1 צפייה בגלריה
יום העדות השני של ארנון מילצ'ן בתיקי האלפים של נתניהו
יום העדות השני של ארנון מילצ'ן בתיקי האלפים של נתניהו
בר דוד ונתניהו
(צילום:מוטי קמחי, אלכס קולומויסקי)
יו"ר הההסתדרות ארנון בר דוד נפגש אמש (יום רביעי) עם ראשי המגזר העסקי בישראל, בהם יו"ר מליסרון ליאורה עופר, מנכ"ל ישרוטל ליאור רביב, מנכ"ל בנק הפועלים דב קוטלר, מנכ"ל חברת ביג מרכזי קניות חי גאליס, יו"ר קבוצת עזריאלי דנה עזריאלי, איש העסקים הראל ויזל, מנכ"לית הבנק הבינלאומי סמדר ברבר-צדיק ובכירים נוספים, בעקבות הצהרות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרים וחברי כנסת שלא בהכרח יצייתו להחלטות בית המשפט.
הפגישה התקיימה גם על רקע הבטחתו של נתניהו להמשיך בהפיכה המשפטית באמצעות החוק לשינוי הרכב ועדת השופטים. הפגישה התקיימה במשרדיו של דובי אמיתי, יו"ר נשיאות המגזר העסקי.
אנשי העסקים ומנכ"לי הבנקים הביעו דאגה עמוקה ממצב המשק הישראלי. הם הזהירו כי הדוחות העסקיים של הרבעון הבא עשויים לשקף מצוקה כלכלית גוברת, ואמרו כי התמשכות מהלכי הממשלה ללא הסכמה רחבה מהווה פגיעה חמורה, יוצאת דופן ותקדימית במשק הישראלי.

הפגישה מתקיימת על רקע יוזמה מתרחבת במשק ובאוניברסיטאות, להודיע מראש כי במקרה שבו הממשלה תפסיק לציית להחלטות בתי המשפט, וספציפית תסרב לממש את פסיקות בג"ץ, תחל מייד שביתה כללית – ללא הגבלת זמן.
בשבועות האחרונים מנסים גורמים שונים לגבש קואליציה רחבה של שחקנים, ובראשם ההסתדרות, כדי להבהיר לממשלת נתניהו את המחיר של התעלמות מפסיקות בית המשפט.
ראשי המגזר העסקי ביקשו לשמוע את דעתו של יו"ר ההסתדרות על המצב הפוליטי. לאחרונה מיעט בר דוד בהתבטאויות פומביות. אחרי ששמע את דבריהם, יו"ר ההסתדרות אמר שאי ציות להחלטות ביהמ"ש ומשבר חוקתי הוא "חציית כל הקווים". הוא ציין: "מבחינתי, זו שבירת כל הכלים, על כל המשמעויות. אנחנו לא ניתן למשבר חוקתי כזה להתרחש, ולא נשב מהצד". בר דוד לא אמר מפורשות שהמשק יושבת, וסוכם בין הצדדים על המשך השיח בשבועות הקרובים.
בתגובה לדבריו של בר דוד בפגישה עם פורום העסקים, אמרו ראשי המחאה נגד המהפכה המשפטית: "אנו בימים קודרים שבהם ראשי מערכת הביטחון, בכירי המשק ויו"ר ההסתדרות נדרשים להבהיר את המובן מאליו בכל מדינה נורמלית - הממשלה, כל ממשלה, מחויבת לפעול בהתאם לחוק ולהחלטות בית המשפט. נקודה. הנאשם וחבורת המטורפים שלצידו נחושים להחריב את המדינה, עם ישראל יעצור אותם".