווחו כי היא צפויה לעגון דרומית לעיר עזה, על גבולות המחוז המרכזי ברצועה. המפקח על הקמת הנמל הארעי ברצועה הוא מוחמד דחלאן, לשעבר ראש מנגנוני הביטחון הפלסטיניים ברצועת עזה שמתגורר בשנים האחרונות באבו דאבי - שיהיה אחראי גם על חלוקת הסיוע לתושבים.
בשבוע שעבר הודיעה נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין על מבצע העברת הסיוע דרך הים, שהיה צפוי לצאת מקפריסין כבר ב-9 במרץ. הספינה חיכתה בנמל לרנקה לאישור לאספקת מזון מארגון הצדקה WCK, אך כאמור יצאה לדרך רק הבוקר.